مجله دلتا
گردشگري
راجستان به معناي سرزمين پادشاهان با جاذبه‌هاي ديدني خود در شمال غربي هند و هم‌مرز با پاكستان قرار دارد.
جاهاي ديدني راجستان

ايالت راجستان در شمال هند و در نزديكي مرز پاكستان قرار داشته و چشم اندازهاي بياباني و كوهستاني و همچنين وجود قلعه‌هاي تاريخي زيبا اين ايالت را تبديل به يكي از محبوب ترين مقاصد گردشگري در كشور هند كرده است. مجله دلتا در سفري كوتاه به هند به معرفي جاذبه‌هاي ديدني راجستان پرداخته است . با مجله گردشگري دلتا همراه باشيد.

اوديپور

اوديپور، به معني “شهر درياچه‌ها”  با درياچه‌هاي فراوان خود زيبايي راجستان را چند برابر كرده است. اين شهر، مجموعه‌اي از كاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها را در خود جاي داده است. كاخ معروف اوديپور شامل عبادت‌گاه‌ها، اقامت‌گاه‌هاي سلطنتي و مجموعه‌هاي هنري مي‌شود. كنده‌كاري‌هاي بسيار زيباي اين كاخ از نمادهاي معروف شهر است.

اوديپور راجستان

جايسالمر

شهرت شهر طلايي جالسامير، قلعه‌هاي فراوان آن است. بر خلاف ساير قلعه‌هايي كه در جالسايمر هند وجود دارد و همه تقريبا خالي از سكنه شده اند، اين قلعه كاملا كاربردي است و هنوز از آن استفاده مي شود. بازديد از اين قلعه‌ها براي عموم آزاد است و و از صبح تا شب آماده ارائه خدمت به بازديدكنندگان هستند.

جاذبه هاي ديدني راجستان

پوشكار

پوشكار از ديگر جاذبه‌هاي ديدني راجستان هند ، يك شهر مقدس است كه به خاطر معبد براهما و مسابقه سالانه شترها مشهور و شناخته شده است. در معبد براهماي اين شهر مراسم‌هاي متعددي برگزار مي‌شود.

جاهاي ديدني هند

بوندي

شهرت بوندي به خاطر چاه‌هاي عميق آن است. اين شهر ۵۰ چاه عميق دارد كه مي‌توانيد از آن بازديد كنيد. يكي از مشهورترين چاه‌ها در اين شهر چاه عميق Queen است كه قدمت آن به قرن پانزدهم بر مي‌گردد. همچنين در شهر بوندي مي‌توانيد از قلعه Taragarh نيز بازديد كنيد. درياچه‌هاي اطراف بوندي را نيز فراموش نكنيد.

جاذبه هاي گردشگري راجستان

پارك ملي رانتامبور

پارك ملي رانتامبور پناهگاه حيوانات راجستان و بهترين مكان براي ديدن گربه سانان از جمله ببرها در حيات وحش در مقياس جهاني است. شما با سوار‌شدن بر قايق نيز مي‌توانيد به تماشاي لك‌لك‌ها و فلامينگو‌هاي هندوستان برويد.

پارك ملي رانتامبور

قلعه چيتورگار

قلعه چيتورگار بزرگترين قلعه در ميان قلعه هاي راجستان هند است. اين قلعه درون خود بناهاي مذهبي، كاخ هاي پر از تزئين، دروازه‌هاي بزرگ و دو ستون نمادين دارد. قلعه عظيم چيتورگار در قرن ۱۷ ساخت شده و جمعيتي بيش از ۴۰۰۰ نفري كه در اين قلعه سكونت دارند، هنوز بخش كوچكي از آن را در بر مي‌گيرند. قلعه ۷۰۰ هكتاري چيتوگار در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۳:۳۲ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی