مجله دلتا
گردشگري
ممكن است شما يك خودرو آفرود 250 ميليوني بخريد و با آن مسابقه دهيد. اما ممكن هم هست شما يك سواري 50 ميليوني بخريد و طوري آن را مجهز كنيد كه به اندازه همان خودرويِ 250 ميليوني از آن لذت ببريد.
آفرود

گردشگرها دو دسته هستند. يك آن هايي كه به سفر و نقاط گردشگري مي‌روند تا آرامش را تجربه كنند؛ و دو كساني كه به نقاط گردشگري مي‌روند اما براي اينكه با بازي هاي هيجان انگيز روح خود را تازه كرده و يك پرس آدرنالين نوش جان كنند. اين ها همان هايي هستند كه يكهو تصميم مي‌گيرند روي لب يك ساختمان پشتك بزنند و يا به يك پارك وحشت رفته و هراس را تجربه كنند. اما در اين بين عده اي هم هستند كه طرفدار ورزش هاي هيجان انگيزند و اتفاقاً منتظر برخي فصول سال مي‌مانند تا براي انجام اين ورزش ها راهي سفر شوند. مانند آفرود بازان يا آفرود سواران.

آفرودسواري در كوير

تمامي فصل پاييز، اوايل بهار و اوايل زمستان هميشه براي اين دسته از افراد زمان هاي خوشي است. چرايي اش را امروز با هم به آن مي‌پردازيم و از شما همراهان صفحه گردشگري دعوت مي‌كنيم كه با مجله دلتا بمانيد، با اين ورزش و بازي هيجان انگيز آشنا شويد و در سفر هايتان به آن بپردازيد. همچنين مي‌توانيد مطالب زير را بخوانيد تا ديگر ورزش هاي هيجان انگيز  را هم بشناسيد.

آفرود چيست؟

آفرود چيست؟

درواقع آفرود سبكي از رانندگي است. ورزشكاران با ماشين هاي دو ديفرانسيل در مسير هاي سخت با پستي و بلندي هاي شديد رانندگي كرده و خود را به مقصد مي‌رسانند. مي‌توانند از مسير هاي دشوار و مناطق صعب العبور بگذرند و در مناطقي كه براي خوردو هاي معمولي مناسب نيست به راحتي حركت كنند. البته بايد به شما بگويم داشتن سواري هاي آفرود فقط لازمه اين تفريح هيجان انگيز نيست بلكه رانندگاني كه در آفرودينگ شركت مي كنند بايد آفرود باز حرفه اي بوده و علاوه بر داشتن مهارت از قدرت تصميم گيري و تمركز بالايي هم برخوردار باشند.

آفرود (OFF ROAD) در انگليسي يعني  خارج از جاده. به سواري هايي اتلاق مي‌شود كه مي‌توانند مسيرهايي را بپيمايند كه جاده ندارند. مثل بيابان، مثل جنگل، مثل شن هاي صحرا و… در اصطلاح به آن ها خودرو هاي بيابان گرد هم مي‌گويند.

آفرود در مكان هاي مختلف برگزار مي‌شود، تقريباً همه جا. از زمين هاي گل آلود و تپه هاي شني گرفته تا بيابان هاي باتلاقي و  زمين هاي رمل و كوهستان و كوير و… حالا متوجه شديد چرا بيشتر آفرود بازان منتظر فصول پر باران هستند؟

چه خوش خبري، اينكه: در ايران با توجه به تنوع طبيعت و آب و هواي متغيير در فصول مختلف، زمينه مناسبي براي گذراندان زماني خوش با اين تفريح براي علاقه مندان فراهم است. كه البته براي رانندگي در هر كدام از اين زمين ها بايد قوانين مخصوص خودش را رعايت كنيد. راستي از جمله اين خودرو ها  انواع خانواده جيپ، لندكروز، تويوتا و ديگر سواري هاي شاسي بلند همگي مناسب هستند.

افرود چيست؟

آفرود تفريح است يا ورزش؟

جواب «هردو» است. هرچند خيلي ها آفرود سواري را براي هيجان بالا و نفس گير بودن آن، تفريحَش مي‌دانند. ولي بايد بدانيد آفرود سواري يك ورزش است با كلي طرفدار و مسابقات بين المللي. تا جايي كه فدراسيون اتومبيل راني و جهانگردي اين مسابقات را برگزار كرده و جوايزي ارزشمند هم به برندگان اهدا مي‌كند. اما نكته مهم اينكه داشتن پيست هاي امن و فضاي آموزشي مناسب در اين رشته ورزشي حرف اول را مي‌زند.

در ايران هم مسابقات آفرود سواري در همه نقاط مناسب آب و هوايي برگزار مي‌شود. در كلاس هاي مختلف. هرچند به دليل نداشتن امكانات كافي، از جمله پيست ويژه و نداشتن بودجه دولتي معمولاً مسابقات آفرود با مشكلاتي روبروست، اما اين رشته ورزشكاران و قهرمانان زيادي را در مسابقات داخلي و بين المللي به خود ديده است.

مسابقات آفرود سواري

آفرود سواري در گردشگري

همانطور كه گفتيم آفرود سواري يك رشته ورزشي است اما در تمام طبيعت گردي ها براي لذت سفر و عبور از مسير هاي دشوار، كلي به درد گردشگران مي‌خورد. حتي در بحث صحرا نوردي و بيابان گردي كه اصلاً لازمه رفتن به كوير، داشتن خودرو هاي آفرود است. خيلي از جوانان اين علاقه مندي را به ديد مسابقه نگاه نمي‌كنند و فقط با آن صرفاً دل به طبيعت مي‌زنند. برخي برگزار كنندگان تورهاي گردشگري هم با توجه به شرايط اقليمي مقصد خود، بخش آفرود سواري را به خدمات تور اضافه كرده و آن را هيجان انگيزتر مي‌كنند. در مطلب “بريم آفرود سواري ، كوير ورزنه”  در همين مجله مي‌بينيد كه آفرود حتي بخشي از تفريحات كوير است. همچنين مي‌توانيد در مجله دلتا و سپس صفحه گردشگري آن كلمه آفرود را جستجو كنيد تا تمام مقاصدي را كه مي‌توانيد به آفرود برويد بيابيد.

آفرود در طبيعت

هزينه هاي آفرود سواري

براي اينكه بتوانيد يك آفرود سوار حرفه اي شويد حتماً نياز به يك خودروي دو ديفرانسيل داريد و البته تجهيزات و لوازم جانبي آن كه اصلاً كم هزينه نخواهد بود. اما اگر فقط مي‌خواهيد يك آفرود سواري را تجربه كنيد مي‌توايد به پيست هاي اين رشته ورزشي رفته و پس از آموزش لازم، همانجا به سواري بپردازيد.
به علاوه بايد از يك مشاور متخصص هم كمك بگيريد. او به شما مي‌گويد كه اگر بخواهيد يك خودرو ساده براي سواري خودتان داشته باشيد چه نوع آن را انتخاب كنيد و چطور سواري ‌تان را مجهز كنيد.

زماني كه خودم اين سوال را پرسيدم، مربي پاسخ داد: ممكن است شما يك خودرو ۲۵۰ ميليوني بخريد و با آن مسابقه دهيد. اما ممكن است شما يك سواري ۵۰ ميليوني بخريد و طوري آن را مجهز كنيد كه به اندازه همان خودرويِ ۲۵۰ ميليوني از آن لذت ببريد.

ماشين هاي آفرود

پس به نظرم راهنمايي گرفتن از يك آفرود باز حرفه اي لازمه انجام اين ورزش يا تفريح هيجان انگيز است. مهارت رانندگي داشتن هم از سوي ديگر لازمه آفرود است. هيچ خطري نبايد  شما را تهديد كند. همينطور كه سواري شما نبايد محيط زيست را تهديد كند. پس در سفرهاي سافاري لطفاً حتماً و قطعاً در پيست هاي مخصوص آفرود برانيد.

حرف آخر

بحث رانندگي و ترشح لذت بخش آدرنالين گاهي باعث مي‌شود دست به خلق چيزهاي جديدي بزنيم تا جوري عُلقه مان به رانندگي را به نمايش بگذاريم. مثلاً در سعادت آباد رستوراني برپا شده كه تمام وسايل آن از اجزاء سواري هاي آفرود است.

تور آفرود سواري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۸:۱۴ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی