مجله دلتا
گردشگري
موزه‌ها بخش مهمي از صنعت گردشگري و جاذبه‌هاي شهري را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها براي كساني كه از جاذبه‌هاي تاريخي و سبك ماجراجويانه گردشگري لذت مي‌برند، بسيار جذاب خواهد بود. با مجله دلتا همراه باشيد.
موزه جواهرات ملي و موزه زمان

موزه‌ها بخش مهمي از صنعت گردشگري و جاذبه‌هاي شهري را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها براي كساني كه از جاذبه‌هاي تاريخي و سبك ماجراجويانه گردشگري لذت مي‌برند، بسيار جذاب خواهد بود. در اين مطلب قصد داريم كه با كمك اطلاعات مجله گردشگري نابرو، به‌طور مختصر دو جاذبه مهم تهران، يعني موزه جواهرات ملي و موزه زمان را به شما معرفي كنيم و از ويژگي‌ها و مسير دسترسي آن‌ها برايتان بگوييم. براي بررسي مفصل اين دو موزه و ساير جاهاي ديدني تهران و ايران، مي‌توانيد از راهنمايي مجله گردشگري نابرو  استفاده كنيد.

 

موزه جواهرات ملي، گنجينه ايراني

موزه جواهرات ملي ايران يكي از جاهاي ديدني و معروف در تهران است كه به گفته مجله گردشگري نابرو روبه‌روي سفارت تركيه و در ساختمان بانك مركزي ايران واقع شده است. موزه جواهرات ملي ايران در واقع گنجينه‌اي از ثروت پادشاهان ايراني است كه توسط ساختمان بانك مركزي حفاظت مي‌شود.

تخت خورشيد يا همان تخت طاووس، از مهم‌ترين گنج‌هاي موزه جواهرات ملي است كه به دستور فتحعلي‌شاه با كمك چوب و هنر طلاكاري ساخته شده است. در سالن اصلي موزه جواهرات ملي  انواع ظروف قيمتي، شعمدان‌ها، كوزه قليان و… را خواهيد ديد و شكوه هريك از اين اشيا شما را حيرت‌زده خواهد كرد. همچنين در موزه جواهرات ملي مي‌توانيد اشيايي مزين به فيروزه، زمزد، مرواريد، ياقوت و الماس را ببينيد كه بي‌شك شما را شگفت‌زده خواهد كرد.

براي آشنايي بيشتر با گوشه‌وكنار موزه جواهرات ملي ايران، پيشنهاد مي‌كنيم كه سري به مجله گردشگري نابرو بزنيد و در اين سايت، عبارت موزه جواهرات را جستجو كنيد. در راهنماي گردشگري نابرو مي‌توانيد اطلاعات كامل موزه جواهرات ملي را به‌دست آوريد.

آدرس: خيابان فردوسي، مقابل سفارت تركيه

 

ماجراجويي در موزه زمان

موزه زمان همچون موزه جواهرات ملي، يكي ديگر از جاهاي ديدني تهران است كه مجله گردشگري نابرو به‌طور مفصل به آن پرداخته است. موزه زمان نخستين موزه ساعت در ايران است و علاوه بر گنجينه‌هاي خود موزه، ساختمان آن نيز با وجود گچ‌بري‌هاي هنرمندانه، بسيار تماشايي است. در موزه زمان مي‌توانيد انواع ساعت‌هاي قديمي و ابزارهاي سنجش زمان را ببينيد. به گفته مجله گردشگري نابرو، در اين موزه ساعت‌هاي قديمي بسياري، ساخت كشورهايي همچون آلمان، فرانسه، سوييس و انگليس براي مشاهده وجود دارند.

 

محوطه موزه زمان

محوطه موزه زمان با تزيينات جذاب و تماشايي خود مي‌تواند پيش از ورود به ساختمان اصلي شما را محو زيبايي خود كند. همچنين بسياري از ديدني‌هاي موزه در اين محوطه قرار دارند. ساعت‌هاي آبي، روغني، آفتابي، آبي مكانيكي، طنابي، شمعي، شني و قايق اژدها از ديدني‌هاي محوطه موزه زمان هستند.

 

در ساختمان موزه زمان جه خواهيد ديد؟

در طبقه اول ساختمان موزه زمان مي‌توانيد ساعت‌هايي از قرن هفدهم تا بيستم را ملاحظه كنيد. يك ساعت برنزي با روكش طلا در اين بخش از موزه زمان وجود دارد كه بسيار تماشايي است. به گفته مجله گردشگري نابرو، اين ساعت ساخت كشور فرانسه است و با سبك‌وسياق دوران لويي شانزدهم طراحي شده است. علاوه‌بر گنجينه انواع ساعت در اين قسمت از موزه زمان، گچ‌بري‌هاي هنرمندانه در معماري زيباي اين ساختمان نيز شما را محو خود خواهد كرد. اتاق اصفهاني يكي از بخش‌هايي است كه هنر گچ‌بري و تزيينات معماري ايراني در آن به اوج خود مي‌رسد.

در طبقه دوم ساختمان موزه زمان مي‌توانيد آثار هنرمندانه هوشنگ فروتن را ببينيد كه حاصل هنزركلاژ از قطعات كهنه و بلااستفاده ساعت است. همچنين كلكسيوني از ابزار تعمير ساعت نيز در اين طبقه وجود دارد. ساعت افراد مشهور و بسياري از بازيگران هم در گوشه‌وكنار موزه زمان به چشم مي‌خورد.

همچنين در اين طبقه مي‌توانيد ساعت‌هاي پادشاهاني همچون ناصرالدين شاه، احمدشاه و مظفرالدين شاه را مشاهده كنيد. براي بررسي بيشتر موزه زمان، پيشنهاد مي‌كنيم كه سري به مجله گردشگري نابرو بزنيد.

آدرس: خيابان زعفرانيه، نبش چهارراه پرزين بغدادي

 

مجله گردشگري نابرو با تمركز بر جاذبه‌هاي داخلي، يك راهنماي جامع آنلاين محسوب مي‌شود و مي‌تواند اطلاعات مفيدي در مورد انواع جاذبه‌هاي تفريحي، تاريخي، فرهنگي، مذهبي و ماجراجويانه در اختيار شما قرار دهد. بنابراين در راهنماي گردشگري نابرو مي‌توانيد علاوه بر آشنايي با تمام موزه‌هاي ايران و تهران همچون موزه جواهرات ملي و موزه زمان، با ساير جاهاي ديدني ايران نيز آشنا شويد و با اطلاعات كامل سفر كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۹:۱۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی