مجله دلتا
گردشگري
مراغه با قرار گرفتن در بين ۱۰ شهر تاريخي ايران، يكي از مناطق گردشگري جذاب كشور به حساب مي‌آيد.
جاذبه‌هاي گردشگري مراغه

مراغه از شهرهاي بزرگ استان آذربايجان شرقي است كه در فاصله ۱۲۰ كيلومتري از تبريز قرار دارد. بازديدكنندگان داخلي و خارجي زيادي هر ساله از جاذبه‌هاي گردشگري شهر مراغه از جمله رودخانه صوفي چاي، دامنه كوه سهند و رصدخانه ديدن مي‌كنند. بخش گردشگري مجله دلتا به يكي از بهترين نقاط تماشايي استان آذربايجان شرقي رفته و به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري مراغه پرداخته است. با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

گنبد كبود مراغه

يكي از آثار تاريخي در شهرستان مراغه، برجي است با طرح منشور ده‌وجهي كه به «گنبد كبود» شهرت يافته است. اين بناي كهن، از قدمتي برابر با حكومت سلجوقيان برخوردار بوده و با توجه به كتيبه‌ گچبري موجود در بخش داخلي بنا، به نظر مي‌رسد كه مدفن مادر «هلاكوخان» است. البته روايات و نظرات متعددي در مورد تاريخ احداث اين عمارت وجود دارد.

گنبد كبود مراغه

رصدخانه مراغه

اگر علاقه به نجوم و ستاره شناسي داريد پيشنهاد مي‌كنيم سري به بزرگ‌ترين رصدخانه تاريخي و از اولين رصدخانه‌هاي كشور بزنيد كه متعلق به دوران ايلخاني است. اين مكان ديدني و جذاب در ناحيه مرتفع شهر مراغه قرار دارد و از همه جاي شهر قابل ديدن است.

رصدخانه مراغه

آبشار گور داغ

اين آبشار زيبا كه از ارتفاعات سهند به دره سرازير مي شود، جلوه جذاب و دلپذيري دارد و هر سال عده بسياري از دوستداران طبيعت را به سوي خود جذب مي كند. اين آبشار دوقلو است و ارتفاعي در حدود ۹ متر دارد. پوشش گياهي در اطراف اين منطقه زيبايي را دو چندان كرده و مناظر اين منطقه در فصل‌هاي بهار و پاييز  مانند نقاشي است.

آبشار گور داغ

برج مقبره غفاريه

شهر مراغه، به دليل حضور برج‌ها و گنبدهاي تاريخي كه از دوران حكومت سلجوقيان و ايلخانان برجاي مانده، به يكي از مكان‌هاي مناسب گردشگري در كشور تبديل شده است. يكي از اين برج‌هاي تاريخي، «گنبد غفاريه» است كه در شمال غربي شهر مراغه قرار دارد. ورودي گنبد با تزيين كاشي هاي سياه و سفيد و آبي كار شده است.

برج مقبره غفاريه مراغه

معبد مهر مراغه يا مهر ورجوي

معبد مهر مراغه از قديمي‌ترين آثار باستاني مراغه است كه در دوران اشكانيان با هدف مهرپرستي بنا شد. اين معبد باارزش و مذهبي در روستاي ورجوي قرار دارد. علت نامگذاري مهر يا ميترا به معني محبت و دوستي مي باشد كه به خداي خورشيد اشاره دارد. بخش عمده‌اي از اين معبد كه در زير يك گورستان تاريخي قرار گرفته، همچنان در زير خاك مدفون مانده و اسرار كشف نشده فراواني در خود جاي داده است.

معبد مهر مراغه

كليساي هوانس مقدس

كليساي هوانس در شهر مراغه از نيايشگاه‌هاي قديمي مشهور ارمني ها است. اين كليسا كه به دوران حكومت ايلخانيان مي‌رسد متعلق به قرن ۵ يا ۶ ميلادي بوده و بعد از خرابي‌هاي متعدد در سال ۱۸۴۰ ميلادي با كمك معماران فرانسوي و روسي مرمت شده است.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۰۴:۱۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی