مجله دلتا
گردشگري
رامسر، شهري نزديك جنگل و دريااست. همين يكي از دلايل توجه به آن در دوره‌هاي مختلف بوده. از وقتي رامسر تبديل به يك منطقه گردشگري شد، ساخت فرودگاه هم در آن كليد خورد.
هواپيمايي رامسر

شهرهاي محبوب استان مازندران در شمال ايران همگي چشم‌ اندازهاي طبيعي و مسحوركننده‌اي دارند. با آن ديدني‌ها و طبيعت افسانه‌اي، تلاقي جنگل و دريا، آب و هواي فرح بخش و… كه مقاصد بي‌نظير گردشگري را به وجود آورده‌اند. در اين بين شهر رامسر جايگاه ويژه‌اي دارد و به عروس شهرهاي شمال نيز معروف است. مجله گردشگري‌ مان به شما مي‌گويد كه هرچند اغلب سفرهايي كه به رامسر مي‌رويم با سواري شخصي است اما اين شهر داراي فرودگاهي هم هست كه مي‌توانيد از طريق فرودگاه رامسر خود را به نقطه مورد نظرتان برسانيد.

اين فرودگاه در دوران پهلوي ساخته شده و هنوز هم به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. از سويي شايد با خود بگوييد چطور ممكن است سفر با خودرو و آن جاده‌هاي سرسبز را رها كنيم و با هواپيما سفر كنيم؟ اما باورتان نمي شود كه مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممكن خود را به شمال كشور رسانده و در جاده‌هاي هراز و چالوس و … اصلا در ترافيك نمي‌مانيد. پس با مجله دلتا همراه شويد تا ببينيد فرودگاه رامسر كجاست و چه امكاناتي دارد.

باند فرودگاه سرسبز رامسر

فرودگاه رامسر كجاست؟

براي رسيدن به اين فرودگاه بايد وارد جاده تنكابن – رامسر شويم و تا ميدان شهيد خلعتبري پيش برويم. فرودگاه در مجاورت اين ميدان و در نزديكي ساحل است.

در دوران پهلوي اينجا فرودگاهي بيشتر تشريفاتي و تفريحي بود كه تنها سران مملكتي اجازه پرواز از آن را داشتند، اما بعد از انقلاب اسلامي بقيه هم اجازه استفاده از فرودگاه را پيدا كردند.

سفر هوايي به رامسر

تاريخچه فرودگاه رامسر

در سال ۱۳۰۴، هنگامي كه رضاخان رسما پادشاه ايران شد. او مازندراني بود و نگاهي ويژه به اين استان داشت؛ بنابراين طرح‌‌هاي عمراني بسياري را با شركت‌هاي آلماني در اين خطه به انجام رساند كه يكي از آن‌ها احداث فرودگاه در شهر رامسر بود.

پيشنهاد مطالعه: مي توانيد راجع به همه ديدني هاي مازندران را در مطلب “جاهاي ديدني مازندران” مطالعه نماييد.

ابتدا اين فرودگاه فقط جنبه تشريفاتي داشت و فقط پذيراي هواپيماهاي (پاسارگاد) ويژه خاندان سلطنتي، مسافران خارجي، افراد انگليسي و كساني بود كه هتل قديم رامسر را به صورت كامل اجاره كرده بودند. پس از انقلاب شكوهمند اسلامي اين فرودگاه براي استفاده عموم آزاد شد و هم‌اكنون روزانه چندين پرواز مسافربري دارد. تعداد پروازها معمولاً متفاوت است و اگر به صورت فوق العاده افزايش يابد حتي ۱۶ پرواز رفت و برگشت روزانه هم مي‌رسد.

  • اولين هواپيما در  ايران در زمان احمدشاه قاجار در ۱۴ دي ماه ۱۲۹۲ هجري شمسي به پرواز در آمد.
  • در ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ محمدرضا پهلوي و ثريا از فرودگاه رامسر به بغداد پرواز كرده و از آنجا به ايتاليا رفتند.

پروازهاي فرودگاه رامسر

مقاصد فرودگاه رامسر

از اين فرودگاه در روز ۱۷۹ پرواز تفريحي انجام مي‌شود. همچنين در كارنامه خود ۱۶ پرواز مسافري در يك روز را هم دارد اگرچه در حال حاضر مقاصد پروازي اين فرودگاه محدود به دو شهر تهران و مشهد مي‌شود. مسير‌هاي پروازي عمومي از رامسر به خارج از كشور و بر عكس هنوز تعريف نشده است.

اطلاعات پرواز اين فرودگاه مي‌گويد از رامسر به فرودگاه مهرآباد هر روز هفته، پرواز رفت و برگشت برقرار است. به علاوه در هر هفته به صورت مرتب دو پرواز رفت و برگشت به مشهد برقرار است. پرواز مستقيم از اين فرودگاه  به اهواز هم ممكن است، اما اين پرواز به صورت مرتب نيست و فقط در جمعه برخي از هفته‌ها انجام مي‌شود.

اطلاعات پرواز

براي باخبر شدن از زمان پروازها مي‌توانيم به سايت پروازهاي فرودگاه رامسر برويم.

همچنين شماره تماس‌هاي ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۷ و ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۸ هم پاسخگوي ماست.

اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر

امكانات فرودگاه رامسر

دو باند پروازي در اين فرودگاه هست. ‌شامل يك باند آسفالت قديمي به‌طول ۱۵۰۰ متر و به‌عرض ۴۵ متر (با احتساب شانه) و يك باند جديد بتني، كه در سال ۱۳۸۹ در سفر استاني رييس جمهور وقت به عنوان طرح ملي آغاز شد و براي هواپيماي ايرباس ۳۲۰ برنامه ريزي شده است.

اين فرودگاه امكانات مشخصي را به مسافران ارائه مي دهد.

  • كلاس كنترل از نوع كنترل شده (Controlled Aerodrome)
  • سايت هواشناسي سينوپتيك بطور ۲۴ ساعته
  • واحد سوخت‌گيري هواپيمايي فرودگاهي
  • واحد ايمني زميني و آتش نشاني(CAT5) با استانداردهاي جهاني
  • سيستم روشنايي باند
  • تاكسي وي
  • اپروچ و پاركينگ
  • سه برج نورافكن بزرگ در محوطه فرودگاهي و پاركينگ خودرو
  • دستگاه ATM
  • دفتر فروش بليط هواپيما
  • بوفه

امكانات فرودگاه

جاذبه‌هاي نزديك

  • ساحل

    جاده ساحلي (تنكابن – رامسر) در مجاورت فرودگاه قرار دارد و قدم‌ زنان هم مي‌شود از فرودگاه به سمت ساحل رفت. اين پياده گردي كمتر از پنج دقيقه زمان مي‌برد.

  • جواهرده

    قصد بسياري از سفر به رامسر ديدن جواهر‌ده است. اگر با هواپيما خودمان را به رامسر رسانده‌ايم و قصد داريم بلافاصله به جواهرده برويم، حدود ۳۰ كيلومتر تا آنجا راه داريم.
    پيشنهاد مطالعه: مي توانيد مطلب جالبي را با نام “جواهر ده ، جواهري بر انگشتر رامسر” را در همين مجله مطالعه كنيد.

  • تله‌كابين رامسر

    مسافت فرودگاه تا تله‌كابين رامسر كه به بام رامسر هم معروف است، حتي از جواهرده هم كمتر است؛ بام رامسر در ۱۲ كيلومتري فرودگاه قرار دارد.
    پيشنهاد مطالعه: مي توانيد اطلاعات كاملي از تله كابين رامسر و تفريحاتش را در مطلب “تله كابين رامسر، قيمت بليط و ده ها چيز ديگر” مطالعه نماييد.

  • قلعه ماركوه

    بسياري در سفرشان به رامسر به ديدن جاذبه‌هاي طبيعي اكتفا نمي‌كنند. اگر مي‌خواهيم در كنار لذت بردن از طبيعت، جاهاي ديدني شهر را هم از دست ندهيم، از فرودگاه  فاصله زيادي با آن‌ها نداريم. فرودگاه تا قلعه ماركوه ۱۱ كيلومتر فاصله دارد و از آنجا تا كاخ مرمر فقط ۳٫۸ كيلومتر راه داريم.

  • بوستان صفارود

    بوستان جنگلي صفارود و گرسماسر كه از ديگر جاهاي ديدني رامسر هستند به ترتيب در ۱۱ و ۵۱ كيلومتري فرودگاه قرار دارند.

  • بلوار معلم

    در سفرمان به رامسر بلوار معلم اين شهر را هم نبايد فراموش كنيم. قدم زدن در اين بلوار يكي از كارهايي‌ست كه مسافران اين شهر حتما انجامش مي‌دهند؛ از فرودگاه تا بلوار معلم  فقط ۲٫۷ كيلومتر فاصله است.



 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۶:۰۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی