مجله دلتا
گردشگري
شهر بوشهر، مركز استان بوشهر و شهري بندري است. يكي از بندر هاي بزرگ خليج فارس كه سن و سالش به دوران ساسانيان باز مي‌گردد و زيبا ترين مقاصد تاريخ گردي جنوب كشور را در خود جاي داده است.
جاهاي ديدني بوشهر

بندر بوشهر يكي از جذاب‌ ترين بنادر جنوب ايران و ديدني ترين منطقه براي گردشگري در زمستان است. آب و هواي مطلوب و معتدلي دارد و كوچه‌ پس‌ كوچه‌ هايش با آن خانه‌ هاي قديمي زيبا و ايوان‌ هايي چوبي مي‌تواند خاطره اي به ياد ماندني را در يك سفر منحصر به فرد برايمان به همراه داشته باشد. مثل خاطره قدم زدن در ساحلش كه پر از مرغ هاي دريايي‌ است و شب‌ هايش پر ساز و آواز است. مجله گردشگري مان امروز در بخشي از اين زيبايي ها شريك شده و روزش را با سر زدن به جاهاي ديدني بوشهر شروع كرده است. با مجله دلتا همراه باشيد.
ساحل مرغ دريايي بوشهر

بوشهر

بوشهر شهري‌است بندري كه مركز استان بوشهر است. يكي از بندر هاي بزرگ خليج فارس كه سن و سالش به دوران ساسانيان باز مي‌گردد. صاحب يكي از بزرگ ترين رويداد هاي تاريخي، حماسه بزرگ مردم دلير تنگستان در برابر استعمار گران خارجي‌ هم هست. آب وهواي گرمي دارد و  فصل پاييز و زمستان بهترين زمان سفر به اين شهر است. غذا هاي محلي اش طعم تندي دارد و نخلستان هايش يكي از جاذبه‌ هاي گردشگري وسيع اين شهر است. به اضافه مقاصد گردشگري منحصر به فردي كه آن ها را برايتان خواهيم شمرد.

بندر بوشهر

  • عمارت گلشن

    عمارتي تاريخي در محله قديمي بهبهان بوشهر بنا شده كه به حدود ۱۷۰ سال پيش متعلق است. تا دريا فقط ۱۰ متر فاصله دارد و از باد شمال و نسيم دريا به اندازه كافي بهره مي‌برد. فضايش بسيار دل‌ انگيز است و در و پنجره‌ هايش كه از جنس چوب ساخته شده آنجا را ديدني تر كرده است.
    استفاده كردن از چوب در قسمت هاي مختلف اين بنا مثل ايوان ها و در ها، عمارت را براي گردشگران بسيار جذاب‌ و تاريخش را براي تاريخ گردان شنيدني تر كرده است. مالك آن شخصي به نام گلشن بوده كه عمارت را براي كاربري مسكوني-تجاري خود ساخته است و به تملك سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در آمده، به موزه سنگ تبديل شده و براي بازديد عموم آزاد است.
    آدرس: بوشهر، خيابان خليج فارس
    عمارت گلشن جاهاي ديدني بوشهر

  • كوه نمكي جاشك

    وقتي به بوشهر سفر كرديد، ديدن گنبد نمكي جاشك را حتماً در ليست گردشگري خود قرار دهيد. از نظرم يكي از جذاب‌ ترين جاهاي ديدني بوشهر است. اين گنبد هاي نمكي رنگارنگ لايه‌ هاي بزرگ نمك‌ هاي زيرزميني هستند و به مرور زمان به سمت سطح زمين حركت كرده و چيزي شبيه گنبد شده‌اند. باورتان نمي‌شود كه گنبد نمكي جاشك يكي از زيبا ترين گنبد هاي نمكي خاورميانه باشد و جالب اينكه هنوز فعال است. وجود غار ها، آبشار ها، بلور ها و اصلاً نوع نمك‌ هاي اين كوه ۱۲ كيلومتري، باعث متمايز شدن آن از ديگر گنبد هاي نمكي ديگر شده است.
    آدرس: بوشهر، بندر دير، ۱۴۴ كيلومتري جنوب شرق بندر بوشهر

  • مدرسه سعادت

    گذشته از اينكه اين مدرسه يكي از جاهاي ديدني بوشهر به حساب مي‌آيد، ساختماني ديدني دارد و پنجره هاي خوش ساخت چوبي. در واقع مدرسه سعادت مادر مدارس جنوب ايران است كه در دوره قاجار به سبك نوين آموزشي شروع به كار كرد. خيلي از مردم در آن زمان، اطلاع درستي از مدارس جديد نداشتند و در ابتدا خيلي اين مدرسه را جدي نشمرده و حتي از آن استقبال هم نكردند؛ اما كمي بعد اينجا محل تحصيل بسياري از روشنفكران و نامداران جنوب كشور شد و آرام آرام ارزش فرهنگي اين مدرسه به چشم آمد، تا جايي كه انقدر شناخته شد كه روز تأسيس آن را به عنوان روز بوشهر نامگذاري كرده‌اند.
    آدرس: بوشهر، خيابان امام، روبه‌روي ميدان معلم
    مدرسه سعادت ديدني بوشهر

  • عمارت كلاه فرنگي بوشهر

    در منطقه سبز آباد، عمارت كلاه فرنگي بوشهر را، در سال ۱۸۵۸ ميلادي بنا كردند كه امروز يكي از جاهاي ديدني بوشهر براي گردشگران شده است. اين عمارت ابتدا مقر نمايندگي انگليس بود و بعد تبديل به مقر دائمي كنسولگري انگلستان شد. اما بعد ها نيروي دريايي ايران آن را در اختيار گرفت و امروز به عنوان موزه دريا و دريانوردي در حال فعاليت است. قطعات و تجهيزات نظامي نيروي دريايي و نقشه‌ ها و اسناد و مدارك مختلفي را به نمايش گذاشته و قايق‌ هاي جنگي و نظامي، زير دريايي و شناور هاي نظامي و كشتي ۱۱۰ ساله پرسپوليس را هم مي‌توانيد در محوطه اين موزه ببينيد.
    آدرس: بوشهر، محله بهمني، جاده سبز آباد

  • خانه دهدشتي

    خانه‌هاي قديمي بوشهر جذابيت هاي زيادي داشته كه هر كدام دليل مخصوص به خود را دارند. مثلاً خانه دهدشتي بوشهر، يادگار دوره قاجار است و با آن حياط باصفايي كه دارد مي‌تواند سوژه عكاسي بي نظيري براي قاب خاطرات سفر شما باشد.
    نماي بيروني آن از سنگ‌ هاي مرجاني و چوب ساج ساخته شده و ديوار هاي داخلي بنا هم پر است از گچ‌ بري هاي حرفه اي  و نقاشي‌ هايي چشم نواز از رنگ روغن كه در اتاق‌ ها به كار رفته است.
    اين خانه را عمارت دهدشتي هم مي‌خوانند، در قسمت قديمي شهر قرار گرفته و در كوچه‌ هايش كافه‌ هاي نقلي زيبايي بنا شده است؛ در محله‌ هايي با خانه‌ هاي قديمي واقع شده كه شايد مدت ها بخواهيد در آن ها پرسه بزنيد و از شكوه زيباي سادگي لذت ببريد.
    آدرس: بوشهر، خيابان انقلاب، ضلع شمال غربي مسجد امام، پشت بانك مسكن شعبه مركزي
    عمارت دهدشتي ديدني بوشهر

  • گور دختر بوشهر

    تاريخ ايران باستان شيفتگان مخصوص به خود را دارد. تاريخ گردان زيادي در سفر به بوشهر حتماً از آرامگاه دختر ديدن مي‌كنند. جايي كه قدمت آن به ۶۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح مي‌رسد اما اينكه اين آرامگاه دقيقاً متعلق به چه كسي‌است مسئله بروز اختلاف بين تاريخ نگاران شده است. چرا كه برخي گور دختر را متعلق به چيش‌ پيش، فرزند و جانشين هخامنش، مي‌دانند. برخي ديگر آن را متعلق به ماندانا، مادر كوروش و عده‌اي ديگر از تاريخ نويسان هم معتقدند اين گور متعلق به آتوسا، دختر كوروش است.
    هرچند  روايت‌ هايي را هم درباره دفن كوروش يكم در اين آرامگاه خواهيد شنيد. اما در زيبايي آن هيچ فرقي به وجود نخواهد آورد. از ۲۴ قطعه سنگ ساخته شده و شكل ظاهري‌ اش شبيه به آرامگاه كوروش بزرگ است.
    آدرسبوشهر، دشتستان، جاده كازرون-برازجان، تنگ ارم، دشت ميانكوهي پشت پر
    گور دختر بوشهر

  • عمارت ملك بوشهر

    يكي از بناهاي تاريخي بوشهر عمارت ملك است كه در فاصله‌ شش كيلومتري اين شهر واقع شده است. در دوران قاجار ساخته شده و قدمت آن به ۱۰۰ سال پيش مي‌رسد. توسط معماران فرانسوي و به سبكِ ساختمان‌‌ هاي قديمي خليج فارس به نام «بنگله» ساخته شده و صاحبش يكي از تجار و بازرگانان معروف و ثروتمند به نامِ «محمد مهدي ملك التجار» بود. عمارت ملك بوشهر يك مجموعه ساختماني‌است با بخش‌ هاي مختلفي چون سالن ملاقات‌ هاي رسمي، سالن ضيافت‌ ها و مهماني‌ هاي خصوصي، بارو، شاه‌ نشين و اتاق‌ ها و ايوان‌ هاي مختلف كه در اواخر سلطنت رضا شاه به عنوان خوابگاه نظامي استفاده مي‌شده است.
    آدرس: بوشهر، خيابان ماهيني
    عمارت ملك بوشهر

  • خليج نايبند

    خليج نايبند بخشي از آب‌ هاي خليج فارس است كه بين نخل تقي، عسلويه، بيد خون و هاله قرار گرفته است. داراي سواحل خوش‌ رنگي‌است كه هم نوع ماسه‌اي دارد و هم صخره‌ اي، كه ارتفاع برخي از اين صخره‌ ها تا ۱۰ متر هم مي‌رسد. بكر بودن اين سواحل و سكوتي كه در آن حكم فرماست، آنجا را به يكي از جاهاي ديدني بوشهر تبديل كرده كه پر از آرامش عميق است و مي‌توانيد ساعت ها در سواحل اين خليج به گشت و گذار بپردازيد.
    آدرس: بوشهر، بزرگراه عسلويه – بندر كنگان

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۶:۴۰ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی