مجله دلتا
گردشگري
فقط يك ساعت و نيم شايد زمان بخواهد تا همه جاي دره هملون را ببينيم. شيب تندي ندارد و اگر برفي نباشد، راه‌ رفتن در آن اصلاً سخت نيست.
هملون

براي تفريح و سرگرمي گزينه هاي زيادي در شهر تهران وجود دارد. در اطراف تهران هم براي پايتخت نشينان، جاذبه هاي گردشگري بسياري هست كه مي تواند مقصد يك روز تعطيل و مقاصد گردشگري آخر هفته باشد. از آن ها به عنوان تعطيلات آخر هفته خودتان استفاده كنيد. ما هم با مجله گردشگري مي‌خواهيم سري به آبشار يخي هملون بزنيم.

شايد فكر كنيد زمستان‌ ها بازار سفر به جنوب داغ‌ تر است اما، باورتان نمي‌شود سردگرد ها و طرفداران سفر هاي زمستانه چه قدر مقصد هاي زمستاني هيجان‌ انگيز تري نسبت به ما كه از سرما گريزانيم دارند. جايي مثل دره هملون با آن منظره آبشار يخي اش. در مسير ميگون به شمشك قرار گرفته و زمستان‌ ها پاتوق يخ‌ نوردي و پياده‌ گردي در برف است. با مجله دلتا همراه باشيد.

آبشار يخي دره هملون

آبشار دره يخي هملون كجاست ؟

دره هملون،‌ درست در شمال شرقي تهران است. آبشار بي نظيري دارد كه در زمستان ها يخ مي‌زند. گذشته از آنكه مأواي يخ نوردان است، بلكه يك سوژه آنتيك براي عكاسان طبيعت هم هست. اگر از جاده لشكرك به فشم و بعد به ميگون برويم اين آبشار را مي‌بينيم.

نام همِلون را از آنجا گرفته اند كه: اگر به دره هملون سر بزنيد غارها و سوراخ‌ هاي زيادي در دامنه‌ هايش خواهيد ديد كه در قديم به آنها لانه مي‌گفتند. بعد از آن هم «همه جا لانه» يا «همه لانه» چرخيد و چرخيد و چرخيد و تا به ما برسد، به همِلون تبديل شد.

نكته: حتماً در فصل زمستان زنجير چرخ همراه خود بياوريد.

دره يخي هملون ميگون

چرا بايد هملون را ببينيم؟

نمي‌دانم در تابستان به اين دره سر زده ايد يا نه؟ درست است كه آبشار، ما را ياد گرماي تابستان مي‌اندازد. اما باورتان نمي‌شود نيمي از زيبايي اين دره به آبشار و يخ زدن آن در فصل زمستان است. رشته‌هاي آبي كه به پايين مي‌ريزند، در دماي زير صفر يخ مي‌زنند و منظره‌ جذابي از قنديل‌ هاي برفي درست مي‌كنند. جايي كه يخ نوردان مي‌توانند حسابي دلي از عزا دربياورند.

هر چند خيلي از يخ نوردان براي اين ورزش بايد راه هاي دور را طي كنند. اما جالب است به شما بگويم غير از آبشار يخي خور خيلي‌ ها زمستان‌ ها براي يخ‌ نوردي به آبشار هملون مي‌آيند. آنها مي‌توانند از ديواره‌ هاي يخي آبشار صعود كنند و حسابي لذت ببرند.

آموزشگاه يخ‌ نوردي نيز آنجا وجود دارد اما، اگر شما يخ نورد نباشيد و يا تجهيزات لازم را نداشته باشيد باز هم از رفتن به اين دره نهايت لذت را خواهيد برد. آبشار هملون به قدري زيباست و چشم نواز كه مي‌توانيد ساعت ها به آن‌ خيره شويد و حتي متوجه گذشت زمان هم نشويد. در آنجا ورزشكاراني را هم خواهيد ديد كه از آبشار صعود كرده و كم كم در چشم شما مانند مورچه هايي مي‌شوند كه از ديواري سفيد بالا مي رند.

آبشار يخي هملون

وسايل مورد نياز سفر

اگر فصل زمستان به‌ ديدن آبشار يخي هملون مي‌رويد، گذشته از زنجير چرخ براي ماشين، لباس خيلي گرم، عينك مناسب برف، بادگير، باراني، كلاه، دستكش و كفش مناسب يا پوتين هم لازم مي شود. غذاي سبك و آب كافي هم بايد برداريم.

نكته: دماي دره حدود ۱۰ درجه از جاده اصلي پايين‌ تر و حسابي سرد است.

چه طور به آبشار هملون برويم ؟

وسيله شخصي: ابتدا خود را به بزرگراه شهيد بابايي برسانيد، از آنجا به جاده لشكرك برويد و سپس به فشم و نهايتا به ميگون برسيد. از ميدان فشم تا ميگون ، فقط ۵ كيلومتر است. از آنجا جاده ميگون به شمشك را ادامه مي‌دهيم. ۵ كيلومتر ديگر كه برويم به هملون مي‌رسيم. همانجا كه تابلوي رستوران هملون نصب شده است.

وسيله نقليه عمومي: مي توانيد با اتوبوس هاي خطي شمشك كه ساعت ۷ از فلكه چهارم تهرانپارس به شمشك مي‌روند. خود را به آنجا رسانده و از شمشك هم با تاكسي به هملون برويد. اتوبوس برگشت هم ساعت ۱۵:۳۰ از شمشك به سوي تهران باز مي‌گردند.

چطور به آبشار يخي برويم

جاذبه‌هاي نزديك دره هملون

فقط يك ساعت و نيم شايد زمان بخواهد تا همه جاي دره هملون را ببينيم. شيب تندي ندارد و اگر برفي نباشد، راه‌ رفتن در آن اصلاً سخت نيست. در تابستان ها باغ‌ هاي باصفاي اين منطقه پر از درختان سيب، گيلاس و آلبالو مي‌شوند.

  • غار هملون
    دو غار كه به آن ها هملون كوچك و هملون بزرگ مي‌گويند در اينجا وجود دارد. با ۱۵ دقيقه پياده‌ روي از اول دره به غار هملون كوچك مي‌رسيم. بعد از حدود ۵۰ متر هم به هملون بزرگ. درازاي هملون بزرگ ۱۰۰ متر است. پيشنهاد مي‌كنيم براي سر زدن به اين غار با اصول غارنوردي آشنا باشيد و تجهيزات لازم را حتماً با خود برداريد.
  • قلعه استوار
    قلعه استوار هم در تنگه هملون قرار دارد كه عمرش به قرن ۴ يا ۵ هجري مي‌رسد. بخش‌ هاي زيادي از اين قلعه خراب شده و فرو ريخته است اما، بقاياي آن‌ هنوز سر جايش است. در نزديكي اين قلعه، غار سه طبقه استوار هم قرار گرفته كه مي‌توانيد به آن هم سر بزنيد.
  • رودخانه هملون
    يك رودخانه هم در دره هملون جريان دارد كه در بهار و اول تابستان پرآب است. به رودخانه شمشك مي‌ريزد و به باغ‌هاي سرسبز هملون هم نزديك است.
    رودخانه دروه هملون
  • پيست اسكي شمشك
    علاقه‌ مندان به ورزش اسكي، براي رفتن به پيست اسكي شمشك از اين مسير مي‌گذرند. به تهران نزديك است و امكانات كافي و هتل هم دارد.

حرف آخر

هملون مقصدي عالي براي سفري يك روزه‌ است. شايد بخواهيد مدت بيشتري را در اين جاذبه ديدني صرف كنيد. در اين صورت هتل ميگون و هتل شمشك بهترين انتخاب ها هستند و شما نمي‌توانيد بدون تجهيزات مناسب در اين منطقه كمپ بزنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۴:۳۶ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی