مجله دلتا
گردشگري
مي گويند شمس پهلوي به دليل بيماري آسم در اين منطقه كاخي بنا كرد به نام كاخ مرواريد كه اشرفي ترين كاخ دوران پهلوي است.
جاهاي ديدني كرج

باورش سخت است. اما بايد باور كنيد وقتي تصميم گرفتيم جاهاي ديدني كرج خودمان را بنويسيم، برخي از آنها را حذف كرديم. چرا كه بيشتر از آن بود كه فكر مي كرديم. گذشته از خانه احمد شاملو، پيست هاي اسكي، كاخ مرواريد شمس پهلوي، روستاي برغان و كاروانسراي شاه عباسي كه شايد معرف حضور باشد، چيزهاي را هم يافتيم كه خوب است همه را به اختصار در مجله گردشگري مان بياوريم و سپس در مقاله هاي جدا به طور كامل به آن ها خواهيم پرداخت.

جاهاي ديدني كرج

  • پيست اسكي ديزين
  • كوير اشتهارد
  • روستاي شهرستانك
  • كاخ مرواريد
  • حمام مصباح
  • قلعه صمصام
  • كاروانسراي شاه عباسي
  • امام زاده طاهر
  • كاخ سليمانيه
  • باغ گلهاي كرج
  • خانه احمد شاملو
  • باغ پرندگان چهارباغ
  • روستاي آتشگاه
  • بام كرج
  • آبشار هفت چشمه
  • پارك جنگلي جهان نما
  • درياچه سد اميركبير
  • پل دختر كرج
  • جاده چالوس

اين جاذبه ها هر كدام به اندازه خود، ديدني هستند و زيبايي خاصي را به گردشگران هديه مي‌كنند. برخي از آن ها تاريخي هستند و برخي جاذبه هاي تفريحي؛ و چندي ديگر مانند پيست هاي اسكي جاذبه هاي فصلي و هيجان انگيز. به تعدادي از اين مكان هاي منحصر به فرد سر مي‌زنيم، خوب است با مجله دلتا همراه شويد، شايد شما هم از آن ها بي خبر بوده ايد.

  • پيست اسكي ديزين

    در استان البرز و در شهرستان كرج، مهم‌ ترين پيست اسكي ايران و منطقه خاورميانه واقع شده‌ است. پيست اسكي ديزين اولين پيست اسكي در ايران است كه عنوان بين‌المللي به خود گرفت. نكات فني رعايت شده در اين پيست مانند: شيب مسير، طول مسير، محل برگزاري مسابقات و امكانات رفاهي آن را منحصر به فرد كرده است. در كوه‌هاي البرز قرار دارد و از تهران به فاصله ۱۲۳ كيلومتر از مسير جاده چالوس فاصله دارد. در طول تابستان، اسكي روي چمن نيز در پيست اسكي روي چمن آن به طول ۶۵۰ متر امكان‌ پذير است. در اين منطقه مسابقات جهاني اسكي روي چمن هم برگزار مي‌شود. به علاوه در مناطق ديگر ديزين فعاليت‌ هاي ديگري از قبيل دوچرخه سواري كوهستاني، تيراندازي با كمان، كايت سواري و غيره نيز انجام مي‌شود.
    پيست اسكي ديزين

  • روستاي شهرستانك

    يك روستاي تاريخي در استان البرز قرار دارد به نام شهرستانك. از جاهاي ديدني كرج است كه ناصرالدين شاه در اين روستا كاخ ويژه‌ اي براي خود داشت و آن را كاخ شهرستانك مي‌نامند. جاده‌ ناصري كه در گذشته ري را به مازندران وصل مي‌كرد از اين روستا عبور مي‌كند. قدمت اين روستا را به قرن ششم هجري قمري نسبت مي‌دهند، با توجه به آثار تاريخي آن. قلعه‌ دزد بند (قلعه دختر) و تپه شنستون (شن ستون) از ديگر ديدني‌ هاي اين روستا هستند. درخت كهنسالِ سروي در اين روستا آن را به منظره اي بي همتا تبديل كرده‌ است. محلي‌ها آن را به اسم «هورست» مي‌شناسندش. اين درخت حداقل چند صد سال عمر دارد.
    شهرستانك ديدني كرج

  • كوير اشتهارد

    در شمال شهرستان اشتهارد و جنوب شرقي مهر شهر كرج در استان البرز، كوير ديدني اشتهارد يا قشلاق حسين‌ خاني قرار گرفته است. ۶۰ كيلومتر طول دارد و از جاهاي ديدني كرج است كه مي توان در اين روزهاي آخر پاييز به آن سر زد. از گنبدهاي نمكي حاشيه اين كوير براي استخراج نمك استفاده مي شود. به دليل نزديكي به تهران به يك منطقه گردشگري تبديل شده و كويرنوردان زيادي به آنجا سر مي‌زنند. عكس هاي اين كوير به دليل رنگ هاي متنوعش بسيار ديدني است و مي توان انواع تفريحات كوير را در آن انجام داد. مي توانيد براي اطلاع از آن به مطلب “آبان فقط بريم كوير” در همين مجله مراجعه كنيد.
    كوير ديدني اشتهارد كرج

  • كاخ مرواريد

    اشرافي ترين كاخ پهلوي در مهر شهر كرج، ساخته شده. مي‌گويند شمس پهلوي به دليل بيماري آسم در اين منطقه كاخي بنا كرد به نام كاخ مرواريد كه كه به كاخ شمس هم معروف است. در زمان خود يك ميليون دلار هزينه برداشت. ۲۵۰۰ متر زيربنا دارد و طرح آن به‌شكل سفره‌ ماهي‌ است كه صدفي را در بر دارد. همه‌ فضاها در زير سقفي به شكل حلزون طراحي شده‌اند. تزئينات عالي دارد و وسايل داخل ان بي نظير است. طراحي منحصر به فرد اتاق ها و چيدمان آن كاملاً فكر شده است. اين كاخ مدتها در اختيار بنياد مستضعفان بود و امروز مالك آن مشخص نيست. تالار طلايي بار، دفتر مخصوص شمس، تالار پذيرايي، سالن سينما، سالن بيليارد، استخر، آب‌نما، محل نگهداري پرندگان كمياب، اتاق‌هاي خواب و غيره تشكيل دهنده اين بنا هستند.
    كاخ مرواريد شمس پهلوي جاهاي ديدني كرج

  • كاروانسراي شاه عباسي كرج

    در دوره‌‌ صفوي كاروانسراهاي زيادي در سراسر ايران ساخته شد كه يكي از آنها كاروانسراي شاه عباسي است. در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملي ايران ثبت شده است. يكي از ارزشمندترين بناهاي دوره‌ صفويان است كه در شاهراه ابريشم قرار گرفته بودند. در ابتداي دوره‌ قاجار اين كاروانسرا تبديل به قلعه‌ نظامي شد و در پايان دوره‌ قاجار آن را به مدرسه تبديل كردند. اكنون اين مكان تبديل به يكي از جاهاي ديدني كرج شده است و شامل بخش‌هايي مانند موزه صنايع دستي، رستوران سنتي و سفره‌خانه است.
    كاروانسراي عباسي كرج

  • خانه احمد شاملو

    مي دانستيد شاملوي بزرگ در كرج زندگي مي كرده است؟ احمد شاملو خانه‌اش در دهكده‌ فرديس كرج قرار دارد. اين خانه به ثبت ملي رسيده و امروز تبديل به خانه موزه احمد شاملو شده است. براي بازديد عموم آزاد است و مي توانيد از اين خانه و موزه بازديد كنيد. مطمئنم حتي اگر علاقمند به شعر هم نباشيد حتماً اشعار او را شنيده و بازديد از خانه وي برايتان جذاب خواهد بود.
    خانه احمد شاملو از جاهاي ديدني كرج

  • روستاي برغان

    اگر از سرد گرد ها هستيد و از گردشگران سرد پيما مي توانيد تقريباً تا يك ماه ديگر لوازم كمپينگ خود را برداريد و سري به اين روستا بزنيد. شايد برايتان خيلي سرد نباشد اما براي دست گرمي سفرهاي زمستانه عالي است. اينجا روستاي برغان، يكي از بي نظير ترين جاهاي ديدني كرج است. بافتي قديمي دارد و داراي باغ‌هاي بسياري است. پل تاريخي برغان، چنار كهن مسجد جامع، درخت پير سپيدارك و تپه باستاني قلعه كش كلا از ديدني هاي اين روستا هستند. بازار برغان هم از قديمي‌ ترين بازار هاي استان است كه در گذشته مركز تجارت بوده است. طعم آلوهاي برغان را فراموش نخواهيد كرد و مي توانيد گردو، عسل، توت، گوجه برغان و لبنيات هم به عنوان سوغات همراه خود بياوريد.

    برغان ديدني كرج

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۴۶:۳۵ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی