مجله دلتا
گردشگري
مسقط پايتخت و بزرگترين شهر كشور عمان محبوب‌ترين مقاصد توريستي اين كشور را در دل خود جاي داده است.
جاذبه هاي گردشگري مسقط

مسقط با قدمت ۹۰۰ ساله از بافت شهري كاملا تاريخي و يك‌دست برخوردار بوده و در مقايسه با همسايه‌هاي زرق و برق دار اماراتي خود مانند دبي و ابوظبي، اين شهر پر از هواي تازه و نسيم تازه دريايي براي تنفس و لذت بردن است. مجله گردشگري مجله دلتا به معرفي جاذبه‌ هاي گردشگري مسقط پرداخته است.

 مسجد جامع

مسجد جامع «سلطان قابوس» يكي از زيباترين و باشكوه‌ترين مساجد مدرن جهان است كه در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. فرش اين مسجد ۲۱ تن وزن داشته و بافت آن ۴ سال به طول انجاميده است. در طراحي اين اثر هنري بي‌نظير، سنت‌هاي فرش تبريز، كاشان و اصفهان به كار گرفته شده است. لوستر اين مسجد نيز با ۱۴ متر ارتفاع، يكي از بزرگ‌ترين نمونه‌هاي جهان به حساب مي‌آيد.

مسجد جامع

بازار مطرح

بازار «مَطرح» از قديمي‌ترين بازارهاي جهان عرب است. در گذشته اينجا تنها يك بازار كوچك در نزديكي بندر بود و منابع مورد نياز مردم عمان را تأمين مي‌كرد. در اين بازار مي‌توان غذاهاي عماني، نقاشي‌ها، خنجر، آثار چرمي و حتي كالاي خانگي، كفش و لباس تهيه كرد. بازار ماهي و كاخ العالم نيز در همين نزديكي قرار دارند.

بازار مطرح

كوه اخضر

كوه اخضر يكي از محبوب‌ترين جاذبه‌‌هاي گردشگري مسقط به حساب مي‌آيد. اين كوهستان بيشتر به خاطر درختان انار و بوته‌هاي گل رزش شهرت دارد. گفته مي‌شود اين انارها از نظر كيفيت و موارد تغذيه‌اي بهترين انارهاي جهان بوده و نوشيدني‌هاي غير الكلي كه از آن تهيه مي‌شود بسيار سالم و خوش طعم هستند. از گل‌هاي رز اينجا نيز اسانس و عطري ساخته مي‌شود كه به برخي كشورهاي ديگر صادر مي‌كنند.

كو اخضر

وادي شاب

يكي ديگر از جاذبه‌هاي مهم و ديدني تور عمان «وادي شاب» با استخرها، صخره‌ها و غارهاي شگفت انگيز است. براي لذت بردن از اين جاذبه طبيعي بايد كمي از نظر فيزيكي توان عبور از مسيرهاي ناهموار و صخره‌اي را داشته باشيد؛ حتي گاهي نياز به عبور از آب‌هاي كم عمق و شنا خواهد بود. رسيدن به آخرين و جذاب‌ترين بخش اين گردش باورنكردني، تنها از طريق شنا كردن امكان پذير است.

وادي شاب

استخر طبيعي بيمه

اين استخر طبيعي بر اثر اصابت شهاب سنگ ايجاد شده است و در شهر كوچك «بيمه» قرار دارد. علاوه بر تفريح، ديدن آن از نظر زمين شناسي نيز ارزشمند است. با توجه به خنكي آب مي‌توانيد براي نجات از گرما و تجديد قوا در آن آب تني كنيد. وسط اين استخر عمق كافي براي شنا دارد.

استخر طبيعي بيمه

دژ نخل

اين دژ بيش از ۱۰۰۰ سال قبل در سلطنت عمان ساخته شد. دور تا دور دژ نخل را نخلستان‌ها احاطه كرده‌اند. اين سازه دفاعي قديمي و مشهور در دوران حيات خود شاهد جنگ‌هاي بي‌شماري بوده است. اگر از برج‌هاي مراقبت بالا برويد، با مناظري ديدني و شگفت انگيز از درختان و فضاي اطراف روبه‌رو مي‌شويد. اخيراً اين سازه مورد بازسازي‌هاي قرار گرفته است.

دژ نخل

 

كوير وحيبا

كوير وحيبا يك محوطه بزرگ است كه مي‌توانيد با شتر سواري در آن تجربه‌اي منحصر به فرد را رقم بزنيد. رنگ شن‌هاي اين كوير بسته به ميزان نوري كه به آن‌ها تابيده مي‌شود متفاوت است. اگر جزو علاقه‌مندان محيط‌هاي كويري هستيد، بازي روي ريگ‌هاي روان، شتر سواري، درست كردن كباب و يا دراز كشيدن زير نور ستاره‌ها برايتان لذت فراواني را مهيا مي‌كند.

كوير وحيبا

جزاير دِيمانيات

ديمانيات يكي از بهترين مناطق غواصي در عمان است. در يك روز خوب وضوح منظره زير آب ۱۵ تا ۲۰ متر خواهد بود. هيچ كس در اين جزاير زندگي نمي‌كند و تنها در آن پرندگان و جانوران دريايي با آب‌هايي زلال را مي‌بينيد. سواحل اين جزيره‌ها با شن‌هاي سفيد و با صداي آرام دريا، يك بهشت واقعي را مي‌سازند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۰:۲۶ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی