مجله دلتا
گردشگري
شما نمي توانيد سگ يا گربه‌ خود را حتي اگر داخل باكس باشد به كابين مسافربري ببريد. آن ها بايد به قسمت بار بروند. و شما بايد بليط حمل پِت با هواپيما را خريداري كنيد.
شرايط حمل حيوانات

ممكن است گردشگري حرفه اي باشيد اما بسياري مقاصد و جاذبه هاي ديدني كه از شما دورند و يا نياز به ماندن بيش تر از معمول را دارند به دليل نگهداري از حيوان خانگي خود بي خيال شويد. در واقع آنها يكي از دغدغه‏‎ها هستند و مثل عضوي از خانواده‌ به همان اندازه نسبت به آن ها وابستگي داريد. از آنجا هم كه شما از آن ديوانه وار عاشق سفر ها هستيد، پس تعجبي ندارد كه بخواهيد پِت يا همان حيوان خانگي تان را همراه خود ببريد. خوب آيا از شرايط حمل حيوانات با وسيله اي مثل هواپيما با خبريد؟ چه كارهايي بايد انجام دهيد تا بتوانيد حيوان خانگي‌تان را هم همراه خود ببريد؟ با مجله دلتا همراه شويد:

حمل حيوان با هواپيما

قوانين حمل حيوانات خانگي با هواپيما

قوانين حمل حيوانات خانگي با هواپيما در هر شركت هواپيمايي متفاوت است. يعني آن ها براي حمل حيوانات شرايط و قوانين مخصوص به خودشان را دارند و به هيچ عنوان براي انتقال حيوان خانگي شما مشكلي ندارند. اگر چند ماه پيش از سفر مقررات شركت‌ هاي مختلف را مطالعه كنيد، زمان كافي براي انتخاب مناسب ترين ايرلاين را داريد و به علاوه، زمان براي تزريق واكسن‌ هاي لازم به پت خود را هم مي خريد. در تابستان‌ بهتر است پرواز شب را رزرو كنيد تا هوا ملايم‌ تر باشد و در زمستان پرواز روز را كه براي حيوان‌ ها بهتر است.

شرايط حمل حيوانات در ايرلاين ها به دو شكل است. فقط فراموش نكنيد قبل از تحويل قلاده‌، بازش كنيد و پوزه‌ حيوان را آزاد بگذاريد.

ارسال حيوانات با هواپيما

  • اگر خودتان مسافر باشيد و بخواهيد حيوان خانگي خود را با خود ببريد.

    شما نمي توانيد سگ يا گربه‌ خود را حتي اگر داخل باكس باشد به كابين مسافربري ببريد. آن ها بايد به قسمت بار بروند. و شما بايد بليط حمل پِت با هواپيما را خريداري كنيد. كد AVIH يا سرويس حمل موجود زنده. از همان دفتر هواپيمايي كه براي خودتان بليط تهيه مي كنيد. هر مسافر مي‌تواند دو قلاده سگ يا گربه، يا ۱۰ پرنده تزييني همراه خود حمل كند.

  • اگر شما مسافر نباشيد و بخواهيد مثل ارسال حيوانات با پست عمل كنيد.

    در اين شرايط شما بايد حيوان را تحويل كارگو (بخش حمل بار هوايي) بدهيد. در اين صورت در همان ترمينال باربري هم، بايد مشخص كنيد كه در مقصد، حيوان بايد تحويل چه كسي شود. مشخصات كامل گيرنده را هم بايد برايشان قيد كنيد. اسم كامل، تلفن ثابت و همراه، آدرس فرستنده و گيرنده بايد روي قفس چسبانده شود.

  • *نكته: اگر حيوان‌تان بيمار باشد، ممكن است بدون مدارك پزشكي او را نپذيرند. حيوانات وحشي، آبزيان، پرنده‌، پيله حشره و به‌طور كلي جانوراني كه حيوان خانگي به‌‌حساب نمي‌آيند را هم همراه مسافر نخواهند پذيرفت.
  • *نكته: حيوان مادر و حداكثر ۳ بچه‌ را مي‌توان هنگام تحويل به بار، در يك قفس جاي داد (در صورتي‌ كه وزن هر كدام بيشتر از ۲ كيلوگرم نباشد) اگر وزن بچه‌ ها بيشتر باشد، بايد در قفس‌ هاي جداگانه گذاشته شوند.
  • *نكته: حيوان خانگي بايد در قفس مخصوص حمل باشد. نه هر باكسي. پت‌ شاپ‌ ها يا فروشگاه‌ هاي حيوانات، قفس‌ هاي ويژه‌ براي پرواز را دارند. بدون چرخ هستند و درشان را مي‌شود قفل كرد. ارتفاع آن هم به گونه اي است كه حيوان مي‌تواند بايستد، بچرخد و يا بخوابد. منفذ براي تهويه دارد و جنس آن محكم است.
  • *نكته: اگر سگ يا گربه‌ شما به‌ تازگي مادر شده است. بايد ۱۰ تا ۱۲ هفته از تولد بچه هايش بگذرد.
    حمل حيوانات با هواپيما

مدارك حمل حيوانات با هواپيما

  • همراه داشتن مداركي مربوط به واكسيناسيون. شناسنامه و گذرنامه حيوان هم بايد آماده شده باشد. برگ پرداخت كرايه حمل و يك فرم مخصوص سه برگي مربوط به اطلاعات موجود زنده هم لازم است.
  • در پروازهاي بين‌المللي بايد گواهي‌ نامه معتبر دامپزشكي دولتي از كشور مبدأ را نيز به همراه داشته باشيد و دامپزشكي فرودگاه هم به‌صورت كتبي آن ‌را تاييد كرده باشد.
  • پس از دريافت كد AVIH  از دفتر هواپيمايي، ۲۴ ساعت قبل با فرودگاه تماس بگيريد و اطلاعات لازم را كسب كنيد. ۲ ساعت قبل از پرواز داخلي و ۳ ساعت قبل از پرواز خارجي حتماً در فرودگاه حضور داشته باشيد.

شرايط حمل حيوانات در پروازهاي بين‌المللي

  • پرواز هاي بين‌ المللي را بايد با دقت بيشتري پيگيري كنيد. به‌ ويژه اگر دو يا چند مقصد را در پيش داشته باشيد. برخي كشورها مثل انگليس، دبي و عمان، حيوان را همراه صاحبش نمي پذيرند يعني فقط از راه كارگو و تحويل حيوان به باربري مي‌توانيد آن ها را بفرستيد.
  • بعضي از كشورها بدون گذراندن قرنطينه پت شما را به كشورشان راه نمي‌دهند. (هزينه قرنطينه را هم شما مي پردازيد.) مثل انگليس و استراليا. به علاوه براي بردن حيوان‌تان به انگليس بايد مدارك بيشتري داشته باشيد و راه سخت تري را طي كنيد.
    ارسال حيوانات با پست
  • حمل حيوان به انگليس:

    – ميكروچيپ، شماره‌ ميكروچيپ و تاريخ دقيق تزريق آن.
    – واكسن هاري با ذكر مشخصات كامل و تاريخ، تاريخ دقيق واكسيناسيون با جزيياتي مثل اسم واكسن، شماره سري و تاريخ انقضا، تاريخ واكسيناسيون يادآور  و بالاخره تست خون براي اندازه‌گيري آنتي‌ بادي هاري كه ۳۰ روز بعد از تزريق واكسن هاري انجام مي‌شود.
    – آزمايشگاه‌ هاي مورد تاييد اتحاديه اروپا بايد نمونه آزمايش خون حيوان تان را بررسي كنند. اگر قابل‌ قبول بود، مي‌توانيد سه ماه بعد پت را به انگليس بفرستيد.
    – قبل از ورود حيوان به فرودگاه مقصد هم درمان انگل سگ‌ها ۲۴ تا ۱۲۰ ساعت به طول خواهد انجاميد و حمل و نقل حيوان بايد توسط شركت هواپيمايي يا شركت حمل و نقلي انجام شود كه AHVLA آن را تاييد كرده باشد.

  • كشور هاي آمريكاي شمالي:

    ايالات متحده و كانادا هم مدارك بيشتري از شما تحويل خواهند گرفت. ميكروچيپ، تست خون براي بيماري هاري در آزمايشگاه‌ هاي مورد تاييد اتحاديه اروپا، تاييد فرم اتحاديه اروپا توسط سازمان دامپزشكي و گواهي بهداشتي سازمان دامپزشكي.

  • مالزي يا امارات متحده عربي:

    گواهي بهداشتي سازمان دامپزشكي و آزمايش تيتر هاري لازم است.

  • هواپيمايي قطر:

    اگر بخواهيد حيوان را به همراه خود ببريد، بايد از قفس‌ هاي مخصوصي كه خودشان مي‌دهند استفاده كنيد. اگر بخواهيد با بارنامه حيوان را بفرستيد، شركت ايران‌ اير هم ممكن است قفس را  در اختيارتان قرار دهد.
    قوانين حمل حيوانات

هزينه حمل حيوانات با هواپيما

شرايط حمل حيوانات با هواپيما را گفتيم. حالا اصل قضيه هزينه آن است. پت شما با قوانين مخصوص به اضافه بار به حساب مي‎شود. هزينه حمل حيوان متناسب با مجموع وزن حيوان به علاوه قفسش براي شما منظور مي‌شود.

  • در صورتيكه حيوان شما پرنده باشد، هزينه آن چهار برابر مجموع وزن پرنده و قفس آن خواهد شد.
  • اگر حيوانات اهلي هستد، هزينه حمل آن دو برابر مجموع وزن حيوان اهلي و قفس آن است.
  • لازم به ذكر است كه هزينه كارگزاري هم به‌صورت مجزا محاسبه شده و با مبلغ كل جمع خواهد شد.
    حمل پت با هواپيما

توصيه قبل از پرواز براي حيوانات خانگي

  • پيش از پرواز، چند ساعت قبل يه پت خود غذا دهيد و تا جايي كه ممكن است غذاي سبكي را برايش در نظر بگيريد.
  • حيوانتان را تميز و قفسش را كاملاً ضدعفوني كنيد.
  • اگر طول پرواز بيشتر از ۲ ساعت است، آب  و غذا به اندازه‌ كافي در دسترس حيوان قرار دهيد.
  • قفس را روز آخر نخريد. حيوان بايد به آن عادت كند. اسباب‌ بازي مورد علاقه‌ او را هم در قفسش قرار دهيد. اينطوري استرس جابه‌جايي را هم مي تواند راحت‌ تر تحمل كند.
  • اطلاعات خود را با مراجعه به ايرلاين يا فرودگاه (هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران) تكميل كنيد.
    باكس مخصوص هواپيما

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حيوانات، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۵:۲۸ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی