مجله دلتا
گردشگري
كاروانسراهاي متعددي از دوران كهن ايران وجود دارند كه امروز به هتل تبديل شده اند و مي توانند به عنوان اقامتگا‌هاي بي نظير مورد استفاده گردشگران قرار گيرند.
كاروانسرا

ساخت كاروانسراها از دوره صفويه در ايران آغاز شد. از دوره‌اي كه شاه عباس يكم تصميم به بازسازي و احياي جاده ابريشم گرفت. براي احداث آن‌ها از معماران كاركشته‌اي نيز بهره برد، تا جايي كه مي‌توان شاهكارهايي از معماري ايران را در همين كاروانسراها به وضوح ديد. به قدري باشكوه ساخته شده‌اند كه هر كاروانسرا را كه مي‌ديدي پر بود از تاجران و اعيان و اشراف. اما امروزه برخي از همين كاروانسراها تبديل به هتل شده‌اند و هر گردشگر و هر مسافري مي‌تواند به راحتي در آن‌ها اقامت داشته باشد و از زيبايي آن بهره ببرد. با صفحه گردشگري مجله دلتا بمانيد تا به ۵ كاروانسرا كه امروز هتل شده‌اند سري بزنيم.

كاروانسراهايي كه هتل شد اند

هتل كاروانسراي مشير

كاروانسرا در يزد معناي خاصي دارد و بيشتر به عنوان جاذبه گردشگري از آن ياد مي‌شود. يكي از اين كاروانسراها كه امروز به هتل تبديل شده‌اند هتل كاروانسراي  مشير يزد است. در فهرست آثار ميراث فرهنگي ثبت شده و امروز هتلي زيبا با بافت سنتي و امكانات مدرن است.

اين هتل كاروانسرا در زمان مظفرالدين شاه قاجار ساخته شده و قدمتش به ۱۵۰ سال پيش مي‌رسد. تا ميدان امير چخماق يزد كمتر از يك كيلومتر فاصله دارد و فقط ۵ دقيقه پياده روي تا مسجد جامع و باغ دولت‌آباد و بازار خان و بادگيرهاي تاريخي يزد.

اتاق‌هايش در حياط باصفاي حوض‌داري قرار گرفته است و ديوارهاي كاه‌گلي، پنجره‌هاي طرح قديم، شيشه‌هاي رنگي و… دارد. رستورانش با كاشي‌هاي هفت‌رنگ سنتي تزئين شده و معماري اصيل ايراني دارد.

كاروانسراي مشير يزد
كاروانسراي مشير

هتل كاروانسراي عباسي

هتل كاروانسراي عباسي در اصفهان خيابان آمادگاه قرار دارد، يعني اين هتل در قلب بافت تاريخي اصفهان است. هتلي منحصربه‌فرد و افسونگر، در مركز نصف جهان. چشم‌انداز گنبد زيباي مدرسه علميه چهارباغ از داخل كاروانسرا معلوم است. در فضاي گرگ و ميش صبح و غروب، از فرط زيبايي، دل همه مهمانان را مي‌ربايد.

۲۲۵ باب اتاق، سوئيت و آپارتمان دارد. اتاق‌هاي معمولي يك تخته و دو تخته، چشم‌انداز و پرديس، سوئيت‌هاي معمولي، سوئيت قاجار، سوئيت صفوي، سبز و نيز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همه اتاق‌ها مجهز به سيستم ايمني و استاندارد روز دنيا هستند.

هتل كاروانسرا عباسي
هتل كاروانسراي عباسي

كاروانسراي عباسي كوهپا

در كيلومتر ۶۰ جاده اصفهان- نائين كاروانسراي عباسي كوهپا را با قدمتي كه به دوره‌ صفويه بازمي‌گردد، خواهيد يافت. مطمئناً از اقامت در يك فضاي كاملاً تاريخي لذت خواهيد برد. اين كاروانسرا هم در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

فضاي هتل و معماري اتاق‌ها بسيار جذاب و منحصربه‌فرد است. غذاخوري سنتي دارد و سالن‌هاي چندمنظوره براي برگزاري همايش‌هاي مختلف. سالن تفريحات، فروشگاه صنايع دستي و … از امكانات اين هتل كاروانسرا محسوب مي‌شوند. كاروانسراي عباسي به ديدني‌هايي مثل بازار قديمي كوهپايه، تپه‌هاي شني ورزنه، باتلاق گاوخوني و … دسترسي داشته و مي‌تواند براي يك اقامت بسيار دلپذير باشد.

هتل كاروانسرا عباسي كوهپا
كاروانسراي كوهپا

هتل كاروانسراي لاله بيستون

هتل كاروانسراي لاله در فاصله ۳۰ كيلومتري شرق كرمانشاه و در راه قديمي كرمانشاه به همدان، در دامنه كوه بيستون قرار گرفته است. ۶۰۰۰ مترمربع مساحت دارد، به فرم چهار ايواني ساخته شده و ۱۰۰ مهمان ظرفيت دارد. ۲۰ واحد و سوئيت‌هاي رويال و امپريال با تزئينات سنتي دارد كه پنجره‌ اتاق‌هايش رو به كوه بيستون  باز مي‌شود.

لمكده‌اي نيز دارد كه مي‌توان بعد از گشت و گذار در آن روي تخت‌هايش نشست و خستگي در كرد. رستوران سنتي و رستوران تابستاني در فضاي باز دارد و غذاهاي ايراني و فرنگي هم سرو مي كند. اجراي موسيقي زنده، نمايشگاه و فروشگاه دائمي صنايع دستي محلي، فروشگاه تجهيزات و لوازم صخره‌نوردي از جمله امكانات اين هتل كاروانسراست و جشن‌ها و مراسم متعددي را هم برگزار مي‌كند.

مي‌توانيد به ديدني‌هاي اطراف مانند كاخ نيمه تمام ساساني، پل كهنه، پل كاروانسراي صفوي، كتيبه بيستون، پل خسرو، پرستشگاه پارتي، مجسمه هركول، طاق بستان و غار شكارچيان هم سر بزنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با طاق بستان “طاق بستان ، ناگفته هاي شهرهاي خاموش” را مطالعه كنيد.

هتل كاروانسرا بيستون كرمانشاه
كاروانسراي لاله بيستون كرمانشاه

ارگ تاريخي گوگد

ارگ تاريخي گوگد، چهار قرن پيش ساخته شده و امروز به صورت مهمانسرا درآمده است. در زمان جنگ يا حمله اشرار به عنوان دژ نظامي و در زمان‌هاي صلح به عنوان كاروانسرا از آن استفاده مي‌شده است. يك اقامتگاه باصفا با حياط بزرگ است كه صداي جوي آب و پرندگان را در هنگام قدم زدن در آن مي توان به وضوح شنيد. اين ارگ تاريخي ۳ ستاره در ۵ كيلومتري جاده گلپايگان به تهران و در شهري به نام گوگد واقع شده است. اتاق‌هاي بزرگ دارد و با انواع مشك‌ها وكوزه‌ها تزئين شده است.

ديگر مطالب مرتبط با گردشگري را در مجله دلتا و مجله گردشگري دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ايرانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۵:۴۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی