مجله دلتا
گردشگري
تايلند مقصد ارزان و هيجان‌انگيز گردشگري است به شرط آنكه پيش از سفر در مورد بايدها و نبايدهاي آن نكاتي را بدانيد.
دانستني هاي سفر به تايلند

لباس باز نپوشيد

آب‌وهواي گرم تايلند نبايد موجب آن بشود كه لباس نامناسب به تن كنيد. پوشيدن لباس‌هاي باز در مكان‌هاي عمومي و مراكز شهر خلاف عرف اين كشور است. براي ورود به معابد نيز بايد لباس آستين بلند ترجيحا سفيد و شلوار به تن كنيد. البته يكي از بهترين تفريح‌هاي تايلند آفتاب گرفتن در سواحل زيباي اين كشور است؛ بنابراين پوشيدن مايو در سواحل مشكلي ندارد.

كفش ها را از پا درآوريد

به دليل آب و هواي گرمسيري تايلند، اغلب مردم اين كشور از صندل و دمپايي به جاي كفش استفاده مي‌كنند و اين نوع از پوشش براي پا را احترام به حساب مي آورند، اما ورود با كفش به معابد و حتي بعضي از فروشگاه‌ها را بي‌احترامي مي‌دانند. بنابراين در زمان سفر به تايلند كفش‌هايي كه پوشيدن آن راحت است همراه داشته باشيد.

دانستني هاي سفر به تايلند كفش ها را از پا دربياوريد

به سر كسي دست نكشيد

هرچه تايلندي‌ها پا را آلوده‌ترين عضو بدن مي‌شناسند، سر را به عنوان بالاترين عضو بدن، قابل احترام مي‌دانند. بنابراين از لمس كردن سر يك فرد تايلندي حتي يك كودك پرهيز و اگر اتفاقي دستتان به سر كسي برخورد كرد عذرخواهي كنيد.

با پا اشاره نكنيد

در تايلند ابدا از پا براي اشاره يا حتي براي ممانعت از بسته‌شدن در استفاده نكنيد؛ ولو اينكه خيلي خسته باشيد چرا كه اين كار در تايلند رفتاري بسيار زننده محسوب مي شود. همان‌طور كه گفته شد در تايلند، مردم پا را آلوده‌ترين بخش بدن مي‌شناسند به همين دليل اشاره كردن با پا، منتهاي بي‌ادبي تلقي مي‌شود.

دانستني هاي سفر به تايلند با پا اشاره نكنيد

 

به خاندان سلطنتي احترام بگذاريد

مردم تايلند احترام بسيار زيادي براي خاندان سلطنتي اين كشور قائل هستند و هر نوع بي‌احترامي به اين خانواده، تنبيه‌هايي را در پي خواهد داشت. بنابراين بهتر است به سرتان نزند كه پاي خود را روي سكه يا اسكناسي كه عكس خانواده سلطنتي روي آن حك شده قرار دهيد. حتي از قرار دادن پا روي ميز خودداري كنيد.

دست ندهيد

اهالي تايلند به جاي دست دادن، دست هاي خود را به هم مي‌چسبانند و تعظيم مي‌كنند. لازم نيست به كودكان و افراد كم‌سن تعظيم كنيد اما وقتي با شخصي كه از شما بزرگتر است روبرو مي شويد دست ندهيد و فقط تعظيم كنيد.

دانستني هاي سفر به تايلند دست ندهيد

از چنگال براي غذا خوردن استفاده نكنيد

مردم تايلند غذاخوردن با چنگال را بي‌احترامي مي دانند، از اين رو اگر در رستوران‌ها به سايرين دقت كنيد خواهيد ديد كه از چنگال فقط براي هدايت غذا به قاشق استفاده مي كنند  و چنگال را به دهان نمي‌زنند.

در شب سوت نزنيد

يكي از جالب‌ترين دانستني هاي سفر به تايلند اين است كه در شب نبايد سوت بزنيد. تايلندي‌ها اعتقاد دارند سوت زدن در شب باعث فراخواندن ارواح به آن منطقه مي شود به همين دليل شنيدن صداي سوت در شب ممكن است مردم را بترساند. همچنين تايلندي‌ها سوت زدن را نشانه بدشانسي مي دانند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلتا، مجله دلتا، مجله گردشگري،
موضوع:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۰۹:۱۴ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی