مجله دلتا
گردشگري
گذشته از نخلستان‌هاي چشم نواز، خانه‌هاي گرمه كه روي تپه‌هاي خاره رديف شده‌اند، مشرف به همين نخل‌ها هستند. يكي از ديدني‌هاي ساده‌اي كه در عين ساده بودن همه را  به خود جذب مي‌كند.
روستاي گرمه

فصل زمستان را بايد براي برخي سفرها هميشه خالي كرد. مثلاً براي رفتن به استان‌هاي كويري، به شهرهاي كوچك و بزرگ كوير مركزي ايران كه با معماري خاص خود و آن خاطراتي بي‌نظير كه براي‌ ما مي‌سازند، شگفت‌انگيزند. در ليست سفر برخي گردشگران، بعضي روستاها در صدر قرار گرفته و بسيار معروف و محبوبند. مجله گردشگري مان امروز به يكي از آن‌ها سر زده است. روستاي گرمه كه در استان اصفهان قرار دارد. در شرق اصفهان از توابع نائين و خور و بيابانك و در كوير مركزي ايران واقع شده و زيبايي‌هاي منحصر به فردي دارد. با مجله دلتا همراه شويد.

نخل هاي گرمه خور اصفهان

روستاي گرمه خور اصفهان

زمرد سبز كوير اصفهان يك شگفتي عجيب است. در قلب كوير واقع شده اما سرسبز است. فراواني آب و يك چشمه ۱۰۰۰ ساله در آن زبانزد است. خانه‌هاي بسيار ديدني دارد كه مشرف به نخلستان رديف شده‌اند و اولين سوژه عكاسي سفرتان خواهند بود.

جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي در آن ديده مي‌شود كه يكي از آن‌ها قلعه گرمه است و از جاذبه‌هاي گردشگري خور و بيابانك به حساب مي‌آيد و در كنار چشمه و نخلستان و شب‌هاي پر ستاره، گرمه را به يك مقصد عالي براي گردشگران تبديل كرده است.

گرمه كوير مصر و خور و بيابانك

روستاي گرمه كجاست؟

روستاي گرمه پر از نخل‌هاي زيباست. سبزي اين نخل‌ها روستاي گرمه را تبديل به زمردي در دل كوير كرده است. نقطه‌اي از جاده تاريخي ابريشم، در منطقه خور و بيابانك. ۳۵۰ كيلومتر از اصفهان و ۷۲۰ كيلومتر از پايتخت تهران فاصله دارد.

اين روزها، وقت سفر به كوير است و بد نيست سري به اين روستاي ديدني بزنيم. در متون تاريخي نامش بسيار آمده است و چند سالي است مورد توجه گردشگران و توريست‌ها قرار گرفته. جاذبه‌هاي بي‌شماري هم دارد كه جهانگردان را به اين روستاي چندين هزار ساله مي‌كشاند.

روستاي گرمه زادگاه افرادي چون يغما جندقي شاعر و حبيب يغمايي، سراينده شعر روباه و زاغ، است. در فصل بهار و پاييز و زمستان بسيار خوش آب‌ و هوا است. قلعه‌اي بسيار قديمي و چهار طبقه دارد كه متعلق به عهد ساسانيان و مركز توجه اكثر باستان‌شناسان است.

طبيعت روستاي كوير مصر

آدرس روستاي گرمه

از چهار سمت مي‌توان به سمت روستاي گرمه رفت.

از اصفهان – نايين- انارك- چوپانان- گرمه
از تهران – سمنان- معلمان- جندق- چوپانان- گرمه
از مشهد – تربت حيدريه- كاشمر- بردسكن- طبس- خور- گرمه
از يزد – خرانق- رباط پشت بادام- بياضه –گرمه

جاذبه هاي گردشگري روستاي گرمه

مجموعه‌اي از زيبايي‌هاي طبيعي را مي‌توان در روستاي گرمه ديد. هر سو را كه تماشا كنيد چيزي براي نمايش دارد. چشمه‌هاي آب معدني، سكوت كوير، نخلستان‌، ردپاي تاريخ و آثاري ارزشمند روزگاران و…

روستاهاي كويري ايران

  • چشمه روستاي گرمه

    چشمه آب معدني آن هزاران سال است كه از دل كوه مي‌جوشد. در اطراف روستا قرار گرفته و يكي از جاذبه‌هاي ديدني آن به حساب مي‌آيد. چشمه آب گرم آن برطرف‌ كننده درد پا، درد كمر و آرتروز است و هر ساله مردم بي‌شماري براي استفاده از اين چشمه و زيارت امامزاده مقرب به گرمه سر مي‌زنند.

  • چشمه ماهي گرمه ( چشمه دكتر فيش )

    چشمه ماهي در روستاي گرمه هم ديدني است هم شگفت انگيز. يكي ديگر از جلوه‌هاي مجذوب كننده طبيعت. چشمه‌اي بسيار معروف بين گردشگران و توريست‌هاي خارجي. حوضچه اين چشمه، ماهي‌هاي كوچكي دارد كه نوعي درمانگر هستند. اين ماهي‌ها به بي‌دندان معروفند اما جالب اينكه اتفاقاً با جويدن پوست بيمار، باعث از بين رفتن برخي بيماري‌هاي پوستي مي‌شوند كه گويا خيلي هم طرفدار دارد.
    چشمه دكتر فيش گرمه

  • خانه‌هاي روستاي گرمه

    خانه‌هاي گرمه كه روي تپه‌هاي خاره رديف شده‌اند، مشرف به نخلستان هستند. يكي از ديدني‌هاي ساده‌اي كه در عين ساده بودن همه را  به خود جذب مي‌كند. با مردمي كه به زبان پهلوي، اصيل‌ترين و قديمي‌ترين زبان ايرانيان صحبت مي‌كنند. مردمان بومي در زبان محلي و قديمي خود آن را «هسب» مي‌نامند.
    خانه‌ها معمولا بافت بسيار زيبايي براي عكاسي دارند و در حياط برخي آن‌ها شتر هم نگه‌داري مي‌شود. سواري‌هاي گردشگران كه از راه‌هاي باريك بين خانه‌ها عبور مي‌كنند هم مي‌تواند سوژه مناسبي براي عكاسي باشد.
    خانه هاي كويري

  • نخلستان‌هاي روستاي گرمه

    گذشته از آنكه نخلستان‌هاي سبز و آسمان آبي در اينجا به يكديگر دوخته شده و زيبايي خاصي به وجود مي‌آورد، در روستاي گرمه خرماي مرغوبي هم از اين نخلستان‌ها به دست مي‌آيد. آنقدر زيبا و پر درخت كه به راحتي نمي‌توان به آنجا داخل شد. از جذابيت‌هاي اين نخلستان پيچ در پيچ اين است كه درختان زرد آلود در كنار آن‌ها بار مي‌دهند. باورنكردني است و در قسمت جنوبي به سمت كوهي كشيده شده كه شبيه به يك فيل است.
    نخلستان روستاي كوير خور اصفهان

  • قلعه گرمه

    قلعه‌اي تاريخي و ديدني در روستاي گرمه قرار دارد كه يادگاري از دوران ساساني است. در چهار طبقه كه مي‌گويند هم دژي نظامي بوده و هم قسمت‌هاي مسكوني داشته است. يك جاذبه‌اي مورد توجه در اين روستا كه امروز شكل و شمايل اوليه خود را از دست داده است.

  • صنايع دستي

    صنايع دستي مردم گرمه بيشتر به دست زنان فروخته مي‌شوند. معمولاً از برگ‌هاي خرما درست شده‌اند و جالب اينكه هر گردشگر كه به اين روستا پا بگذارد حتماً تعدادي از آن‌ها را خريداري كرده و همراه خود مي‌برد.



امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۳:۵۵ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی