مجله دلتا
گردشگري

اگر از روزمرگي ها و شلوغي پايتخت خسته شده‌ايد، سري به مناطق ييلاقي اطراف تهران بزنيد.

شايد برخي از افراد با وجود مشغله كاري فراوان و زمان اندك، امكان سفرهاي چند روزه را نداشته باشند. سفرهاي يك روزه يكي از بهترين ايده‌هايي است كه مي‌توان به كساني كه فرصت چنداني براي سير و سفر كوتاه ندارند، پيشنهاد داد. مجله دلتا در اين مطلب به معرفي جاذبه هاي گردشگري نزديك تهران پرداخته است. با ما همراه باشيد.

روستاي هرانده

در فاصله ۱۴۰ كيلومتري تهران و در ۱۵ كيلومتري جنوب‌ غرب فيروزكوه، روستاي هرانده قرار دارد. هرانده دهكده‌اي سرسبز است كه در دره‌اي به همين نام جاي گرفته و با نهرها و رودهاي پر آب، درختان بلند تبريزي و كوچه باغ‌هاي باصفا و چشم‌اندازهاي ديدني از دشت و كوه‌هاي اطرف منتظر شماست. در اين سفر، ديدن غار باستاني و شگفت‌انگيز بورنيك را فراموش نكنيد.

روستاي خور

روستاي ۲ هزار ساله خور در شمال غرب شهر تهران و در ارتفاعات استان البرز قرار دارد. مسير دسترسي به اين طبيعت منحصر به فرد و قله ها و دره هاي سرسبز و باغ هاي پر پيچ و خم آن از جاده زيباي چالوس مي‌گذرد. علاوه بر تماشاي طبيعت روستاي خور مي‌توانيد از امامزاده سليمان، تپه‌ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه يا زبيده خاتون، برج و باروي قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله‌ آن نيز ديدن كنيد. از ديگر جاذبه هاي اين روستا، پيست اسكي به همين نام است كه ۱۸۰۰ متر طول دارد.

 

روستا آينه‌ورزان

روستاي آينه‌ورزان با قدمت ۲ هزار سال و در ۶۰ كيلومتري شرق تهران، طبيعتي فوق العاده دارد. قله مرتفع زرينه‌كوه مشرف به روستا بوده و آبشاري ديدني از ميان آن جاري شده است. اگر قصد تماشاي آبشار را داريد بايد رودخانه اي را كه از روستا مي گذرد به سمت شمال دنبال كنيد. علاوه بر آبشار؛ تنگه اي باريك نيز در آن نزديكي قرار دارد.

دشت لار

دشت بسيار خنك و خوش آب و هوا و پر از شقايق لار از شمال به كوه‌‌هاي شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به كوه دماوند، از جنوب شرق به ايرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر مي رسد. لار ۷۰ كيلومتر از شرق تهران فاصله دارد و بزرگ ترين دره ايران محسوب مي شود.

روستاي كردان

كردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و ۲۵ كيلومتر با شهر كرج و ۶۵ كيلومتر با غرب شهر تهران فاصله دارد. دسترسي به كردان از اتوبان تهران قزوين به آساني انجام مي شود و برخي ترجيح داده‌اند كه به جاي سفر يك روزه به كردان اقامتي دائم در اين روستا داشته باشند. اين روستا مملو از باغ‌هاي ميوه است و رودخانه‌اي از ميان آن جاري است.

روستاي افجه

افجه در ۳۰ كيلومتري شمال شرق شهر تهران و در لواسانات قرار دارد. قرار گرفتن اين روستا ۲۰۴۰ متر بالاتر از سطح دريا، به آن آب و هوايي كوهستاني و تابستاني خنك بخشيده است. زيباترين جاذبه منطقه دشت هويج يا به زبان محلي دشت گرچال است. البته امروزه ديگر در اين روستا از هويج خبري نيست، در صورتي كه در گذشته در اين دشت، هويج فراواني وجود داشته است.

روستاي برگ جهان

برگ جهان، روستاي ييلاقي منطقه لواسانات، مقصدي فوق العاده براي سفرهاي يك روزه اطراف تهران  است. اين روستا در دل دامنه‌هاي جنوبي البرز جا خوش كرده و به راحتي در كمتر از يك ساعت مي‌توان به آن رسيد. با سفر به اين روستا و بازديد از قلعه دختر، امام‌زاده اسماعيل و آبشار برگ جهان سفري به يادماندني را تجربه خواهيد كرد.

همچنين بخوانيد:

ديدني‌هاي مراغه؛ شهر تاريخي آذربايجان شرقي

پل طبيعت تهران ؛ بزرگترين پل پياده روي ايران

بهترين زمان سفر به كشور روسيه

جاهاي ديدني كشور اتريش

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله گردشگري دلتا ديدن نماييد

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلتا، مجله دلتا، مجله گردشگري،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۵:۲۳ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی