مجله دلتا
گردشگري
خيابان سي تير يكي از محبوب‌ترين راسته‌هاي گردشگري در تهران است كه خوب است شب‌ها به سراغش برويد.

يكي از هيجان‌انگيزترين جاهاي ديدني تهران، خيابان سي تير است. همان‌جا كه مي‌توانيد آنقدر بمانيد تا ستاره‌هاي آسمان شبش، روي دامن خورشيد ناپديد شوند. جايي كه مي‌شود پاسي از شب بگذرد و تازه شما به آنجا برويد. غذاهاي خوشمزه مي‌فروشند و راسته گردشگران است. يكي از محبوب‌ترين و خاطره انگيزترين خيابان‌هاي تهران. با آن دكه‌هاي دوست داشتني خوشمزه‌گردي كه آنقدر زياد است كه نداني به كداميك سر بزني.

آدرس دقيق خيابان سي تير

خيابان سي تير

نام قبلي اين خيابان، “قوام السلطنه” بوده اما چون در آن يك آتشكده، يك كليسا و يك كنيسه قرار دارد به نام چهارراه اديان هم معروف بوده است. گذشته از خوشمزه‌گردي، ديدني‌هاي تهران قديم را هم مي‌توانيد اينجا بيابيد. موزه ملي ايران، موزه آبگينه و سفالينه، چند قدم آن‌طرف‌تر ميدان توپخانه ، كوچه مروي و خيابان ناصر خسرو همه كنار همند تا يك تهرانگردي حسابي داشته باشيد.

رستوران هاي سي تير

رستوران هاي خيابان سي تير

خيابان سي تير، يك استريت فود (street food) تمام عيار است. يعني خيابان غذا. خيابان‌هاي غذا يكي از پرطرفدارترين قسمت‌هاي گردشگري در هر شهر هستند. جايي كه مردم در آن هم به تفريح و سرگرمي مي‌پردازند، هم خوش مي‌‎گذرانند و هم غذاهاي خوشمزه مي‌خورند كه اغلب هم خياباني هستند. يعني رستوران‌هايش يا دكه‌اند يا سواري‌هايي زيبا كه به آشپزخانه تبديل شده‌اند.

غذاهاي خيابان سي تير متنوع هستند (البته فست فودهاي مختلف) اما شما بايد روي ميز و صندلي‎‌هايي كه گوشه پياده‌راه چيده‌اند، بنشينيد و غذاي خود را نوش جان كنيد. براي همين اينجا بيشتر يك مكان تفريحي و گردشگري است تا اغذيه فروشي.

ساعت كاري خيابان سي تير

در خيابان سي تير معمولاً موسيقي زنده اجرا مي‌شود. مي‌توانيد زيباترين تصنيف‌هاي ايراني را با هنرمندي جوانان بشنويد و غدايتان را نوش جان كنيد. اينجا به نوعي يكي از بهترين محل‌هاي كسب و كار براي نوازندگان خياباني است تا هنر نوازندگي خود را به نمايش بگذارند.

از هنر گفتيم، اين را هم بگوييم غذافروش‌ها هم خودشان يك هنرمند تمام و كمالند؛ مثلاً ظرف سس را بالا مي‌اندازند و خيلي فرز جايي بين زمين و هوا آن را مي‌گيرند و بعد با حركات خاصي آن را روي “ساندويچ هيولايي” كه سفارش داده‌ايد، مي‌ريزند.

راستي چند غرفه فروش صنايع دستي ايراني هم در خيابان هست كه مي توانيد يادگاري از يك شام نيمه شب را براي خود بخريد.

جاهاي ديدني تهران
نوازندگان خياباني سي تير

ساعت كاري و آدرس دقيق خيابان سي تير

خيابان سي تير جايي براي گردشگري شبانه است؛ پس بهتر است شب‌ها آن هم بعد از ۸ و ۹ به آنجا برويد و يادتان باشد در آخر هفته‌ها اين خيابان شلوغ‌تر از هر زماني است.

نزيك­ترين ايستگاه مترو به خيابان سي تير، ايستگاه امام خميني است. از ايستگاه حسن آباد هم مي‌توانيد خودتان را به اين خيابان برسانيد.

براي خواندن يك دنيا مطلب با مجله گردشگري در مجله دلتا بمانيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تهرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۵:۵۵ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی