مجله دلتا
گردشگري
ائل گلي باغي دارد بزرگ با درختاني سر به فلك كشيده. جذابيت هايي خاص. كافه رستوران و دكه هاي خياباني و تالار انديشه هم از امكاناتش است. زمين اسكيت و ميني گلف و لونا پاركش هم معروف است.
ائل گلي

بي چون و چرا هواي تبريز سرد است. خوب؟ به گردشگري نرويم؟ آنجا را نبينيم؟ آب و هواي سرد و مطبوع آنجا را لمس نكنيم؟ باورتان مي‌شود كه نيمي از گردشگرها در ۶ ماه دوم سال براي ديدن مناطق سردسير مي‌روند؟ فكرش را بكنيد آنجا يا كوه باشد و يا درياچه بي نظيري كه وقتي برف روي آن مي‌نشيند چه منظره چشم نوازي را برايتان به نمايش خواهد گذاشت. ائل گلي تبريز مانند نگيني در ميان ديگر جاذبه هاي تبريز بوده و هست. صفحه گردشگري امروز مي‌خواهد شما را به ديدن اين جاذبه چشم نواز ببرد، اطلاعاتي راجع به تفريحاتش به شما بدهد و مسير دسترسي اش را به شما بگويد. با مجله دلتا همراه باشيد تا ببينيم چرا ائل گلي تبريز.

ائل گلي در زمستان

محبوب ترين جاذبه گردشگري تبريز

جاذبه هاي ديدني در شهر اولين ها كم نيست. بايد ساعت ها وقت بگذاري تا بتواني تمام آن ها را در يك بار سفر بگردي. شهري زيبا و تماشايي كه خانه بهنام هم دارد. اگر از ساكنانش راجع به مقاصد گردشگري آنجا بپرسي، پارك ائل گلي را حتماً به تو پيشنهاد مي‌دهند. هر گردشگري آنجا را مي‌شناسد. حداقل يك بار رفته، خاطره اي خوش دارد و عكس هاي بسياري با خود آورده است. اين پارك به نام ايل گلي يا ائل گولي، شاه گلي و شاه گولي نيز ناميده مي‌شود، مهمترين گردشگاه و مجموعه تفريحي در شهر تبريز است و از استخر (درياچه) و عمارت كلاه فرنگي (كاخ ائل گلي) تشكيل شده است.

از جذابترين و خاص ترين امكاناتي كه در ائل گلي براي رفاه گردشگران و شهروندان به وجود آمده، وجود سرويس اينترنت بي سيم رايگان در اين پارك است. امكاني كه پارك ائل گلي را به اولين اينترنت پارك كشور تبديل كرده و باعث آساني برقراري ارتباط بين افراد در اين پارك شده است.

باغي دارد بزرگ با درختاني سر به فلك كشيده. جذابيت هايي خاص. كافه رستوران و دكه هاي خياباني و تالار انديشه هم از امكاناتش است. زمين اسكيت و ميني گلف و لونا پاركش هم معروف است.

لونا پارك تبريز

ديدني ها و تفريحات

  • استخر ائل گلي

    تماشايي ترين بخش پارك كه اتفاقاً اول از همه هم نمايان مي‌شود، درياچه پارك است. چشم انداز زيبايي را در تمام فصول به گردشگران هديه مي‌كند. انعكاس درختان، عمارت ائل گلي و نورپردازي هاي تماشايي كه در اين پارك انجام شده هم آن را ديدني تر مي‌كند. در بهار و تابستان آب درياچه خنكاي مطبوعي را به ارمغان مي‌آورد و رنگ هاي پاييز را، با ثبت تصويرشان در آب، دو برابر مي‌كند. جلوه درياچه در زمستان و آن چشم انداز سپيد و يخ زده هم تصويري بسيار به يادماندني است.

    اين استخر در بهار، تابستان و پاييز قبل از آنكه يخ بزند، امكان قايق سواري هم دارد. با قايق هاي پدالي و قايق موتوري مي‌توانيد بر سطح درياچه گشته و حسابي از خودتان سلفي بگيريد. قابليت اين درياچه به قدري است كه تيم قايق سواري تبريز نيز روي همين درياچه براي تمرين مي‌روند.

استخر ائل گلي تبريز

  • پيك نيك و كمپينگ كنار استخر ائل گلي

    يكي از فاكتورهايي كه براي برخي افراد در سفرهايشان مهم است. امكان كمپ زدن در مقاصد گردشگري است. پس اينجا كاملاً براي آن ها مناسب است. مكان هايي وسيع و مسطح براي كمپ زدن و پيك نيك در اين پارك وجود دارد و شما حتي مي‌توانيد شبي را هم همين جا سپري كنيد. پس لوازم كمپينگ خود را برداريد و راهيِ اين جاذبه ديدني تبريز شويد.

  • پياده روي و عكاسي در پارك ائل گلي

    پله هاي سنگفرش شده، آبشار مصنوعي كه در پارك جاري‌است، نورپردازي ها عمارت ائل گلي همه و همه زيباترين قسمت هاي پارك را به وجود آورده‌اند كه مي‌توانيد عكس هاي بي نظيري را از طبيعت اين پارك چهار فصل براي خود ثبت كنيد. به علاوه فضاي مناسب پياده روي كه برايش مسير هايي جذاب و متنوعي هم به وجود آورده‌اند.

استخر اينترنت پارك تبريز

  • خوشمزه گردي در كافه رستوران ائل گلي

    خوشمزه گردي جزء لاينفك هر سفر است. از جذاب ترين بخش هايي كه در كافه ها و رستوران هاي داخل و اطراف پارك مي‌تواند نصيب هر گردشگر شود. كافي شاپ، رستوران و بوفه عمارت ائل گلي شهرت دارد و با انواع غذا هاي محلي و ايراني و در تمام وعده هاي غذايي گردشگران را ميزباني مي‌كند.
    دكه ها و غرفه هاي متعدد ديگري هم در پارك وجود دارد كه غذاهاي خياباني را در اختيار بازديد كنندگان و مسافران قرار مي‌دهند. ساندويچ ساده و مختصر سيب زميني و تخم مرغ آب پز با كره آب شده‌اش طرفداران بسيار دارد. شما نمي‌توانيد به ائل گلي و تبريز سفر كنيد و از خير ساندويچ يِرالما يومورتا يا همان سيب زميني-تخم مرغِ گاري هاي اين پارك بگذريد.

  • لونا پارك ائل گلي

    يك لونا پارك و شهربازي در بخش غربي درياچه وجود دارد و شما مي‌توانيد به همراه خانواده، دوستان و يا همسفران خود به آنجا سر بزنيد و كلي تفريح كنيد. بازي هاي هيجاني و تفريحي لونا پارك براي مسافراني كه قبلاً به اينجا آمده‌اند بسيار خاطره انگيز بوده است. از جمله سالتو، تاب زنجيري، ترن هوايي، اينتر پرايز و …

بيليارد اينترنت پارك تبريز

  • ميني گلف ائل گلي تبريز

    يكي از متفاوت ترين و جذاب ترين تفريح هايي كه در ائل گلي وجود دارد در جنوب شرقي پارك قرار گرفته و اگر از علاقه مندان به تفريح گلف هستيد مي‌توانيد سراغ اين نقطه از تفرجگاه برويد. بله اينجا يك ميني گلف است. يكي از استاندارد ترين زمين هاي ميني گلف ايران كه بازي هاي ملي و استاني مختلفي در آن برگزار شده است.

  • مجموعه وزشي اسكيت سايمان

    در بخش جنوبي پارك، مجموعه ورزشي مدرني وجود دارد كه بازي هاي هيجان انگيز و امكانات جذابي را براي گذران ساعات خوش مسافران فراهم كرده است. يك مجموعه شيك و استاندارد، و يكي از بزرگترين زمين هاي اسكيت خاورميانه كه علاقه مندان بسياري را به اين رشته ورزشي به سمت خود مي‌كشد.
    علاوه بر پيست اسكيت با آن كفپوش استاندارد و بزرگ، مجموعه هاي ديگري چون آكادمي بيليارد، گيم كلاب، فروشگاه وسايل ورزشي، كافي شاپ، كباب خانه، خانه كودك و فست فود امكانات ديگر مجموعه سايمان هستند.

جاهاي ديدني ائل گلي

امكانات ائل گلي

  • پاركينگ
  • كافه ها، رستوران ها
  • دكه هاي خوشمزه گردي
  • آبخوري آب آشاميدني
  • آلاچيق براي كمپ زني
  • سرويس بهداشتي
  • نمازخانه
  • اينترنت رايگان

آدرس ائل گلي تبريز

مسير دسترسي

آدرس: استان آذربايجان شرقي، تبريز، بلوار ائل گلي، پارك ائل گلي

مترو: بايد ايستگاه مترو ائل گلي پياده شويد با كمي پياده روي به پارك برسيد.

اتوبوس: در نزديكي پارك ايستگاه اتوبوسي وجود دارد كه مي‌توانيد با استفاده از آن خود را به پارك برسانيد.

تاكسي: تاكسي هاي آنلاين يا تاكسي هاي خطي شما را به پارك ائل گلي خواهند برد.

ماشين شخصيخود را به اتوبان باكري يا بلوار ائل گلي برسانيد و تا ورودي اصلي آنجا برانيد. از مسير خيابان شيخ محمد خياباني- خيابان گلستان- ميدان فردوس به سمت جنوب هم برويد به ائل گلي خواهيد رسيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۴:۳۹ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی