مجله دلتا
گردشگري
ايران پهناور، سراسر پر است از مكان‌هاي زيبايِ طبيعي، دنج و دست نخورده كه در هر فصلي از سال فريبندگي خود را دارد. سفر به كويرِ پر رمز و راز مرنجاب، شما را با يكي از اين مكان‌ها روبرو مي‌كند.
مرنجاب

مرنجاب شگفت‌انگيز ، بخشي از كويرهاي ايران است كه فقط مي‌توان از آن ديدن كرد تا متوجه عمق زيبايي و حيرت در كوير پر رمز و راز شد. اگر طالب كسب هيجان در كويرهاي بي‌نظير ايران هستيد، اگر علاقه‌مند به عكاسي از غروب پلي گون ‎هاي درياچه آران و بيدگل باشيد و يا اگر دوست داريد روي شن‌هاي داغ قدم بزنيد و قلب زنده كوير را احساس كنيد، و در نهايت اگر مي‌خواهيد در شب مخمليِ كوير دست خود را دراز كنيد و ستاره‌ها را بچينيد، فقط و فقط كوله بار خود را ببنديد و به كوير مرنجاب سفر كنيد.

آفرود سواري در كوير

سفر كردن به كوير در فصول سرد سال زيبايي‌هاي حيرت انگيزي را مقابل چشمانتان مي‌گذارد كه شايد حتي باورتان هم نشود. آبان ماه را كه فصل طلايي سفر به كوير است پشت سر گذاشته‌ايم اما خوب است بدانيد زمستان هم كوير را تبديل به عروس زيبايي مي‌كند و بيشتر كوير نوردان هم سفرهاي خود را به اين زمان موكول مي‌كنند. جالب است به شما بگويم كه امسال برف به كوير زيبا و پر جذابيت مرنجاب هم سر زده است. ما هم با مجلهه گردشگري‌ مان امروز به آنجا رفته‌ايم، با مجله دلتا بمانيد.

برف در كوير

كاروانسراي مرنجاب عروس شن‌هاي طلايي

به اصفهان و شهر آران و بيدگل برسيد، پس از آن‎كه ۴۰ كيلومتر در جاده مرنجاب رانديد و دو كاروانسرا را با امكانات محدود پشت سر گذاشتيد، به كاروانسراي مرنجاب مي‌رسيد، بنايي كه در سال ۱۰۱۲ ه.ق به دستور شاه عباس صفوي ساخته شد، براي تاجراني كه شبشان را در آن صبح كنند تا پس از استراحت، دوباره راهي جاده ابريشم شوند.

فاكتور مهمي كه اين كاروانسرا را به يك اصل گردشگري تبديل كرده، وجود قنات آب شيرين است كه در اين بناي ۲۹ اتاقه وجود دارد. در بخش جنوبي اين كاروانسرا حوضچه آب بزرگي ساخته شده كه گاهي حيوانات كويري به آن‌جا سر زده و در حالي كه خود را سيراب مي‌كنند؛ سوژه عكاسي خوبي براي شما خواهند شد.

همچنين اگر طالب چادر زدن در دل كوير هستيد، مي‌خواهيد آتشي بيفروزيد و از شب كوير لذت ببريد؛ خبر خوب اين است كه دور تا دور اين كاروانسرا سنگ فرش شده و جالب است بدانيد در اين صورت حتماً همسايگان چادرنشين‌تان بيش از مسافرانِ اقامت كرده در اتاق‌هاي كاروانسرا خواهند بود.

كاروانسراي كوير مرنجاب

تفريحات كوير مرنجاب

  • پياده روي حرفه‌اي

    اگر دل عاشقي داشته باشيد؛ قطعاً قدم زدن روي شن‌هاي داغ در سكوت مرنجاب، زير تيغ آفتاب، كمي قلب‌تان را آرام مي‌كند. شايد نيم ساعت پياده روي در كوير، زمان خيلي زيادي باشد اما وقتي به رمل‌هاي شني رسيده و از آن بالا مي‌رويد، چشم‌انداز زيبا و عميق كوير با منظره چشم‌نواز و سفيد رنگ درياچه نمك را تلفيق شده در مقابل ديدگان‌تان مي‌بينيد، خستگي از جان‌تان مي‌رهد.
    سكوت در دل كوير

  • آفرود سواري در مرنجاب

    ماشين‌هاي شاسي‌بلند براي ماسه‌هاي روان كوير در مرنجاب بهترين گزينه است. اما چون ممكن است شما با تور و با اتوبوس به اين مكان رسيده باشيد، يكي از امكانات موجود در اين ناحيه وجود سواري‌هاي آفرودي ‎است كه با راننده و بي‌راننده، در برابر ۴۰ هزار تومان اجاره داده مي‌شوند تا شما خودتان سواري را از تپه‌هاي كوتاه كوير بالا رانده و ماسه‌ها را به اطراف بپاشيد.
    آفرود سواري در كوير مرنجاب

  • ويراژ با موتورهاي چهار چرخ

    اگر تنها به مرنجاب سفر كرده ايد و طرفدار تفريحات تك‌نفره هستيد، موتور چهارچرخه هم براي‌تان جذاب خواهد بود كه با توجه به مسافت و دقايق استفاده از آن مي‌توانيد از ۱۵ هزار تومان به بالا بپردازيد و روي تپه‌هاي شني ويراژ بدهيد.

  • شتر سواري

    در هر كوير چه مرنجاب باشد، چه دشت لوت، شتر سواري جزء‎ لاينفك سفر شما به اين مناطق خواهد بود كه با پرداخت هزينه‌اي نزديك به ۱۰ هزار تومان به بوميان منطقه مي‌توانيد آن را تجربه كنيد.
    شتر سواري در كوير هاي ايران

  • شب نشيني در كوير مرنجاب

    جالب است بدانيد شب‌نشيني در كوير، اصلي‌ترين هدف سفرِ برخي از گردشگران به مرنجاب است. كمپينگ‌زنان حرفه‌اي با تجهيزات كامل خود، درصد كثيري از گردشگران مرنجاب را تشكيل مي‌دهند كه به راحتي مي‌توانيد آن‎ها را با سه‌پايه‌ها و دوربين‌هاي پيشرفته‌شان، خارج از چادر شناسايي كنيد.

حرف آخر

با اين‌كه كوير زيبايي‌هاي بي‌نظير و بي‌پاياني دارد، توصيه مي‌كنيم حتما با دوستاني حرفه‌اي به اين منطقه رفته و يا همان ابتداي جاده كوير مرنجاب از راهنماها بخواهيد تا شما را در اين سفر همراهي كنند.



 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۸:۴۲ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی