مجله دلتا
گردشگري
براي آن كه با ماشين شخصيِ خود به استانبول سفر كنيد، نياز است هزينه هايي را بپردازيد تا بتوانيد از مرز هاي مجاز و زميني ايران خارج شويد.
سفر زميني به استانبول

سفر زميني به هر كجا كه بخواهيد امكان پذير است. فقط كافي است راهش را بلد باشيد. فرقي هم نمي‌كند با وسيله شخصي باشد يا با اتوبوس و يا مثل دايي من با تريلي (او تقريباً ۴۵ سال پيش با تريلي هاي گذري به استراليا رفت) خلاصه سفر زميني خيلي هم خوب است. امروز مجله گردشگري راهنماي سفر شما در سفر زميني به استانبول  است. جايي كه رفتن به آن روش هاي مختلفي دارد.

راه هاي سفر زميني به استانبول

با ما در مجله دلتا همراه شويد تا به شما نشان دهيم مراحل سفر زميني به استانبول چيست و چه نكاتي را بايد رعايت كنيد. براي اين كار چندين راه پيش روي شماست و مي‌توانيد از هر كدام كه خواستيد خود را به مقصد برسانيد.

سفر زميني به تركيه

مرزهاي سفر زميني به تركيه

  • مرز بازرگان

    در ۲۹۰ كيلومتري شهر تبريز و بزرگ ترين و مهم ترين مرز براي سفر به تركيه است و انتخاب بسياري براي خروج از كشور. اين پايانه امكانات مناسبي دارد و براي رسيدن به استانبول نيز راه خوبي محسوب مي‌شود. در شمال آذربايجان غربي وَ در نزديكي شهر ماكو قرار گرفته و راهش آسفالته است.

    ساعت كاري: ۲۴ ساعته
    فاصله مرز بازرگان تا استانبول: ۱۵۴۳ كيلومتر

  • مرز رازي

    در ۷۰ كيلومتري شهر خوي ميان دو پايانه مرزي بازرگان و سرو قرار دارد و به شهرستان خوي بسيار نزديك است. رفت و آمد از اين مرز زياد نيست و نسبت به مرز بازرگان معطلي بيشتري دارد.

    ساعت كاري: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ (به وقت ايران) در نيمه اول سال و ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در نيمه دوم
    فاصله مرز رازي تا استانبول: ۱۶۵۵ كيلومتر

  • مرز سرو

    در ۶۰ كيلومتري شهر اروميه، در نزديكي شهر سرو، قرار گرفته است.

    ساعت كاري: ۲۴ ساعته
    فاصله مرز سرو تا استانبول: ۱۸۶۷ كيلومتر

    در سفر زميني به استانبول با اتوبوس از دو شهر تهران و تبريز مي‌توانيد خود را به استانبول برسانيد. اين مسير ها به شكل مسيري يكسره و مستقيم هستند. اتوبوس هاي تهران-استانبول از پايانه هاي غرب و بيهقي حركت مي‌كنند.سفر زميني

  • سفر زميني به استانبول با ماشين شخصي

    براي آن كه با ماشين شخصيِ خود به استانبول سفر كنيد، نياز است هزينه هاي زير را بپردازيد تا بتوانيد از مرز هايي كه برايتان شمرديم، خارج شويد.

  • گواهينامه بين المللي يك ساله
  • پلاك بين المللي
    *نكته: براي گرفتن گواهينامه و پلاك ترانزيت مي‌توانيد به سايت كانون جهانگردي و اتومبيلراني مراجعه كنيد.
  • دفترچه مالكيت يا كارت مالكيت خودرو
  • برچسب CD و IR
  • كاپوتاژ يا مجوز خروج از كشور
    *نكته: براي گرفتن كاپوتاژ ماشين يا مجوز خروج از كشور بايد به گمرك شهر و يا مركز استان خود برويد.
    *نكته: كاپوتاز ماشين اعتباري يك ساله دارد و اگر قبلاً كاپوتاژ داشته ايد و مي خواهيد براي تمديدش اقدام كنيد نيازي به گرفتن برچسب IR و پلاك نداريد.
  • بيمه ۱۰ روزه ماشين (بسته به شركت بيمه متفاوت)
  • تفاوت هزينه بنزين (هنگام خروج از كشور بايد تفاوت قيمت بنزين ايران با كشور ورودي را بپردازيد)
    *نكته: مبناي محاسبه حجم باك شماست، فرقي هم نمي‌كند پر باشد يا نه ولي شما بايد آن را بپردازيد.
    عوارض خروج از كشور

عوارض خروج از كشور

در ابتداي سال ۹۸ نرخ عوارض خروج از كشور به اين شرح اعلام شده بود: براي بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان اما بر اساس لايحه بودجه سال ۹۹، عوارض خروج از كشور براي سفر اول هر ايراني به ۲۶۴ هزار تومان تغيير پيدا كرده است. براي سفر‌هاي دوم ۳۹۶ هزار تومان و سفر سوم هم به ۵۲۸ هزار تومان افزايش مي‌يابد.

مي توانيد آن را به صورت اينترنتي در سامانه پرداخت عوارض خروج از كشور  پرداخت كنيد. البته اين هزينه ها براي سفر هاي زيارتي زميني متفاوت است.

در مجموع فاصله بين تهران تا استانبول حدود ۲۴۴۵ كيلومتر است. و تجربه نشان داده اگر مرز بازرگان را انتخاب كنيد بهتر است. مرزهاي زميني در تمام روزها (حتي تعطيلات رسمي) باز هستند و هيچ گاه تعطيلي ندارند.

بيمه ماشين ، پيش از خروج از كشور

گرفتن بيمه سواري تان قبل از هر سفر زميني يكي از اركان مهم براي خروج از كشور است. مي توانيد از چند راه اقدام كنيد.

  • براي سفر زميني به استانبول بايد كارت (بيمه مخصوص تركيه و كشورهاي اروپايي) را از بيمه ايران دريافت كنيد.
  • اگر به بيمه ايران دسترسي نداريد، مي‌توانيد با شعب بيمه در مرز بازرگان تماس بگيريد؛ وَ پس از هماهنگي هزينه را براي آن ها واريز كنيد. كاركنان بيمه، بيمه نامه شما را با پست پيشتاز ارسال خواهند كرد.
    *نكته: اگر مي‌خواهيد براي خروج مرز بازرگان را انتخاب كنيد، مي‌توانيد هنگام خروج از كشور و در شعبات بيمه همانجا، در ظرف يك ساعت بيمه را دريافت كنيد.
  • اگر از مرز رازي براي خروج از كشور مي‌رويد، معطلي و هزينه بيشتري در انتظار شما خواهد بود(حداقل نصف روز). ممكن است حتي مجبور باشيد شب را به خوي برگشته و فردا صبحش مجدداً براي دريافت بيمه نامه مراجعه كنيد.
  • اگر در مرز متوجه شديد كه بيمه نامه تان را نگرفته ايد، همراه شما مي‌تواند از مرز خارج شده و بيمه را از تركيه دريافت كرده و براي شما بياورد.
    *نكته: اگر تنها بوديد مي‌توانيد از رانندگان ترانزيت و يا افرادي كه به تركيه رفت و آمد دارند، بخواهيد كه بيمه نامه را براي شما از تركيه بگيرند.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۰۱:۴۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی