مجله دلتا
گردشگري
از برغان آلو و الك بخريد! هر دو در آشپزي به كارتان مي‌آيد. عكاسي كنيد و از جاذبه‌ها و زيبايي‌هاي روستاي برغان حسابي ديدن كنيد.
جاهاي ديدني تهران روستاي برغان

روستايي چهارفصل با طبيعتي بسيار زيبا در نزديكي شهر كرج در دامنه جنوبي روستاي البرز قرار گرفته است. روستاي برغان يكي از جلوه‌هاي بي‌نظير طبيعت است و براي ساكنان پايتخت و استان البرز به عنوان يكي از مقاصد تعطيلات آخر هفته شناخته مي‌شود. به سبب داشتن باغات و مزارع و رودخانه‌هاي خروشان يكي از مقاصد تماشايي براي گردشگران شناخته شده است و به همين سبب به عنوان روستاي توريستي ديدني محسوب مي شود.‌

روستاي برغان
پل تاريخي روستاي برغان

مسير رفتن به روستاي برغان

كمي قبل تر روستاي برغان يكي از جاهاي ديدني تهران به شمار مي‌رفت. حالا اما در استان البرز قرار دارد و يكي از روستاهاي نزديك كرج محسوب مي‌شود. برغان بين كرج و هشتگرد قرار گرفته و فاصله تهران تا برغان هم چندان زياد نيست، در محدوده ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد و براي رفتن به برغان كافيست ۱۳ كيلومتر از كرج دورشويد. براي رسيدن به برغان، دو مسير وجود دارد. از كرج – گوهردشت، جاده آتشگاه به سمت اين روستا برويد و يا از اتوبان كرج- قزوين تابلوي كردان را كه ديديد به سمت راست رفته و پس از كردان به سمت برغان برويد.

روستاي برغان

جاهاي ديدني برغان

برغان فقط يك روستا نيست! مجموعه كاملي از ديدني‌هاي تاريخي و طبيعي را يكجا در خود جمع كرده است. به داشتن باغ‌هاي ميوه به ويژه آلو شهرت دارد، بنابراين بخش بزرگي از روستا و اطرافش زمين‌هايي با كاربري كشت است. كوچه باغ‌هاي باصفايي هم دارد كه جان مي‌دهد براي عكاسي.

افزون بر آن تكيه‌هاي برغان شهرت تاريخي دارند. درِ يكي از اين تكيه‌ها سوژه‌اي منحصربه‌فرد براي عكاسان است. به اين در به اندازه‌اي قفل و دخيل بسته‌اند كه چيزي از بافت اصلي آن ديده نمي‌شود. يك درخت سيب قديمي در مركز روستا قرار دارد. از گذشته‌هاي دور تا كنون، مردم روستا شب‌هاي جمعه دور اين درخت جمع مي‌شدند و براي حاجت روايي شمع روشن مي‌كردند. ديدنش خالي از لطف نيست.

جاهاي گشتني روستاي برغان

بقاياي يك كاروانسراي عباسي از ديگر ديدني‌هاي روستاست. كاروانسرا هنوز بازسازي نشده است. مسجد جامع ۸۰۰ ساله روستا نيز با آن چنار قديمي‌اش از ديگر ديدني‌هايي است كه نظر شما را به خودش جلب مي‌كند. پل قديمي برغان كه ابتداي روستا قرار دارد، از ديگر جاذبه‌هايي است كه مي‌توانيد ببينيد. اين پل تاريخي مربوط به دوران صفويان است. رودخانه زير پل هم از زيبايي‌هاي روستا به شمار مي‌رود.

روستاهاي استان البرز

بهترين فصل سفر

هر وقت فرصت داشتيد مي‌توانيد اين روستا را ببينيد! اين روستا در همه فصول سال زيباست. بهار و تابستان، پاييز و زمستان منتظر ورود گردشگران است. از آنجا كه به كلان شهرها نزديك است و جاده استانداردي دارد، در هيچ موقع از سال براي رفتن به آنجا با مشكل روبه‌رو نمي‌شويد. زمستانش هم بسيار ديدني است، اگر از آن دسته از برف پيماها هستيد. اين روستا برايتان شگفتي آفرين خواهد بود.

جاهاي ديدني كرج

نكات مهم در بازديد از روستاي برغان

در فصل ميوه‌دهي باغ‌ها، ميوه تازه بخريد. وقتي فصل ميوه تمام شد، از خشكبار روستا بخريد و با خودتان به منزل بياوريد. آلوهاي خورشتي برغان شهرت جهاني دارند. چرا شما از اين محصول لذيذ مصرف نكنيد؟ شايد براي شما جالب باشد اگر بدانيد مردم برغان به الك سازي شهرت دارند و الك، صنايع دستي اين روستا محسوب مي‌شود. هر خانه و آشپزخانه‌اي به الك نياز دارد. الك برغاني بخريد.

جاهاي ديدني اطراف تهران

نكات مهم براي افراد با نيازمندي‌هاي ويژه

از نگاه مجله گردشگري مجله دلتا افرادي كه معلوليت حركتي دارند هم، مي‌توانند از روستا بازديد كنند. روستا تقريبا مسطح است و حركت ويلچر بدون مشكل خاصي انجام مي‌شود. به جز بعضي مناطق مثل قسمت‌هايي از رودخانه، بقيه جاهاي روستا براي بازديد افراد با نيازمندي‌هاي ويژه مناسب به نظر مي‌رسد. همچنين اين روستا مي‌تواند مقصد سفري خوب براي خانواده‌هاي داراي فرزند اوتيسم باشد. طبيعت روستا و چشم‌اندازهاي محيطي اطرافش مي‌تواند در درك محيطي به اين كودكان كمك كند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۴:۲۳ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی