مجله دلتا
گردشگري
بازار معروف بندر تركمن دوشنبه بازار است. يعني اگر مي‌خواهيد به اين بازار برويد، خوب است دوشنبه در بندر تركمن باشيد. اصلاً اين بازار يكي از جاذبه‌هاي گردشگري بندر تركمن است.
بندر تركمن

استان گلستان پر است از جاهاي ديدني و شگفت‌انگيز. بندر تركمن هم در گوشه‌اي از اين استان نشسته است. از شهرهاي ساحلي درياي خزر كه به اسب‌هاي اصيلش معروف است. صنايع دستي، هواي معتدل و روسري‌هاي زيبايش هم زبانزد است. زبانشان تركمنستاني است و سفر به آنجا مي‌تواند خاطرات و تجربه‌هاي بي‌نظيري را برايمان بسازد.

بندر تركمن چي داره

جزيره آشوراده بندر تركمن

اولين جاي ديدني بندر تركمن جزيره آشوراده است. نامي آشناست بين جاذبه‌هاي گردشگري استان‌هاي شمالي ايران. آشوراده ابتدا سه جزيره بود كه دوتاي آن غرق شدند و فقط يكي از آن‌ها باقي ماند. آشوراده تنها جزيره ايراني در درياي خزر است و ۴۰٪ خاويار ايران را تأمين مي‌كند. از قايق‌هاي محلي بندر‌تركمن مي‌توانيد براي رفتن به آن استفاده كنيد. پرندگان مهاجري كه هر ماه به اين جزيره مي‌آيند، بازار محلي، قلعه مثلثي شمال آن كه در فهرست آثار ملي ثبت شده و… همه و همه از ديگر جذابيت‌هاي آشوراده است.

جزيره آشوراده

اسكله تفريحي بندر تركمن

يكي از زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري بندر‌ تركمن، اسكله تفريحي آن است. امكانات تفريحي و رفاهي مناسبي دارد و مي‌توان تماشاي مناظر زيبايي را در اسكله تفريحي اين شهر تجربه كرد. از لذت‌بخش‌ترين تفريحات دريايي ساحل اينجا قايق‌هاي موتوري و پدالي اسكله است. رستوران، محلي براي پيك‌نيك و سرويس‌هاي بهداشتي دارد و چشم‌انداز درياي خزر به جذابيت‌هاي اسكله افزوده است.

بازار بندر تركمن

بازار معروف اينجا اسم دارد. اسمش دوشنبه بازار است. يعني اگر مي‌خواهيد به اين بازار برويد، خوب است دوشنبه در بندر تركمن باشيد. اصلاً اين بازار يكي از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر شده است و انواع صنايع دستي اين بندر را مي‌توانيد در آنجا پيدا كنيد. زنان و مردان بومي بساط رنگارنگ‌شان را در اين بازار پهن مي‌كنند. زنان با لباس‌هاي رنگي ديدني و دختركان با آن موهاي بافته شده و سياه‌رنگشان سوژه عكاسي عالي براي شما خواهند بود.

دوشنبه بازار بندر تركمن

سوغات بندر تركمن

اگر دنبال سوغات هستيد مي‌توانيد چرخي در همان دوشنبه بازار بزنيد و انواع پشتي، نمد، قاليچه‌هاي رنگارنگ، لباس‌هاي سوزن‌دوزي و زيورآلات را تهيه كنيد. همچنين فرش تركمني هم گزينه خوبي برايتان خواهد بود.

انواع سوغات بندر تركمن

روستاي قره قاشلي

قره قاشلي علاوه‌ بر جاذبه‌هاي طبيعي، مهم‌ترين مكان‌هاي برگزاري مسابقه‌هاي اسب‌دواني را هم دارد. در تمام روزهاي سال مي‌توانيد به اين روستا سفر كنيد و لذت اسب‌سواري با اسب‌هاي اصيل تركمن را تجربه كنيد.

در برخي مواقع از سال هم مسابقات بين المللي اسب دواني در پيست آق قلا در ۴۱ كيلومتري بندر برگزار مي‌شود. اگر دلتان بخواهد اسب‌هاي وحشي را در كوه و دشت آزادانه ببينيد، مي‌توانيد به منطقه صوفيان برويد.

براي مطالعه و مشاهده مطالب بيشتر به مجله گردشگري در مجله دلتا سر بزنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۴:۳۱ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی