مجله دلتا
گردشگري
اگر از محله هاي ارمني نشين يا محل زندگي مسيحيان رد شده باشيد حتماً درختان كريسمس تزئين شده را هم ديده ايد و حال و هواي خريد كردن هاي سال جديد و آماده شدن براي هزاران ثانيه پيش رو را حس كرده ايد.
سال نو ميلادي

در ايام كريسمس هستيم و امشب شب ژانويه است، آغاز سال نو ميلادي ۲۰۲۰. اما بسياري از مردم كريسمس را با سال نو ميلادي اشتباه مي‌گيرند. در صورتي كه اين دو تقريباً از هم جدا هستند اما در دوره اي با هم ادغام شده اند. يك هفته‌ تا ده روز هم براي تعطيلات كريسمس در نظر گرفته شده كه از ۲۴ ديسمبر شروع شده و تا ششم ژانويه ادامه مي‌يابد. اين تعطيلات براي كساني كه دوست دارند مراسم سال نو را به كشور هاي ديگر سفر كنند و در خيابان هايي كه بادرخت كريسمس و تزئيناتش پر شده قدم بزنند، بسيار موقعيت خوبي است. با مجله دلتا بمانيد تا براي سال نو ميلادي آماده شويم.

جشن سال نو

سال نو ميلادي

همه مسيحيان جهان شروع سال نو ميلادي را در نيمه شب ۳۱ ديسمبر زماني كه دوازدهمين ضربه ساعت نواخته مي‌شود، سال به قول خودمان تحويل مي‌شود و مردم كشور هاي مختلف با آتش‌ بازي و جشن و شور و شادي سال نو ميلادي را جشن مي‌گيرند. فرقي هم ندارد شما از كدام فرقه مسيحيت باشيد و يا پيرو كدام دين و آيين خاصي؛ بلكه جشن هاي سال نو ميلادي براي همه كشورهايي كه آغاز تقويم سال‌شان از زمستان است يكي‌است.

زمان دقيق آغاز سال ۲۰۲۰ ميلادي

 امسال مراسم آغاز سال نو ميلادي و شب ژانويه مصادف شده است با شب چهارشنبه، بامداد  ۱۱ دي ماه ۱۳۹۸ هجري خورشيدي و برابر با ۵ جمادي الاول ۱۴۴۱ هجري قمري. در اين تاريخ براي مسيحيان و كساني كه تقويم ميلادي را قبول دارند، تاريخ تغيير و تحول و شروع يك سال پربار همراه با همه خوبي‌ ها، سال محبت محبت محبت است.

آغاز سال جديد ميلادي

اگر از محله هاي ارمني نشين يا محل زندگي مسيحيان رد شده باشيد حتما درختان كريسمس تزئين شده را هم ديده ايد و حال و هواي خريد كردن هاي سال جديد و آماده شدن براي هزاران ثانيه پيش رو را حس كرده ايد.

سال نو ميلادي در ايران

ارامنه و مسيحيان ساكن كشورمان، ايران هم هر سال كريسمس و سال نو ميلادي را جشن مي‌گيرند. شايد فكر كنيد اين جشن ها فقط در كليسا بر پا مي‌شود اما نه همه آن ها تك تك در خانه هايشان درختان كريسمس را تزئين كرده و كلي شيريني ها و شكلات هاي رنگارنگ و انواع كيك هاي خوشمزه را تدارك ديده اند تا سال نو ميلادي را آغاز كنند.

سال جديد ميلادي در ايران

بابانوئل برگرفته از يك شخصيت واقعي است در قرن چهارم ميلادي. او يك كشيش به نام سن نيكولاس بود كه در بيزانس زندگي مي‌كرد. در كودكي والدين خود را از دست داده بود ولي ثروت قابل توجهي داشت كه هميشه به فقيران و نيازمندان، هداياي فراواني مي‎داد. او جوراب آن ها را پر از كادوهاي مختلف مي‎كرد، در نتيجه آويختن جوراب به لبه شومينه نيز از همين داستان نشات گرفته است.

اين آداب در همه شهر هاي مختلف ايران هم انجام مي‌شود و دقيقاً مي‌توانيد شور و شوق يك اتفاق تازه را در محل زندگي مسيحيان به خوبي ببينيد. شايد هم اگر در نيمه شب به اين مناطق سر بزنيد حتماً لحظه جشن آغاز سال نو را هم خواهيد ديد و با شخصيت دوست‌ داشتني بابانوئل آن پير مرد مهربان و ريش بلند، ملبس در جامه‌ اي سرخ و چكمه‌ هاي مشكي روبرو خواهيد شد.

سال02020 ميلادي در ايران

رسم و رسوم سال نو ميلادي

آداب و رسوم در شب ۳۱ ديسمبر در كنار نماد آن “درخت كريسمس” كه با تزئينات و هدايايي كه دور تا دورش قرار داده شده، متفاوت است و ممكن است در سفر هاي كريسمس خود گاهي اتفاقات عجيبي را هم در هنگام تحويل سال نو ميلادي شاهد باشيد كه بسيار هم ديدني‌ست. برخي كشور ها در اين شب رسومي دارند كه شايد كشور همسايه شان تابع آن نباشد و رسم ديگري را در اين شب اجرا كند.

مثلاً اين شايد طبيعي باشد كه همه به ديدار خانواده هايشان مي‌روند و با آن ها خوش مي‌گذرانند، دور هم جمع مي‌شوند و ساعت‌ هاي پاياني سال قديم را در كنار هم و در خيابان‌ ها مي‌گذرانند. اين را هم شايد ديده باشيد كه ثانيه هاي آخر سال قديم را شروع به شمارش مي‌كنند ۱۰ ، ۹ … ۳، ۲، ۱ و صداي زنگ ساعت و ناقوس كليسا ها همه‌ جا را پر مي‌كند و سال نو ميلادي آغاز مي‌شود. آتش‌ بازي ها و جشن و پاي كوبي تا پاسي از شب ادامه دارد و هيچ كس حتي متوجه سرماي زمستان هم نيست.

آغاز سال 2020

سال نو ميلادي در كشوهاي جهان

اما جشن‌ هاي سال نو ميلادي در كشورهاي مختلف، به شيوه‌ متفاوت آن برپا مي‌شود. مثل رسمي در كشور سوئد كه مردم سال را با انداختن بستني روي زمين آغاز مي‌كنند و اعتقاد دارند با اين كار سالي خوش يمن و با بركت خواهند داشت.

در انگلستان مردم درِ پشتي خانه خود را باز مي‌گذارند و از در ورودي اصلي جواني با موهاي مشكي و خوش سيما وارد مي‌شود، با سبدي از نمك و شمع و نان كه به معني بركت است و اعتقاد دارند با آمدن اين جوان، سال قديمي بيرون مي‌رود.

جشن هاي سال 2020 ميلادي

در يونان هم با انار زدن به ديوار سال نو را آغاز مي‌كنند؛ خوردن ۱۲ دانه انگور به نيابت از ۱۲ ماه سال در اسپانيا مرسوم است و آن را با نيت خوشبختي و سلامتي در همه كافه رستوران ها هم سرو مي كنند.

در ايتاليا با پوشيدن لباس قرمز سال نو را جشن مي‌گيرند و رسم نخوردن گوشت پرندگان در مجارستان هم در شب سال نو انجام مي‌شود.

در مجلهه گردشگري مجله دلتا قبلاً هم مطالب ديگري در مورد اين ايام منتشر شده كه با سرچ كلمه كريسمس در صفحه اصلي مي توانيد آن ها را بيابيد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۶:۲۵ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی