مجله دلتا
گردشگري
روستاي بيلقان در مسير كمربندي كرج به سمت چالوس واقع شده. پس از خارج شدن از تونل «شماره يك»، بعد از پل مرتفع و زيباي بيلقان كه روي رودخانه كرج واقع‌ شده و در دامنه كوه و كنار آبشار قرار گرفته است.
روستاي بيلقان كرج

معمولاً در روزهاي آخر هفته عده اي براي استراحت و گرفتن انرژي دوباره شروع هفته بعد، به روستاها و طبيعت خارج از شهر مي روند. تهراني ها هم از اين قاعده مستثني نيستند. اتفاقاً اطراف تهران جاهاي ديدني بسياري هم دارد. يكي از اين مناطق كه مقصد عده زيادي از گردشگران است روستاي بيلقان كرج در مسير جاده چالوسي‌است كه همه مان هزاران خاطره از آن داريم. امروز مجله گردشگري مان هم آغاز تعطيلاتش را با سفر به روستاي بيلقان آغاز كرده و پيشنهاد مي‌دهد همراه مجله دلتا بمانيد و با تفريحات اين روستاي شگفت آشنا شويد.

روستاي بيلقان كرج

روستاي بيلقان كرج

بيلقان يكي از محله‌ هاي شهر كرج است و در شمال شرقي آن واقع شده. در اينجا درختان توت، بيد و چنار، باغستان‌ هاي حصار، ‌كافه‌ هاي سنتي و هواي خنك و پاك كنار رودخانه همه و همه دست به دست يكديگر داده اند تا اين محله را تبديل به مأمني براي خانواده‌ ها، طبيعت گردان و مسافران جاده چالوس كنند.

قرار گرفتن بيلقان كنار جاده چالوس، نزديكي‌اش به رودخانه، پل زيبا و مرتفعي كه آنجا ساخته شده و فضاهاي تفريحي اطراف آن، آثار تاريخي و… دلايل ديگري براي پر تردد بودن اين منطقه از گردشگران است. در ۴ كيلومتري شهر كرج واقع شده و در نزديك منطقه عظيميه قرار گرفته است. حمام بيلقان و كوره آجر پزي آن يادگاري به ترتيب از دوره قاجار و صفويه وَ مقبره پير (واقع در باغ پير) مربوط به قرن هشتم هجري هستند.

تونل و پلي به ارتفاع حدود ۵۰ متر هم آنجا هست كه جاده چالوس را به ابتداي اتوبان تهران – كرج متصل مي‌كند. شرايط خوبي براي سكونت دارد.

طبيعت روستاهاي كرج

چطور به روستاي بيلقان كرج برويم؟

در مسير كمربندي كرج به سمت چالوس، هنگامي‌كه از محله حصار بگذريد و پس از خارج شدن از تونل «شماره يك» جاده كرج – چالوس، به پل مرتفع و زيبايي مي‌رسيد كه روي رودخانه كرج واقع‌ شده و به دهانه تونل چسبيده است. انتهاي پل هم به پارك و ميدان اميركبير منتهي مي‌شود كه فضاي سبزي مناسب براي تفرج عموم دارد از دامنه كوه كنار جاده و پارك، آبشاري زيبا به سمت پائين جاري‌استسرويس بهداشتي، ‌سوپر، نانوايي و ساير مايحتاج در اطراف اين پارك هم ديده مي‌شود .منظره چشم‌ نواز رودخانه پر آب كرج را هم كه در بين انبوه درختان زيبا روان است، مي‌توانيد از بالاي پل ببينيد.

بانجي جامپينگ پل بيلقان كرج

در اكثر روزها وَروزهاي تعطيل به طور خاص، عده‌اي از جوانان ماهر و آموزش‌ ديده را خواهيد ديد كه براي سقوط آزاد يا همان بانجي جامپينگ  روي پل بيلقان كرج آمده‌اند. يك تفريح هيجان انگيز اما خطرناك! در ارتفاع ۳۵ متري، كه معتادين به آدرنالين نمي‌توانند به راحتي از كنار آن بگذرند.

بانجي جامپينگ پل بيلقان كرج

مدتي است كه گروه هاي مختلف به اين پل آمده و بانجي جامپينگ را انجام مي‌دهند. تفريحي كه همان چند ثانيه اول لذتش را جوري به جاي مي‌گذارد كه شايد مدت ها خاطره همان يك لحظه سقوط از ذهن نرود. با اينكه بانجي جامپينگ پل بيلقان كرج يكي از تجربه هاي ماندگار براي علاقه مندان به بانجي جامپينگ است اما بسيار متفاوت از آن چيزي‌است كه شايد در ديگر سايت هاي بانجي جامپينگ تجربه كرده باشيد.

 پل بيلقان عمومي است و گروه هايي كه بر آن عمليات پرش با بانجي را انجام مي‌دهند شخصي و خصوصي هستند و آنجا جايي براي ثبت نام، رزرو و پرداخت هزينه نيست. در صورت تمايل مي‌بايست گروه هاي مربوطه را از طريق جستجوي گوگل شناسايي كرده و درخواست پرش نماييد.

در حال حاضر برج ميلاد تهران، مجموعه تفريحي توچال، بام تهران و بوستان ولايت هم مكان هاي مناسبي براي اين تفريح هستند.

آبشار بيلقان كرج

بعد از پل بيلقان و در ابتداي جاده كرج به چالوس آبشار بيلقان را خواهيد ديد. آبشاري مصنوعي به ارتفاع ۳۰ متر و عرض ۱۴ متر كه در ابتداي محور كرج – چالوس واقع شده. آب آن از رودخانه كرج تامين شده و داراي نورپردازي خيره كننده (مولتي كالر) و تزئينات سنگي ويژه اي با سنگ هاي طبيعي است.

آبشار مصنوعي بيلقان

تجهيزات اين آبشار به گونه اي است كه مي تواند در همه فصول جاري باشد. آبش به دليل وجود دستگاه گرم كننده جهت جلوگيري از يخ زدگي، هرگز يخ نمي زند. مجهز به سيستم مه پاش است و كار ساخت مه مصنوعي و تلطيف محيط را انجام مي‌دهد. چهره ورودي شهر كرج با وجود اين آبشار بسيار زيبا تر شده و مي تواند ارزش گردشگري اين نقطه را چند برابر كند.

حمام بيلقان

قدمت حمام روستاي بيلقان كرج به دوره قاجاريه مي‌رسد. هنگامي كه براي ديدن آن مي‌رويد در نگاه اول چيزي جز سه برآمدگي مخروطي شكل نخواهيد ديد. برآمدگي هاي مخروطي شكلي كه بالاي هر يك از آن ها سوراخي به شكل نورگير ساخته شده كه با تورهاي سيمي پوشيده شده است.

ورودي حمام روبه شمال و تا سال ۱۳۵۰ هم داير بوده است. از ۱۰ پله كه عبور كنيد و از يك پيچ كه بگذريد وارد رختكن يا سربينه مي‌شويد. راهرويي بين رختكن و گرمخانه  وجود داره كه نظافتخانه اي هم داخل ان است.

سقف رختكن و گرمخانه، گنبدي شكل است و زمين حمام شيب دارد. شيب تندي كه باعث شده است قسمت غرب و شمال حمام در دل زمين قرار بگيرد و ضلع جنوبي و شرقي آن ديوار سازي شده باشد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۰:۴۲ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی