مجله دلتا
گردشگري
به كارگيري بادگيرهاي فراوان در ساخت خانه‌ها، باعث شده تا اين روستا به بندر بادگيرها مشهور شود. تزيينات كمي از جمله اشكال اسليمي (طرح‌هاي گياهان و ساقه‌هاي مارپيچ) نيز در آن‌ها مشاهده مي‌شود.
بندر لافت

مقاصد ديدني بسياري در آب‌هاي خليج فارس وجود دارد كه بندر لافت قشم يكي از آن‌هاست. روستاي زيباي لافت در يكي از تماشايي‌ترين جزاير ايران قرار دارد و جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي بسياري را در خود جاي داده است. يكي از قديمي‌ترين روستاهاي ايران. معماري كويري و استفاده از بادگير در معماري آن يكي از جلوه‌هاي بي‌نظير عكاسي است و امكان بازديد از جنگل‌هاي حرا را هم دارد. گشت و گذار در روستا، قايق سواري و عكاسي در روستاي لافت هميشه براي گردشگران لذت بخش بوده و خواهد بود.

روستاي لافت قشم

جاذبه هاي گردشگري بندر لافت

  • بادگيرهاي روستا

    به كارگيري بادگيرهاي فراوان در ساخت خانه‌ها، باعث شده تا اين روستا به بندر بادگيرها مشهور شود. تزيينات كمي از جمله اشكال اسليمي (طرح‌هاي گياهان و ساقه‌هاي مارپيچ) نيز در آن‌ها مشاهده مي‌شود.

  • بام بندر لافت

    يكي از ديدني‌ترين قسمت‌هاي روستاي لافت، محلي موسوم به بام لافت است كه در ميان دو بافت قديمي و جديد روستا قرار گرفته است و امكان تماشاي چهره ديروز و امروز لافت را برايتان فراهم مي‌كند.

    بام هاي روستاي لافت قشم

  • جنگل هاي حفاظت شده حرا

    جنگل هاي حفاظت شده حرا يكي از شاهكارهاي طبيعت در جزيره قشم هستند كه شهرت جهاني دارند و درختان مانگرو كه با آب شور و شرايط نامناسب به راحتي كنار مي‌آيند در آنجا مي‌رويند. براي رفتن به حرا بايد سوار قايق شويد و به همراه يك راهنماي محلي مسير كوتاهي را طي كنيد.

  • قلعه نادري لافت

    قلعه مخروبه‌اي نزد اهالي با عنوان قلعه نادري يا نادرشاهي شناخته مي‌شود. آثاري از باروي قلعه، ۳۰ حلقه آب شيرين، ۳ بركه آب، ۲ آب انبار قديمي و باقيمانده ۴ برج، از آن بر جاي مانده است.

  • قلعه پرتغالي هاي بندر لافت

    يكي ديگر از ديدني‌هاي بندر لافت، قلعه پرتغالي‌هاست كه در كنار گورستان قديمي روستا قرار دارد. اين قلعه به دستور آلفونسو آلبركرك، دريانورد پرتغالي در سال ۱۵۰۷ ميلادي ساخته شد. پرتغال به مدت ۱۱۰ سال بر راه بازرگاني دريايي بين هند و اروپا تسلط داشت و در اين مدت سازه‌هاي زيادي در جنوب ايران ساخته شد.
    شهر بادگيرها

  • آب انبارهايي با سقف گنبدي

    آب انبارها نقش مهمي در تامين آب شيرين سواحل جنوبي ايران دارند. مردم آن را با عنوان بركه، به معناي محل ذخيره آب باران، مي‌شناسند. حدود ۳۴ بركه با سقف‌هاي گنبدي شكل و سفيد رنگ در آنجا وجود دارد. بركه سنگي لافت يكي از ديدني‌ترين آن‌هاست كه در كنار چاه‌هاي تلا و قلعه نادري قرار دارد و تاريخ ساخت آن به ۴۰۰ سال پيش باز مي‌گردد.

  • اسكله باستاني

    در بندر لافت آثاري از يك اسكله‌ وجود دارد كه ساخت آن به دوران مادها، هخامنشيان و ساسانيان برمي‌گردد و با سنگ‌هاي لبه‌دار ساخته شده است.

  • اكوموزه بندر لافت

    درست رو به روي بندرگاه، موزه‌اي وجود دارد به نام اكوموزه لافت كه زندگي مردم لافت و معماري سنتي خانه آن‌ها را به نمايش گذاشته است. اتاقي به نام بادگير در موزه وجود دارد كه با رفتن درون آن با كاركرد بادگير و هواي مطبوعي كه ايجاد مي‌كند آشنا مي‌شويد.
    براي ديدن ديگر مقاصد گردشگري به صفحه گردشگري مجله دلتا مراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۴۴:۴۶ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی