مجله دلتا
گردشگري
براي گردشگران گياهخوار هم انتخاب هاي متعددي در تهران وجود دارد كه مي‌توانند در سفرهاي رستوران گردي خود به آن ها سر بزنند.
رستوران گياهي

اگر غلو نكرده باشيم امروزه بيش از يك سوم مردم جهان گياهخوار هستند و در سال‌ هاي اخير تعداد كساني كه به اين نوع رژيم غذايي پيوستند بيشتر شده است. تعداد گردشگراني هم كه اين روش غذايي را دارند كم نيست. هرچند گياهخواري از دوران نخستين انسان‌ ها هم وجود داشته و به هيچ‌ عنوان اتفاق جديدي نيست اما، اين روزها بيشتر همه گير شده و مورد توجه قرار گرفته است. بنابراين مجله گردشگري مان به فكر اين گردشگران، مخصوصاً توريست هاي خارجي هم بوده و قصد دارد امروز به چند رستوران گياهي تهران سر بزند و آن ها را برايتان معرفي كند تا بتوانيد در سفرهايتان از رستوران گردي هم لذت ببريد.

نكته اين كه لازم نيست شما حتماً گياهخوار باشيد تا به اين رستوران ها برويد. تنوع غذايي و كنجكاوي تان هم مي‌تواند شما را ترغيب كند تا غذاهاي گياهي را امتحان كنيد. با مجله دلتا بمانيد تا شما را با بهترين رستوران‌ هاي گياهي شناخته شده و محبوب آشنا كنيم.

رستوران هاي وگن تهران

گياهخواري مختصر

براي آنكه بتوانيد رستوران مورد علاقه خود را انتخاب كنيد بايد چند نكته را بدانيد. گياهخواران به سه دسته تقسيم مي‌شوند.

  • دسته اول وگن ها هستند. (وگان) يعني صد در صد گياهخوار، هيچ نوع گوشتي اعم از قرمز، سفيد، دريايي؛ هيچ نوع لبنيات مثل شير و همه فراورده هاي شيري، و در نهايت تخم مرغ و يا هيچ پرنده ديگري را نمي‌خورند.
  • دسته دوم گياهخواران لاكتو هستند. يعني تخم هيچ پرنده و هيچ نوع گوشتي را نمي‌خورند، اما شير و فراورده هاي لبني را مصرف مي‌كنند.
  • دسته سوم گياه‌خوار لاكتو-اوو هستند يعني هم لبنيات مي‌خورند و هم تخم‌ پرندگان اما هيچ نوع گوشتي نمي‌خورند.
    جالب است بدانيد وگن ها هيچكدام از اين دو گروه ديگر را به عنوان گياهخوار قبول ندارند. از سويي خام گياهخوران هيچ كداميك از آن ها را هم قبول ندارند. آن ها تمام تغذيه شان از ميوه ها، مغز ها و سبزيجات تازه است كه به آن ها “رو وگن” يا همان خام گياهخوار مي‌گويند.

با اين نكات حالا وقتي به يكي از اين رستوران ها مراجعه كرديد و منو را خوانديد مي‌توانيد بسته به شيوه غذايي تان و يا علاقمندي خود غذاها را انتخاب كنيد.

رستوران گياهي تجريش

نام اين رستوران را به صورت اصطلاحي رستوران گياهي تجريش مي‌خوانند. شايد شما باورتان نشود كه مي توانيد انواع پيتزاهاي گياهي را ميل كنيد. هم وگن هم اوو هم لاكتو. اگر به رستوران گياهي لاله در خيابان جعفر آباد تجريش برويد مي‌بينيد كه در اين رستوران انواع غذاهاي سالم و خوشمزه و خوش رنگ ولعاب گياهي را سرو مي‌كند. مي‌توانيد طعم كلي غذاهاي بي نظير وگن رو در اين رستوران بچشيد.

رستوران گياهي هربيس

در رستوران هربيس همه نوع غذا سرو مي‌شود هم سنتي مثل انواع خورش هاي قيمه و قرمه اما صد در صد گياهي، كوفته و كوكو وَ در نهايت فست فود و لازانيا و… وگن ها اوو ها و لاكتو ها مي توانند هر غذايي را كه باب طبعشان باشد در اين منو انتخاب كنند.

جالب است به شما بگويم حتي افرادي هم كه گياه خوار نيستند به اين رستوران سر زده  غذا هاي آن را امتحان مي كنند. در خيابان وليعصر واقع شده و پاتوق دانشجويان است. اتفاقاً فضاي جوان پسندي هم دارد و برخورد پرسنل هم عالي است. قيمت هايش هم مناسب است و خلاصه مي‌توانيد يك وعده غذايي سالم و بدون خونريزي را در اين رستوران نوش جان كنيد.

رستوران هرمس وگن

رستوران آناندا

اينجا از رستوران‌ هاي قديمي گياهي محسوب مي‌شود. چيزي در حدود ۱۳-۱۴ سال است كه مشغول سرويس دادن به گياهخواران است. در بين وگن ها محبوبيت خاصي دارد، داراي فضاي باز و سبز است و با نوع نگاه رستوران مناسب. ( نوع نگاه به اصطلاحِ بشقاب سبز)
رستوران آناندا در بهستان دهم و اختياريه جنوبي مشغول به كار است و منويي متنوع و كامل دارد. غذاهاي ايراني و فرنگي را سرو مي‌كند و غير گياهخواران زيادي را هم به مشتريان دائمي خود اضافه كرده است.

رستوران گياهي چارميز

اول از همه خوب است بدانيد به اين دليل كه رستوران چارميز محيطي كوچك دارد. اين نام را برايش گذاشته اند. اما اكثر اوقات شلوغ است به خصوص در هنگام ظهر. در تهيه غذاهاي اين رستوران، از مواد اوليه تازه و طبيعي استفاده مي‌‌شود و دوم غذاها در مقابل مشتريان و پشت آشپزخانه شيشه اي رستوران تهيه شده و پاستاهاي وگن بسيار خوشمزه اي دارد.

طعم پاستاي اين رستوران به اندازه اي بي‌ نظير است كه رستوران چارميز را به پاستا چارميز معروف كرده است. در خيابان حافظ قرار دارد و در كنار پاستا غذاهاي ديگري نيز در خود دارد كه هر سه گروه گياهخواران را راضي مي كند.

رستوران چار ميز يا پاستا چارميز

رستوران گياهي گويندا

رستوران و فروشگاه گويندا سال هاست كه بين گياهخواران شناخته شده است. تمام محصولاتي كه از فراورده هاي گياهي و سويا هستند را مي‌فروشد. همچنين همبرگر، سوسيس، كالباس، سس مايونز، پنير و همه همه را به صورت صد در صد وگن به شما ارائه مي‌كند. غذاهايش بسيار خوش طعم هستند و منوي پر وپيماني دارد.

شايد شما اسم گويندا را به عنوان فروشگاه انجمن گياهخواري هم شنيده باشيد؛ اما گويندا هم براي شما غذاي گياهي سرو مي كند و هم در محيط آرام و صميمي هر نوع اطلاعاتي كه در زمينه تغذيه سالم لازم داريد را به شما ارائه مي‌دهد. شايد پستر هاي :«صلح را از بشقاب خودتان آغاز كنيد» را هم در اين رستور ان ببينيد.

مهر ميترا

يكي از بهترين رستوران‌ هاي گياهي تهران رستوران مهر ميتراست.  با منويي متنوع كه هر شخص گياهخوار، خام‌گياه خوار و حتي گوشت خواري را به راحتي مجذوب خود سازد. در لواسان، بلوار باستي قرار گرفته و با شعار هميشگي خود يعني “شاد و مهربان باشيد”، به مشتريان خود سرويس مي‌دهد. مهر ميترا سه طبقه دارد كه هر طبقه داراي جذابيت‌ هاي خاص خود است. اين رستوران از صبحانه تا شام در فضايي دلپذير منو خود را به گياهخواران ارائه مي‌كند.

رستوران مهر ميترا دكور بسيار ديدني اي هم دارد و به شكل خلاقانه اي منوي خود را طراحي كرده است.

رستوران گياهي مهر ميترا

رستوران گياهي پيور

در خيابان شيخ بهايي جنوبي رستوران پيور يكي ديگر از  رستوران‌ هاي گياهي قرار گرفته و از سال ۱۳۹۳ در مجتمع آ.اس.پ افتتاح شده است. به صورت حرفه‌اي با پيام مهرباني آغاز شد و دكوري دلنشين و منحصر به فرد، در فضايي آرام و منوي متنوعي هم دارد. اينجا همه نوع غذاي گياهي مخصوص گياهخواران، وگان‌ها، خام‌ گياهخواران و … تهيه شده و از مشتريان پذيرايي مي‌شود.
رستوران پيور جوايز مختلف داخلي و خارجي دريافت كرده كه يكي از آن‌ ها قرار گرفتن در ليست ۱۰ رستوران برتر تهران است.

رستوران گياهي خانه هنرمندان

يكي ديگر از رستوران‌ هاي گياهي كه حتماً هم از آن مطلع بوديد رستوران گياهي خانه هنرمندان است در پارك هنرمندان خيابان ايرانشهر تهران واقع شده و از  سال ۱۳۷۹ با هدف حمايت از محيط زيست آغاز به كار كرده است. از همان ابتداي كار هم، غذاهاي سالم و متنوع را به وسيله تركيب صحيح غلات، حبوبات، سبزيجات، لبنيات و ادويه‌جات در پارك هنرمندان در فضاي داخلي و خارجي ارائه مي‌كرده است. علاوه بر اين، در اين رستوران فروشگاه ارائه محصولات غذاهاي گياهي متنوع وجود دارد.

پيشنهاد مطالعه: اگر مي‌خواهيد با خانه هنرمندان بيشتر آشنا شويد مطلب ” خانه هنرمندان ، پاتوقي بي چون و چرا ” را مطالعه نماييد.

رستوران گياهي خانه هنرمندان

حرف آخر

برخي از اين رستوران ها محصولاتي غذايي هم مي‌فروشند كه مي‌توانيد طبق راهنماي زير آن ها را براي خود خريداري كنيد.

به برچسب روي محصول و نشان “نقطه” روي آن دقت كنيد.

  • نقطهٔ سبز توپر در وسط اين آرم به معناي آن است كه فرآورده، صد در صد وگن است.
  • نقطهٔ سبز توخالي در وسط اين آرم به معناي آن است كه فرآورده، گوشت ندارد ولي لبنيات دارد.
  • نقطهٔ قهوه‌اي توخالي در وسط اين آرم به معناي آن است كه فرآورده، تخم‌مرغ دارد.
  • نقطهٔ قهوه‌اي توپر به معناي آن است كه غذا، شامل گوشت است.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۳:۴۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی