مجله دلتا
گردشگري
جنگلي در جنوب شهر گرگان با حدود 300 هكتار وسعت پديد آمده كه با طبيعت دلنشين و زيباي خود دل از هر گردشگر را مي‌ربايد. البته اهميت جنگل ناهارخوران تنها به اين خلاصه نمي‌شود، اين جنگل قدمتي 40 ميليون ساله دارد.
جنگل ناهاخوران

در مجلهه گردشگري مان قبلاً به استان گلستان سر زده‌ايم. به شهر زيباي گرگان هم همينطور، جنگل و جاده توسكستان را هم گشته بوديم. امروز مي‌خواهيم اما، به سراغ مهمترين جاذبه گردشگري شهر گرگان، جنگل ناهارخوران برويم. به گوشه و كنار اين پديده طبيعي زيبا سرك بكشيم و منطقه جنگلي ناهارخوران را بگرديم، در مورد نحوه دسترسي به اين جنگل هم برايتان مي‌گوييم تا بتوانيد بهترين مناظر چشم نواز جنگلي را از نظر بگذرانيد، با مجله دلتا همراه شويد.

جنگل ناهارخوران ۴۰ ميليون ساله

جنگلي در جنوب شهر گرگان با حدود ۳۰۰ هكتار وسعت پديد آمده كه به عنوان تفرجگاه اصلي شهر شناخته مي‌شود و با طبيعت دلنشين و زيباي خود دل از هر گردشگر را مي‌ربايد. البته اهميت جنگل ناهارخوران در اين خلاصه نمي شود، اين جنگل قدمتي ۴۰ ميليون ساله دارد! بخشي از جنگل هاي با ارزش هيركاني‌است و با نام پارك جنگلي ناهارخوران هم شناخته مي‌شود. جذابيت هاي بسياري را در خود جاي داده كه سر زدن به آن را بر هر گردشگر واجب مي‌كند.

تفريحات جنگل ناهارخوران

در روزگاران قديم، كاروان‌ هاي حجاج يا زايران حرم امام رضا (ع) معمولا از كوه هاي جنوب گرگان به منطقه زيارت مي‌رسيدند و در اينجا اطراق مي كردند. آشنايان و بستگان آنان نيز به استقبال آن ها مي آمدند و در منطقه فعلي كه پارك ناهارخوران در آن واقع است، براي ناهار توقف مي كردند. به همين دليل اين منطقه به ناهارخوران معروف شد اين نام بر روي آن باقي ماند.

  • بازديد از رودخانه و چشمه ها

    رودخانه زيارت: رودخانه پارك جنگلي ناهارخوران، فقط رودخانه زيارت است. از ارتفاعات روستاي زيارت جاري شده و با طولي در حدود ۴۰ كيلومتر يكي از منابع تامين آب شهر گرگان هم هست.
    چشمه هاپارك جنگلي ناهارخوران چشمه هاي فراواني دارد. سفيد چشمه معروف ترين آنهااست. در ارتفاعات ناهارخوران قرار گرفته است و براي استفاده راحت تر از آب آن، در تير ماه سال ۱۳۷۷ اطراف سفيد چشمه را سنگ چيني كردند.
    چشمه هاي ناهار خوران زيبا

  • تپه باباطاهر

    در كنار بلوار ناهارخوران گرگان تپه اي به نام باباطاهر قرار دارد كه گردشگران و اهالي منطقه با بالا رفتن از آن به تماشاي زيبايي هاي منطقه مي نشينند. اگر مي خواهيد نگاهي به شهر و زيبايي هاي اطراف بيندازيد، جنگل هاي ميليون ساله را ببنيد و عكس هاي عالي بيندازدي حتماً سري به آنجا بزنيد.

  • ناحيه پارادايز

    ناحيه پارادايز كه معناي بهشت مي دهد بخشي از پارك جنگلي ناهارخوران است كه تمام امكانات براي گذران يك روز دلچسب را داراست. در آنجا، مي توانيد به انواع رستوران ها، هتل ها و شهربازي بچه ها، بازارچه خريد و ديگر امكانات دسترسي پيدا كنيد، كمپ بزنيد و از زيبايي هاي جنگل در فصل زمستان بهره ببريد.

  • جنگل نوردي و كوه نوردي

    جنگل نورديباورتان نمي‌شود كه پياده روي و جنگل نوردي در انبوه درختان بلند قامت، چه قدر لذت بخش و مفرح است. ديدن درختاني كه در زمستان با اين فصل هم قدم شده اند و زيبايي ها را به بهترين نحو به نمايش گذاشته اند، به شدت جذاب است. مي توانيد در جنگل نوردي خود با دوستانتان هم شريك شويد و يا بخش مناسبي را براي كمپ زدن يافته و شبي را هم بين اين همه زيبايي بگذرانيد.
    جنگل نوردي در طبيعت گلستان
    كوه نورديدر ناهارخوران ارتفاعاتي هست كه مي‌توانيد در آن ساعاتي را به كوهپيمايي اختصاص دهيد. سفيد چشمه هم سر راهتان است و با عبور از جنگل و گشت و گذار در روستاهاي اطراف از همه اين ها لذت ببريد.
    بلندي ها در غرب و جنوب غربي ميدان ناهارخوران قرار دارند و به طور ميانگين ۴۵۰ متر از سطح دريا ارتفاع دارند ولي در نقاط مرتفع تر به ۷۰۰-۹۰۰ متر هم مي‌رسند. داراي راه پله هاي سنگي قديمي و زيبايي است كه دسترسي را آسان تر كند.

  • پيك نيك و عكاسي

    اصلاً اگر قرار است به ناهارخوران برويد و بدون پيك نيك كردن برگرديد، حيف است كه حتي به آنجا سر بزنيد! اين منطقه با مناظر جذاب و چشم اندازهاي فوق العاده بي نظير يكي از بهترين مكان ها براي كمپ زدن است. به علاوه، آلاچيق ها و امكانات مناسبي هم براي اين كار در ناهارخوران فراهم شده است.
    ديگر راجع به عكاسي نگويم كه حتماً مي‌دانيد جنگل در هرجا و هر سن و سال كه باشد يك رَم خالي گوشي مي‌خواهد تا صدها ژست زيبا برايتان بگيرد.

  • پياده روي و استفاده از امكانات تفريحي

    اگر همراهانتان از آن دسته علاقمندان به پياده روي سبك هستند، و به دنبال سطحي هموار و مناسب براي آنها مي گرديد، خبر خوش اينكه بلوار ناهارخوران مكاني ايده آل براي اينگونه فعاليت هااست. به علاوه، زمين هاي بازي مخصوص كودكان و وسايل ورزشي متعددي هم در اين نقطه وجود دارد كه مي توانيد از تفريح با آن ها حسابي لذت ببريد.
    تفريحات ناهار خوران گرگان

ديدني هاي اطراف جنگل ناهارخوران

  • روستاي زيارت
  • پارك جنگلي النگدره
  • جنگل و جاده توسكستان
    در دامنه هاي شمالي كوهستان البرز و حدود ۲۰ كيلومتر از جنوب شرقيِ گرگان، يكي ديگر از جاذبه هاي طبيعي و تفريحي شهر گرگان، يك منطقه گردشگري بكر، در دامنه هاي شمال شرقي البرز واقع شده و در ۱۳ كيلومتري شهر گرگان است. جنگل و جاده توسكستان كه بسيار پر پيج و خم اما بسيار هم مهيج است. در هر فصل از سال زيبايي خاص آن فصل را به عالي ترين شكل به شما هديه مي‌دهد.

پيشنهاد مطالعه: اگر علاقمند هستيد زيبايي هاي اين جاده جنگل زيبا را ببينيد مطلب ” توسكستان كجاست ؟ ” را مطالعه كنيد.

توسكستان

 

اقامت در جنگل ناهارخوران

در ناهارخوران مي توانيد از هتل ها، مهمانسراها، خانه هاي محلي، آلاچيق ها و كلبه هاي درون جنگل استفاده كنيد. به علاوه مي توانيد لذت كمپينگ را هم در طبيعت بچشيد. خانه‌هاي مردم محلي و همچنين هتل‌ هاي متعدد هم از مكان‌ هايي هستند كه مي‌توانيد براي اقامت روي آن ها حساب كنيد.

جالب است به شما بگويم هتل جهانگردي در اقدامي براي دوستداران طبيعت كلبه‌ هايي را در جنگل تعبيه كرده و در اختيارتان قرار مي‌دهند.

امكانات جنگل ناهارخوران

گذشته از امكانات اقامتي، از جمله تجهيزات پارك جنگلي ناهارخوران مي توان به ميز، نيمكت، آب آشاميدنى، نماز‌خانه، فروشگاه و سرويس بهداشتي اشاره كرد. بازارچه خريد، شهربازي بچه‌ها، چندين قهوه‌خانه، نمازخانه، فروشگاه، آب آشاميدني، و … از ديگر امكانات موجود در اين پارك جنگلي هستند.

چگونه به جنگل نهارخوران برسيم؟

آدرس: استان گلستان، شهر گرگان، ۸ كيلومتري مركز شهر گرگان به سمت جنوب

براي آنكه به ناهارخوران برسيد ابتدا بايد به استان گلستان، شهر گرگان برويد و سپس از طريق بلوار ناهارخوران به اين منطقه درسترسي خواهيد يافت.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۰۶ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی