مجله دلتا
گردشگري
ايران كشوري چهار فصل است و حتي در زمستانش هم مي‌توان سفر هاي عالي و خاطره انگيزي را در مناطقي كه هواي معتدل و نسبتاً گرمي دارند تجربه كرد.
گردشگري ايران

اين اواخر مطالبي منتشر كرديم كه براي علاقمندان به سفرهاي زمستاني عالي بود. مثل “ميدان سرخ مسكو” كه نوشتيم در زمستان به يك پيست طبيعي يخ زده براي ورزشي مثل پاتيناژ تبديل مي‌شود. امروز مي‌خواهيم به طور خاص براي آن دسته از افراد مقاصدي از گردشگري ايران را منتشر كنيم كه در فصل زمستان به دليل سرماي هوا كمتر سفر مي‌روند. حتماً مي‌دانيد ايران كشوري چهار فصل است و در زمستان هم مي‌توان براي سفر عازم بسياري مكان هاي ديدني آن شد و لذت يك سفر دلچسب را حسابي چشيد. پس با مجله دلتا همراه باشيد.

مناطق گرمسير زمستان

گردشگري در ايران زمستاني

زمستان كه مي‌آيد تا حدودي از ميزان سفرها كم مي‌شود، چرا كه برخي افراد يا تحمل سرما را ندارند يا اصلاً سفر در زمستان را به دلايل خودشان دوست ندارند. مجله گردشگري دلتا مي‌خواهد به شما بگويد مناطقي هم در ايران هست كه در فصل زمستان براي سفر جان مي‌دهند و آب و هواي مطلوبي دارند، و يا حداقل خنك هستند و سرد نيستند. معمولاً هم شهرهاي گردشگري ايران كه در جنوب كشور هستند مقاصد مناسب تري براي اين افراد است. خوب حالا ببينيم در زمستان به كجاي ايران سفر كنيم؟

  • جزيره كيش

    از دي ماه تا تقرباً اواسط فروردين ماه بهترين فصل سفر به اين جزيره است. هواي كيش به طور متوسط در زمستان به ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتي‌ گراد مي‌رسد. هرچند كيش داراي تفريحات بي نظير آبي است اما شما در زمستان ايران هم به دليل گرمي هواي اين جزيره مي‌توانيد به اين ورزش هاي هيجان انگيز بپردازيد. و حتي مي‌توانيد در دريايش آب تني كنيد.
    شهر هاي گرمسيري ايران

  • جزيره قشم

    قشم هم مثل جزيره كيش در زمستان مأواي سرما گريزان است. اتفاقاً بهترين فصل سفر به قشم، همين فصل زمستان است. مي‌توانيد جاذبه هاي گردشگري اش را بدون آزار ديدن از خورشيد بگرديد و حسابي لذت ببريد. تنگه چاهكو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تنديس‌ ها را با خيال راحت ببينيد و عكاسي كنيد. آنچه سفر زمستان‌تان به قشم را منحصر به فرد مي‌كند خوردن يكي از خوش بوترين و خوشمزه‌ ترين ميوه هاي قشم گوآوا است. ميوه‌اي كه از آذر تا اسفند در بندرعباس به فروش مي‌رسد.

  • جزيره هنگام

    جزيره هنگام در ۵۴ كيلومتري جزيره قشم قرار گرفته، بكر و تقريباً دست نخورده است و زيبايي هاي بي نظيري دارد كه مي‌تواند دليل خوبي براي سفر شما به آنجا باشد. گذشته از اين جزيره هنگام دولفين هاي بسيار باهوشي دارد كه تماشا كردن آن ها هنگامي كه اطراف قايق شما جست و خيز مي‌كنند بسيار لذت بخش است. آب و هوايش گرم وَ گشت و گذار در بازار هايش دل انگيز است. چرا كه شما از گرما شُر شر عرق نمي‌ريزيد.

    جزيره قشم

  • جزيره هرمز

    هرمز جزيره سرخ جنوب كشور، به خاك قرمز رنگش حسابي معروف شده است. جاذبه هاي بي نظيري دارد و بهترين فصل سفرش هم همين زمستان است. خاكش را براي سوغات مي‌فروشند. مي‌توانيد در يك هواي معتدل در جزيره هرمز به ديدن جاذبه هايي مثل دره مجسمه‌ها، جزيره بكر مفنق، دره رنگين كمان و تنگه هرمز برويد و رفت و آمد كشتي‌ ها را كه به صورت نقطه‌هايي بسيار كوچك درآمده‌اند از بالاي پرتگاه آنجا به تماشا بنشينيد.

  • چابهار

    چابهار شهر چهار فصل است، درست آمده ايد. جايي كه هر فصلش ديدني‌ست. زمستان دماي هوا در حدود ۲۵ درجه است. و سرما گريزان مي توانند به راحتي در اين نقطه بي نظير از گردشگري ايران ، به خوبي خاطرات خوشي را ثبت كنند. كوه‌ هاي مينياتوري و مريخي‌ اش معروف است. ساحل آن در شب برق مي‌زند و شلوغي هاي اسكله ماهيگيري و بازارهاي ساحلي‌اش بسيار سرگرم كننده هستند.
    بندر چابهار ايران

  • چشمه آب گرم گنو، بندرعباس

    يكي ديگر از مقاصد زمستاني مسافران مي‌تواند چشمه آبگرم گنو در ۳۵ كيلومتري بندرعباس باشد. مي‌گويند يك نوع ماهي با نام آوينيوس گينويس در آب هاي آن، زندگي مي‌كنند كه در هيچ جاي ديگر جهان پيدا نمي‌شود! خلاصه در اين چشمه آبگرم با آب هاي گوگردي دو استخر جدا براي خانم ها و آقايان در نظر گرفته شده، تا بتوانند از خواص آب اين چشمه آبگرم استفاده كنند.

  • سازه هاي آبي شوشتر

    سازه هاي آبي شوشتر مجموعه اي به هم پيوسته از پل ها، بندها و آسياب‌ها، آبشارها و كانال ها و تونل هاي عظيم هدايت آب است. بسيار ديدني و اعجاب انگيز است. براي مسافرت در زمستان انتخاب مناسبي است. اين سازه در دوران هخامنشيان تا ساسانيان براي استفاده بيشتر از آب بنا شده و استفاده مي‌شده است. از اين محوطه به عنوان بزرگ ترين مجموعه صنعتي قبل از انقلاب صنعتي نام برده مي شود و در سفرنامه مادام ژان ديولافوآ ، باستان شناس فرانسوي، هم آمده است.
    سازه هاي آبي شوشتر

  • آبشار آبگرم، مشهد

    هرچند نمي‌شود مشهد بروي و ساعت ها را در حرم مطهر ثامن الحجج (ع) نگذراني. اما برخي ها پس از زيارت براي گشت و گذار، خريد و جاذبه هاي ديدني اين شهر هم اقدام مي‌كنند. پس خوب است اين سفر را به زمستان موكول كنند و سري هم به آبشار آبگرم مشهد بزنند. اين آبشار تنها آبشار آب گرم ايران است و اگر زمستان را در كنارش باشيد بسيار دلچسب خواهد بود. در حدود ۵ كيلومتري جاده مشهد به كلات نادري و در نزديكي روستاي «آبگرم» قرار گرفته و دماي آن به حدود ۴۰ درجه هم مي‌رسد.

  • كوير نايبند،طبس

    همانطور كه بار ها گفتيم كوير نوردي در زمستان حال و هواي ديگري دارد. سفر هاي كويري بسيار لذت بخش هستند. مقصدي كه به شما پيشنهاد مي‌دهيم در روستاي نايبند، يكي از مقاصد گردشگري ايران در زمستان است. در فاصله ۲۲۵ كيلومتري طبس و در كنار جاده اي به سمت راور قرار گرفته و يكي از زيبا ترين روستا هاي ايران است. نخلستان هايي بي بديل دارد و در فاصله كمي از كوير لوت قرار گرفته است.
    كوير نايبند طبس

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۵:۵۹ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی