مجله دلتا
گردشگري
آبشار آب پري يا پري رويان با نام اصلي پري او، يكي از زيبا ترين آبشارها در استان مازندران است. كه به دليل طبيعت بكر و آب و هواي مناسب به يكي از مناطق گردشگري و توريستي شمال كشور بدل شده است.
آبشار آب پري

سفر قرار است هميشه از دغدغه هايمان كم كند پس بايد مقصدي خاص را برگزينيم تا هم آرامش بگيريم و هم خستگي كار. برويم تمام همين دغدغه هايمان را پاي آبشاري، دامنه كوهي؛ دشتي، دمني؛ يك مكان تاريخي يا مقصدي تفريحي رها كنيم و با انرژي خوب به خانه برگرديم. جايي مثل مناطق جنگلي زيبا، درياچه هاي چشم نواز، آبشار هايي تماشايي با مسيري پر از چشم انداز هاي ژرف. خيلي هم عالي‌است. مجله گردشگري مان هم امروز به يك آبشار سر زده است. آبشار آب پري يا پري رويان تا كنار اين آبشار دمي بياسايد. با مجله دلتا همراه شويد.

آبشار پري او

آبشار آب پري كجاست ؟

آبشار آب ‎پري و جاده زيباي منتهي به آن يكي از مناطقِ چشم نواز و ديدني در استان مازندران است. وقتي براي ديدنش مي‌رويد آنچه خواهيد ديد شايد با تصورات شما از آبشار كمي متفاوت باشد. آب پري از روي سنگ‌ هايي كه در اثر رانش زمين، در شيب تند كوه گردِ هم آمده اند عبود مي‌كند و شما شاهد سقوط آب نخواهيد بود. به دليل همين منظره دل نواز است كه بسياري گردشگران آنجا را منحصر به فرد مي‌دانند. يكي از مقاصد پرطرفدار كه در فصول پر آب سال ديدني تر هم مي شود.

آب اين آبشار از چشمه يكي از كوه هاي مازندران سرچشمه گرفته و مسير خود را به آن سوي جاده و دره اي جنگلي ادامه مي‌دهد. به حدي زلال است كه برخي از آن به عنوان آب آشاميدني استفاده مي‌كنند. در زبان محلي با نام “پري او” نيز شناخته مي‌شود و نام آن را از يك افسانه كهن گرفته اند.

طبيعت گردي آب پري

چطور به آبشار آب پري برويم ؟

آدرس: استان مازندران – ۱۳ كيلومتري شهر رويان – جاده رويان – بلده – منطقه آب پري

مسيري كه به آبشار آب پري مي‌رسد به قدري دوست داشتني‌است كه شايد رسيدن به آبشار برايتان جذاب تر از خود آن هم باشد. مسيري كه با درختان احاطه شده و زيبايي آن در فصل زمستان بسيار چشم نواز است.

اين منطقه در پنج كيلو متري شهر نور نزديك شهر رويان واقع شده. اگر از اين مسير بياييد وارد جاده رويان-بلده شويد چيزي حدود ۱۲ كيلومتر كه برانيد، آبشار سمت چپتان مشخص است. اگر از سمت چالوس به جاده بزنيد، بايد به شرق رفته، و پس از نوشهر و گذشتن از جنگل سيسنگان به شهر رويان با نام قديميِ علمده برسيد. وَ كمي بعد آبشار را خواهيد ديد. منطقه خوش آب و هوايي كه گاهي اختلاف دماي آن با شهر رويان به ده درجه سانتي گراد مي‌رسد.

آن ۱۲ كيلومتري كه طي مي‌كنيد، همان بخش زيباي جاده آبشار آب پري است. خيلي ها اين جاده را به همين نام آبشار مي‌شناسند. يك مسير پيچ در پيچ است كه با نام گلندرورد و سوردار مشهور شده است. هم‎ سطح جاده چالوس است. اما به مراتب زيبا تر و بكر تر از آن.

جاده پري رويان

 آبشار آب پري منطقه اي براي گردشگري

اين آبشار در دل پارك جنگلي رويان قرار گرفته است و پارك امكانات خوبي هم براي گردشگران دارد. مانند منابع آب آشاميدني، سرويس هاي بهداشتي، آلاچيق هايي براي استراحت و وسايل بازي كودكان كه مي‌تواند محل خوبي براي گذراندن يك روز خوب هم باشد. به علاوه شما با سفر به اين آبشار گزينه هاي متعددي به عنوان يك گردشگر خواهيد داشت.

  • طبيعت گردي كنيد

    طبيعت زيباي اين آبشار در همه فصل ها عالي است. بهار و تابستانش آب و هواي مطبوع دارد و بسياري آبشار آب پري و جنگل اطرافش را براي تفريح انتخاب مي‌كنند. درختان و گياهان در جاي جاي آن و صداي عبور آب، نسيم خنكي كه مي‌وزد و نور خورشيد كه از لا به لاي شاخه ها به زمين مي تابد مي‌تواند تصويري بي نظير در يك سفر طبيعت گردي برايتان به ارمغان بياورد.
    از سويي پاييز و زمستان اين آبشار فصل پر آبيِ آبشار آب پري است و با اينكه ممكن است هوا كمي سرد باشد اما به قدري طبيعت اطراف آبشار زيبا خواهد بود كه تبديل به مأواي گردشگران مي شود.

  • عكاسي كنيد

    غير از طبيعت اطراف آبشار سوژه هاي بي نظير عكاسي را در اطراف آبشار آب پري خواهيد يافت. هموطن هايي كه براي خوش گذراني آمده اند، بازار روبروي آبشار و خودِ آبي كه از روي سنگ ها جاري است مي‌تواند تصاوير بي نظيري براي قاب خاطرات شما باشد.

عكاسي اطراف آب پري

  • خوشمزه گردي كنيد

    وقتي به اين آبشار سفر مي‌كنيد در تمام طول سال در اطراف آب پري و همه جاده منتهي به آبشار آب پري رستوران هاي كوچكي ساخته شده كه مي‌توانيد يك وعده غذاي محلي، آش هاي خوش طعم آنجا و يا چاي ذغالي و… را در آن ها امتحان كنيد. همچنين زنان روستايي محصولاتي را براي فروش مي آورد كه خريد آن ها به عنوان سوغاتي خوشمزه هم خالي از لطف نيست.

  • كمپ بزنيد

    با اينكه آبشار آب پري در منطقه اي دست نخورده و زيباي قرار گرفته و در همه فصول يكي از مقاصد بي نظير گردشگري است، شما به راحتي مي توانيد با اينهمه شلوغي جايي مناسب و دنج براي خودتان پيدا كرده و اتراق كنيد. با رعايت نكات ايمني و حفاظت از طبيعت زيباي اين منطقه مي توانيد آتش كوچكي به پا كنيد، غذايي پخته  و از منظر عالي و هواي خوب لذت ببريد. اگر تصميم به ماندن هم داريد، كمي آنطرف تر از آبشار، كمپ زدن با رعايت سلامت محيط زيست مي‌تواند يك ايده خوب در اين منطقه باشد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۱:۵۳ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی