مجله دلتا
گردشگري
قلعه ماركوه در فهرست آثار ملي ايران ثبت شده است و به دوران پس از اسلام تعلق دارد. از اين قلعه وسيع فقط سه برج باقي مانده كه يكي از آن‌ها امروز براي نگهباني اين قلعه استفاده مي‌شود.
قلعه ماركوه

قلعه ماركوه رامسر بر روي كوهي به همين نام واقع شده است و قدمت بالايي دارد. اين بنا در گذشته كاربرد نظامي و ۶۰۰ مترمربع مساحت داشته است. محلي‌ها آن را مَركو مي‌گويند. سفر به قلعه ماركوه رامسر يك طبيعت‌گردي بي‌نظير است و هنگامي كه روي بلندي قلعه قرار بگيريد، مناظر بي‌نظيري از طبيعت را خواهيد ديد. چشم‌انداز اين قلعه گردشگران خارجي و داخلي بسياري را به سوي خود مي‌كشد و يكي از جاهاي ديدني رامسر است.

جاهاي ديدني رامسر

قلعه ماركوه در آثار ملي ايران ثبت شده است و به دوران پس از اسلام تعلق دارد. از اين قلعه وسيع فقط سه برج نگهباني باقي مانده كه يكي از آن‌ها امروز براي نگهباني اين قلعه شگفت‌انگيز استفاده مي‌شود. هواي بسيار خوبي دارد و چشم‌انداز بي‌مانندي از درياي خزر، ارتفاعات سرسبز البرز، دشت‌ها و مزارع برنج و همچنين روستاهاي اطراف كه براي عكاسي بسيار مناسب است.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با فرودگاه رامسر “فرودگاه رامسر ،معرفي فرودگاه‌هاي ايران” را مطالعه كنيد.

گردشگري

  1. عكاسي و پياده روي كنيد
    مناظر و مسير، چشم‌انداز بي‌نظير ماركوه، گردشگران و توريست‌هاي خارجي همه مي‌تواند سوژه خوبي براي عكاسي باشد.
  2. كوهپيمايي كنيد
    پله‌هاي قلعه ماركوه به تنهايي خود يك كوهپيمايي سبك است؛ اما دامنه‌هاي كوه هم مي‌تواند براي يك كوهپيمايي عالي باشد.
    پله هاي قلعه ماركوه رامسر
  3. در رامسر به گشت و گذار بپردازيد
    رامسر عروس شهرهاي شمالي است. ساحلي بسيار ديدني دارد و مي‌تواند مقصد مناسبي براي خريد سوغات و غذاهاي محلي باشد. همچنين مي‌توانيد از تفريحات آنجا مانند تله كابين رامسر هم لذت ببريد.
  4. به تنكابن و شهسوار سر بزنيد
    شهسوار از شهرهاي زيبايي است كه در مسير ماركوه قرار دارد. همچنين رفتن به ساحل باروژ تنكابن هم خالي از لطف نخواهد بود.
  5. در ييلاقات اطراف ماركوه بگرديد
    روستاي جواهرده، جنت رودبار، درياسر و حاشيه جنگل‌هاي دالخاني، دوهزار و سه هزار از مناطق سرسبز در غرب مازندران است كه گردشگران را براي ديدن اين همه زيبايي به سوي خود مي‌كشانند.

پله هاي قلعه ماركوه

براي بازديد از اين قلعه بايد ۳۱۱ پله سيماني را بالا برويد. مسيري هموار كه از بين باغ‌ها، درختان و مناطق بسيار سرسبز مي‌گذرد. گذر از پله‌هاي قلعه ماركوه بسيار آسان است و زمان كوتاهي مي‌برد. ابتدا منظره برج بلند سنگي را خواهيد ديد كه با دور زدن آن از سمت جنوب شرقي وارد قلعه خواهيد شد.

قلعه ماركوه كجاست؟

آدرس قلعه ماركوه: مازندران، شهرستان رامسر، بخش كتالم، محدوده ميان نياسته و كرد محله، جاده ماركوه

  • از سمت جاده چالوس و استان مازندران
    حدود ۱۵ كيلومتر بعد از تنكابن در سمت چپ‌تان جاده ميرزاكوچك‌خان جنگلي قرار دارد. وارد جاده كه شديد پس از حدود ۳ كيلومتر در دومين تقاطع تابلوي ماركوه را خواهيد ديد كه شما را به چپ و جاده تلار راهنمايي مي‌كند. پس از ۲ كيلومتر، به ابتداي مسير اختصاصي ماركوه مي‌رسيد كه ۷۰۰ متر بعد به شما امكان پارك خودرو و ورود به قلعه را مي‌دهد.
    جاده دالخاني
  • از جاده قزوين رشت و سمت رامسر
    از ميدان معلم رامسر، مسير بلوار باهنر و سپس كاشاني را در پيش بگيريد، در ادامه به سمت كرد محله برويد و وارد جاده تلار شويد و به ابتداي مسير اختصاصي ماركوه برسيد.

ساعت بازديد قلعه ماركوه

در طول روز و روشنايي هوا مي‌توانيد در هر زمان از قلعه بازديد كنيد. پس از غروب، مسير و خود قلعه تاريك است، شما ممكن است بتوانيد مسير قلعه را تا بالاي كوه در شب هم بپيماييد؛ اما براي بازديد از خود قلعه اجازه ورود شما با نگهبان خواهد بود.

براي آشنايي بيشتر با ساير مطالب گردشگري به مجله دلتا و مجله گردشگري مراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۸:۱۱ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی