مجله دلتا
گردشگري
ژانويه روسيه ماه سردي است، اما روس‌ ها برخلاف ديگر كشورهاي اروپا، سال نو را به عالي ترين شكل جشن مي‌گيرند، شهرهايشان پر از درختان كريسمس است. همه در حال برگزاري جشن و شادي هستند.
كشور روسيه

با توجه به نزديك شدن به تعطيلات كريسمس ممكن است شما بخواهيد سفري به كشورهاي اروپايي داشته باشيد تا با آداب و رسوم آنها در سال نو آشنا شويد. خوب اين فرصتي است تا به شما بگوييم آيا اين زمان مناسب است يا نه. از سويي ممكن است شما فقط قصد سفر داشته و هنوز زمانش را مشخص نكرده باشيد. مجله گردشگري در اين صورت هم به شما مي گويد به عنوان مثال كشور روسيه در هر فصل از سال چه آب و هوايي دارد، يا در واقع بهترين زمان سفر به روسيه چه زماني است؟ قبلاً هم مطلبي با عنوان بهترين زمان سفر به پاريس را در همين مجله دلتا منتشر كرديم و مي توانيد آن را نيز مطالعه كنيد.
زمستان روس

كشور روسيه

سفر به روسيه بسيار دلپذير است. با آب ‌و هوايي سرد و خشن كه شايد در نگاه اول گردشگران را بترساند. اما خوب است بدانيد تقريباً هيچ فصلي از سال نيست كه شما نتوانيد به آنجا سر بزنيد. اتفاقاً زمستان هايش بسيار ديدني است. همه جايش سفيد پوش است و از آنجا كه همه براي اين سرما آمادگي دارند كلي هم تفريحات سرگرم كننده مانند پاتيناژ و نمايشگاه هاي مجسمه هاي يخي و برفي در اين كشور برپا مي شود.

از نظرم اجازه ندهيد تا هوا مانعي براي لذت شما از روسيه بي نظير باشد. همچنين كه به شما اطمينان مي دهم با مطالعه‌ اين مقاله مي توانيد بهترين ماه را براي سفرتان بيابيد.

زمستان در روسيه

  • ژانويه

    ژانويه روسيه ماه سردي است، اما از آنجا كه روس‌ها برخلاف ديگر كشورهاي اروپا، سال نو را به عالي ترين شكل جشن مي‌گيرند، شهرهايشان در ژانويه پر از درختان كريسمس است. همه در حال برگزاري جشن و شادي هستند. خيابان ها به شدت چراغاني است و زندگي در شب نيز در جريان است. چراغ‌هاي رنگارنگ در ايام سال جديد خاموشي ندارند و روسيه براي چندين روز براي برپايي جشن سال نو ميلادي تعطيل است. براي شما گردشگران اكثر مقاصد تفريحي قطعاً نسبت به هميشه شلوغ‌تر خواهد بود اما اگر آشنايي را در روسيه داريد براي شما بهترين زمان خواهد بود كه به سراغش برويد و جشن كريسمس را در يك كشور پر زرق و برق بگذرانيد.
    دماي هوا: منفي ۶۸ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتي‌گراد
    زمستان در مسكو

  • فوريه

    مراقب باشيد كه در ماه فوريه روسيه هوا به سرد ترين درجه خود مي رسد و برف شديدي خواهد باريد. اگر ساكن كشوري گرمسير هستيد، اين ماه براي لذت بردن از ورزش هاي زمستاني برايتان بسيار سرد خواهد بود. اما اگر از سرد گردها هستيد و زمستان برايتان تازه آغاز گردشگري است، خوب چه بهتر حتماً در فوريه به كشور روسيه سفر كنيد. زماني ايده‌ آل براي لذت بردن از ورزش‌ هاي پاتيناژ، اسكي روي يخ در فضاي باز و همچنين رفتن به موزه هاي يخي است. به علاوه در ماه فوريه مراسمي موسوم به ماسلِنيتسا (Maslenitsa) برپا مي‌شود كه نويد آغاز بهار است، مراسمي يك‌ هفته‌اي كه تقريباً هم‌ زمان با مراسم عيد پاك است با نام «هفته‌ي پنكيك» و همراه با رقص و آواز در بسياري از پارك‌هاي عمومي و فضاهاي سبز برگزار مي‌شود.
    دماي هوا: منفي ۷۱ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتي‌گراد
    ماسلنيتسا جشن پنكيك مسكو

  • مارچ

    مارچ پايان فصل زمستان است، اما سرما به اين زودي ها دست از سر روسيه بر نخواهد داشت. همچنان هوا سرد، اما مقاصد گردشگري خلوت‌ است. اتاق‌ هاي خالي هتل‌ ها در مقايسه با فصل تابستان بيشتر است و قيمت‌ آن ها كمتر. مارچ زمان مناسبي براي مسكو گردي و رفتن به كليساي سنت باسيل، توت فرنگي روسيه است. نيمه‌ي دوم اين ماه براي سر زدن به طبيعت مسكو هم بد نيست. روز هشتم مارچ در روسيه هم مثل كشورهاي ديگر، روز جهاني زن است. تعطيل رسمي است و آداب مخصوص به خودش را دارد. اگر خانمي گردشگر هستيد و كسي در خيابان به شما گل تقديم كرد اصلاً تعجب نكنيد.
    دماي هوا: منفي ۵۹ درجه تا مثبت ۳۲ درجه‌ سانتي‌گراد
    زنان روس

  • اِپريل

    اپريل را نمي توان براي گشت‌ و گذار انتخاب كرد. بين زمستان و بهار است و يخ‌ ها در حال آب شدن هستند و همه جا را پر از گِل و برف مي كنند. بسياري از پارك‌ ها هم به همين دليل تعطيل مي‌شوند.
    دماي هوا: منفي ۵۷ درجه تا مثبت ۳۸ درجه‌ سانتي‌گراد

  • مي

    راستش ماه مي را اگر به پايتخت كشور روسيه سفر كنيد بسيار زمان مناسبي است. روز اول مي در روسيه تعطيل است. به روز كارگر شهرت دارد و مرسوم است كه كارگران به راهپيمايي مي روند. تقريباً تمام شهر پر از آنها مي‌شود. به‌علاوه يك رژه‌ نظامي بزرگ هم براي روز پيروزي در مسكو برگزار مي شود كه ان هم ممكن است برايتان ديدني باشد. از سويي در ماه مي طبيعت روسيه و جاذبه‌ هاي آن و مناظر سر سبز بسيار بي نظير است.
    دماي هوا: منفي ۳۴ درجه تا مثبت ۳۸ درجه‌ سانتي‌گراد
    ماه مي

  • جون

    ماه جون يا ژوئن را در سن پترزبورگ باشيد خوب است. ايام «شب‌هاي سفيد» براي گردشگران فرصت آشنايي با زندگي فرهنگي سن پترزبورگ است. فستيوال‌هايي موزيكال و نمايشي، همراه رفتن به موزه‌ ها و ديگر مراسم فرهنگي، از جاذبه‌هاي اين ماه هستند. البته در ژوئن بليط همه جاذبه ها با قيمتي بالا عرضه مي شود و اتاق‌ هاي هتل‌ ها گران ترند.
    دماي هوا: منفي ۱۵ درجه تا مثبت ۴۳ درجه‌ سانتي‌گراد

  • جولاي

    ماه جولاي اوج بازديد شهرهاي جنوبي كشور روسيه است، چرا كه جذاب‌ تر از هميشه مي‌شوند. روس‌ ها نيز براي تعطيلات به اين مناطق مي‌آيند. در اين ماه سردترين مناطق روسيه هم گرم است. بنابراين مي توانيد حسابي از جولاي لذت ببرند.
    دماي هوا: منفي ۱۲ درجه تا مثبت ۴۳ درجه‌ي سانتي‌گراد
    جاهاي ديدني روسيه

  • آگِست

    آگست فصل شنا در كشور روسيه است. همچنان پر از گردشگر است، اما دماي هوا رو به سرد شدن مي‌رود. اين ماه زمان كشف زيبايي هاي شهرهاي روسي است. مي توانيد در يك موزه‌ باشيد يا در پارك يا درحال گشت زدن در خيابان. اما متاسفانه فستيوال خاصي در آگست برپا نمي شود و براي لذت بردن از يك نمايش اپرا يا رقص باله هم چندان فصل مناسبي نيست.
    دماي هوا: منفي ۱۷ درجه تا مثبت ۴۳ درجه سانتي‌گراد

  • سِپتِمبِر

    پاييز همه كشورها فصلي دوست‌ داشتني است. كشور روسيه هم دماي مطلوبي دارد. اين ماه رفتن به استقبال پاييز است. تمام آن به رنگ طلايي در مي‌آيد و به «تابستان هندي» معروف است. فصل شروع سال تحصيلي است. بنابراين زمان مناسبي براي سفر به‌ جاي‌ جاي روسيه است اما شايد رفتن به درياچه‌ بايكال (Baikal) بهترين گزينه باشد
    طبيعت روسيه در پاييز
    دماي هوا: منفي ۲۶ درجه تا مثبت ۴۱ درجه‌ سانتي‌گراد

شايد بهترين گزينه براي مسافراني كه اولين بار به روسيه سفر مي‌كنند، شهرهاي بزرگي چون مسكو و سن پترزبورگ در فصل تابستان و پاييز باشد.

  • اكتبر

    اوايل ماه اكتبر با اينكه كشور روسيه حال و هواي پاييزي دارد، اما هوا رو به سردي مي‌رود. رفتن به مناطقي با ميزان بارش شديد باران شما را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد و شايد سفرتان را خراب كند. مناطق جنوبي برايتان بهتر است. شنا هم ايده‌ خوبي به نظر نمي‌رسد؛ اما هوا براي كوه‌پيمايي در ارتفاعات مناسب است. چرا كه صعود به كوه‌ هاي آن چندان دشوار نيست.
    دماي هوا: منفي ۴۸ درجه تا مثبت ۳۵ درجه‌ سانتي‌گراد

  • نوِمبر

    هوا در اين ماه سرد است و زمان خوبي براي ديدار از شهرهاي بزرگ نيست، هوا باعث كثيف شدن خيابان‌ ها و گاهي يخ زدن گل‌ و لاي مي‌شود. شهرهاي كوچك‌ تر تميز ترند. ۸ شهر مهم ياروسلاوي (Yaroslavl)، كوستروما (غير مجاز مي باشدtroma)، ايوانُوو (Ivanovo)، سوزدال (Suzdal)، ولاديمير (Vladimir)، سرگيف پوساد (Sergiev Posad)، پرسلاوي زالِسكي (Pereslavl-Zalessky) و روستوف وِليكي (Rostov Veliky) براي سفر مناسب است. ديدار از اين شهرها در ماه‌هاي ديگر سال هم جذاب است، اما براي ماه نوامبر مقاصد گردشگري خوبي به نظر مي‌رسند.
    دماي هوا: منفي ۵۷ درجه تا مثبت ۲۹ درجه‌ سانتي‌گراد
    سفر به اروپا

  • ديسِمبِر

    در كشور روسيه آخرين ماه سال شاهد بارش سنگين برف خواهد بود. روزها در اين ماه بسيار كوتاه هستند و اقامت در شهر هاي بزرگ دلگير كننده است. از سويي آخرين هفته‌ اين ماه به دليل آماده شدن براي مراسم سال جديد ميلادي شلوغ است و بهترين گزينه رفتن به نواحي شرقي‌ تر نظير سيبري است.
    دماي هوا: منفي ۶۲ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتي‌گراد



امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۴:۳۸ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی