مجله دلتا
گردشگري
پيست اسكي ديزين بين پيست هاي اطراف تهران از جايگاه ويژه اي برخوردار است. اگرچه دهه ۴۰ تاسيس شده است اما هنوز هم مورد تاييد فدراسيون جهاني اسكي در سراسر جهان است.
پيست اسكي ديزين

يادم است زماني كه دوره دبيرستان بودم با دختر دايي ام يك جا درس مي‌خواندم. او گاهي مي‌آمد و صورتش سياه برزنگي شده بود، «مي‌پرسيدم چه قدر سياه شدي؟!» جواب مي‌داد كه ديزين بوده است. راستش را بگويم نمي‌دانستم ديزين كجاست و باز هم راستش را بگويم رويم هم نمي‌شد بپرسم. تا كمي بعد كه دوستي راجع به آنجا برايم گفت. يك پيست اسكي است كه مي تواني تمام تفريحات برفي را آنجا انجام دهي! ديزيني كه شهرتش به خاطر پيست معروف و بين المللي آن است. يك منطقه سفيد پوش ديدني كه مي خواهيم با مجلهه گردشگري مان سري به آنجا بزنيم. به پيست اسكي ديزين و تفريحات برفي بي نظيرش. با مجله دلتا بمانيد.

پيست ديزين كرج چالوس

پيست ديزين كجاست؟

منطقه ديزين در شهرستان كرج در استان البرز واقع شده و يكي از مهم ‌ترين پيست هاي اسكي ايران را با آن شهرت مثال زدني، در خودش جاي داده است. اسكي، تفريحات برفي و هتل و غيره را هم شامل مي‌شود، در ۷۴ كيلومتري شهر كرج قرار دارد و ۱۲۳ كيلومتر هم از تهران تا آنجا فاصله است. چيزي در حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان.

در فصل پاييز و مخصوصاً در فصل زمستان حسابي خودش را به شما ثابت مي‌كند. سر تا سر سفيد پوش است تا جايي كه حتي ممكن است به دليل بارش برف زياد، مسير شمشك به ديزين معروف به “جاده بالا” بسته شود. به همين خاطر هم برخي مسير پيست اسكي ديزين را از اتوبان بابايي و به سمت فشم انتخاب مي‌كنند.

پيست اسكي ديزين بين پيست هاي اطراف تهران از جايگاه ويژه اي برخوردار است. جايگاه ويژه اي هم در قلب دوستداران اسكي دارد. اگرچه در دهه ۴۰ تاسيس شده، اما هنوز هم مورد تاييد فدراسيون جهاني اسكي در سراسر جهان است.

پيست ديزين كجاست؟

چطور به ديزين برويم؟

اگر از جاده تهران – كرج – چالوس سفر كرده باشيد حتماً تابلوهاي آن را ديده‌ايد. مسير جاده چالوس بسيار سر راست است. از سمت جاده چالوس بايد بعد از هتل گچسر وارد ورودي “ولايت ‌رود” شويد تا پس از طي مسافتي، در نهايت به ديزين برسيد. به فاصله ۱۲۳ كيلومتر از مسير جاده چالوس و ۷۱ كيلومتر از مسير شمشك.

اگر از كرج وارد جاده چالوس بشويد بعد از گچسر مي‌توانيد به جاي ادامه مسير شمال به دل كوه بزنيد و بعد از روستاي “ولايت‌رود” و پشت سر گذاشتن چندين مجتمع مسكوني به پيست اسكي ديزين برسيد.

مسير ديگري هم هست كه به مراتب نزديك‌ تر و كم تردد تر است. از لويزان تهران كه به مسير لواسان- فشم برويد، به جاي لواسان به سمت فشم و بعد ميگون حركت كنيد و مسير را ادامه بدهيد تا به پيست شمشك برسيد. از آنجا حدود ۳۰ دقيقه ديگر برانيد به بلندترين نقطه پيست اسكي ديزين مي‌رسيد. حدود ۶۵ كيلومتر است، يك مسير توريستي كه معمولاً يا مردم براي رفتن به مناطق ييلاقي فشم و ميگون از آن بهره مي‌برند يا اگر راه اجازه بدهد براي رسيدن به ديزين.

همه تفريحات پيست ديزين

پيست ديزين  ۲۳ پيست دارد و از بزرگ ترين مزيت هايش اين است كه پيست حرفه ‌اي‌ ها از مبتد‌ي ‌ها جدا است. به اين دليل كه شيب آن براي مبتدي ‌ها مناسب نيست. جالب است به شما بگويم  پيست چمن نيز در اينجا هست كه تابستان ‌ها و در روزهاي گرم سال هم بتوانيد از ورزش اسكي لذت ببريد.

اسكي روي چمن ديزين

  • اسكي در پيست اسكي ديزين

    اسكي را در اين پيست مي‌توانيد به صورت آلپاين و اسنوبرد تجربه كنيد. مدرسه ‌اي هم براي ياد دادن اسكي آنجا قرار دارد. در اين مدرسه هم اسنوبرد آموزش داده مي‌‌شود و هم آلپاين. اسنوبرد فقط نياز به يك تخته چوب دارد، اما آلپاين كه گران تر هم هست همان اسكي با دو چوب دستي و دو تخته است.

  • تله هاي پيست اسكي ديزين

    هفت تله ‌اسكي بشقابي، دوبل ماير، سي چال، گوزني، پشت ويل، مبتدي، چمن و يك تله اسكي چكشي هم در پيست اسكي وجود دارد. از سويي تاريخ نصب اولين دستگاه‌ هاي بال ابر در ديزين به سال ۱۳۴۸ مي‌رسد. با دو تله‌ سيژ قله و چمن مي‌توانيد به بالاي كوه برويد.

    فرق ‌تله سيژ و تله‌ كابين در اين است كه فقط از يك نيمكت و محافظ تشكيل شده و ديگر كابين ندارد.

    ديزين تهران چهار تله‌ كابين هم به اسم‌ هاي شاله، قله، دره و چمن دارد. مي ‌توانيم با تله ‌كابين خودمان را به ارتفاع ۴۳۰ متري قله برسانيم. اما با تله‌ كابين دره در مقايسه با تله‌ كابين‌ هاي ديگر مي‌توانيم مسير بيشتري را تا به ارتفاع ۵۱۰ متري برويم.
    تله‌ كابين چمن از رستوران چمن شروع و به ارتفاع ۳۸۰ متري مي‌‌رسد. مسير ديدني دامنه‌ هاي البرزِ برف گرفته و تصاوير زمستاني مي‌تواند نيمي از تفريحمان در پيست ديزين را در بربگيرد.

تفريحات برفي ديزين

تفريحات غير برفي پيست اسكي ديزين

  • دوچرخه سواري
  • كايت‌ سواري
  • پاراگلايدر
  • تيراندازي با كمان
  • تنيس
    يك زمين تنيس در نزديكي هتل جهانگردي ديزين وجود دارد كه تنوع تفريحات اينجا را بيشتر كرده و مشتري هاي زيادي هم دارد.
  • كوهنوردي
    كوهنورداني كه به پيست ديزين مي‌روند از گردنه ديزين به سمت قله سي ‌چال راه مي ‌افتند و در مسير برگشت به آهار مي ‌رسند.
  • خوشمزه گردي
    قطعاً وقتي براي خوش گذراني به پيست ديزين مي‌رويد دلتان حسابي خوشمزه گردي مي‌خواهد. پس اگر دوست داشتيد چيزي نوش جان كنيد، ۵ رستوران مختلف در اطراف ديزين هستند كه مي ‌توانيد بعد از بالا و پايين پريدن ‌هاي زياد، خاطره اي هم در آنجا بسازيد.

رستوران هاي ديزين

امكانات رفاهي پيست اسكي ديزين

اين پيست با اتكا به امكانات ويژه و خاصي كه دارد بسيار مورد توجه است. با آن نكات فني مانند شيب مسير، طول مسير، محل برگزاري مسابقات و امكانات رفاهي اش. به علاوه پيست‌ هاي تفكيك شده آن از يكديگر مانند پيست اسنو پارك، پيست يو، پيست مبتدي و پيست چمن كه تا حد زيادي مورد توجه هستند.

دو هتل، ۱۹ كلبه و پنج رستوران هم دارد. رستوران‌ شاله در ارتفاع ۲هزار و ۹۰۰ متري و رستوران چمن در ارتفاع ۲هزار و ۶۰۰ متري كوه قرار گرفته اند.

يكي از مزايايي كه مي‌توان براي اين پيست شمرد اين است كه پمپ بنزين تا پيست اسكي ديزين فقط ۱۸ كيلومتر فاصله دارد و جاي نگراني براي برگشت‌تان باقي نمي‌‌گذارد.

خدمات پزشكي هم آنجا وجود دارد و براي آن نيز فكر شده. به طوري كه هميشه يك آمبولانس آماده به كار، با تجهيزات كامل، در پيست اسكي ديزين پارك شده است كه در صورت لزوم به شما خدمات ارائه مي‌دهد.

در مسير روستاهاي اطراف جاده بالا مثل فشم، ميگون، لواسان كه سرسبز و تماشايي هم هستند، رستوران ‌هاي متعددي هم قرار دارد كه براي ناهار يا صبحانه مي‌‌توان سراغ آن ها رفت.

قيمت بليط پيست اسكي ديزين

از اوايل آذرماه تا اواخر ارديبهشت ماه مي‌توانيد در ديزين اسكي كنيد.قيمت ورودي پيست ديزين بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. روزهاي شنبه تا سه‌ شنبه اين هزينه ارزان ‌تر است.

هرچند اين تنها هزينه‌ اي نيست كه شما بايد براي رفتن به ديزين بپردازيد و قيمت تجهيزات اسكي هم هزينه ‌بر است. اين هزينه‌ ها باعث شده است كه ديزين رفتن برايمان از سفر يك‌ روزه، بيرون آمده و يك سفر پرخرج باشد. اما خبر خوش اينكه شما مي‌توانيد هزينه تجهيزات را فاكتور بگيريد. لازم نيست كه در همه پيست ‌ها چوب و اسكيت شخصي خودمان را داشته باشيم. در همان‌ جا هم مي‌توان يكي از آن ها را اجاره كرد و به دل برف زد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۱:۲۷ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی