مجله دلتا
گردشگري
مدت هاست كه ورزش دوچرخه سواري در تهران انجام مي شود و مي توان اين رشته ورزشي را به عالي ترين شكل تجربه كرد. پيست ها و مسير هايي براي دوچرخه راني هم در برخي مناطق ايجاد شده كه كاملاً مجهز است.
دوچرخه سواري

از بس در تهران برف نيامده و هواي برفي نداشتيم، به محض آنكه به يك روز برفي مي رسيم دلمان مي خواهد به خيابان بزنيم و زير دانه هاي ريز برف كلي پياده روي كنيم و از اين هوا لذت ببريم. اما مي‌دانيد كه غير از پياده روي در يك روز برفي مي توانيد تفريح ديگري را هم تجربه كنيد كه كلي هم لذت بخش است؟ مثلاً دوچرخه سواري كنيد. امروز در مجله گردشگري مان به مسير هاي دوچرخه در تهران سر زده ايم تا مكان‌ هاي مناسب آن را هم به شما معرفي كنيم. در واقع اين مطلبي است فقط براي روز برفي به دردتان نمي خورد بلكه مي‌تواند براي هميشه راهنماي خوبي برايتان باشد. به علاوه با رفتن به اين پيست هاي دوچرخه سواري كم كم دستتان راه خواهد افتاد و حتي مي‌توانيد فردا روز، از دوچرخه به عنوان يك وسيله نقليه در تهران استفاده كنيد.

دوچرخه در يك روز برفي

دوچرخه سواري براي بانوان

يكي از نكات شايان توجهي كه آشنايي با پيست هاي دوچرخه سواري در تهران را برايتان مهم مي‌كند اين است كه، اين مكان ها براي بانوان يك امتياز است. شايد دوستان دوچرخه راني را داشته باشيد، اما نتوانيد مثل آنها در خيابان از دوچرخه استفاده كنيد و يا خود را به آن اندازه حرفه اي ندانيد. پس خيلي خوب است كه با اين مناطق آشنا شويد تا بتوانيد به راحتي در آن ها از اين تفريح هيجان انگيز لذت ببريد.

بوستان‌ ها و پارك‌ هاي زيادي وجود دارد كه با توجه به وسعت خود معمولاً مسير عبور دوچرخه يا پيست دوچرخه‌ سواري مناسب و مطلوبي را در دل خود جاي داده اند. به خصوص كه اين ورزش يكي از ورزش‌ هاي محبوب و مفرح بين كودكان و نوجوانان است و وجود آن در هر بوستاني تقريباً يك امتياز است. با مجله دلتا بمانيد كه به برخي از مجهز ترين اين پيست ها سر بزنيم.

دوچرخه براي بانوان

پيست دوچرخه سواري سرخه حصار

يكي از قديمي‌ ترين اما كامل‌ ترين پيست‌ هاي تهران پيست دوچرخه سواري سرخه حصار است. با طولي حدود ۸ كيلومتر كه در يك پارك جنگلي خوش آب و هوا قرار گرفته است. مي توانيد با وسيله نقليه خود تا آنجا رفته و تا كنار در ورودي پيست هم برويد. در اين پيست مي‌توانيد دوچرخه‌ هاي با كيفيتي هم اجاره كنيد. از ديگر از ويژگي‌هاي اين پيست هم منظره رو به شهر تهران آن است كه هنگام دوچرخه سواري نمايي از همه شهر را به شما هديه مي دهد.

نكته: در اين پيست امكانات براي افرادي با هوشِ ميانه، كم توان ذهني، اوتيسم، سندروم دان و …  نيز وجود دارد. ( اين افراد نمي‌توانند از دوچرخه‌هاي معمولي استفاده كنند و شهرداري تهران سه‌ چرخه‌ هايي مخصوص را در اختيار آنان قرار مي‌دهد تا بتواننداز اين تفريح لذت ببرند)

پيست دوچرخه سرخه حصار

پيست دوچرخه سواري بوستان فدك

اگر ساكن شرق تهران هستيد و يا دوست داريد اين منطقه را هم امتحان كنيد، پيست پارك فدك هم براي شما انتخاب خوبي است. در منطقه هشت تهران قرار دارد كه معروف به بهشت دوچرخه سواران در تهران است. (چون منطقه هشت بيشترين پيست‌ هاي دوچرخه سواري را دارد). فدك يك بوستان بزرگ است و در اين پارك وسيع مسير مخصوصي دور تا دور پارك ساخته شده تا براي دوچرخه رانان آسان باشد.

پيست دوچرخه سواري بوستان تمدن

پارك تمدن يا پارك مينياتوري يكي ديگر از پيست‌ هاي محبوب دوچرخه سواري در شرق تهران است. علاوه بر داشتن مسير مناسب دوچرخه امتيازات ديگري هم دارد و باعث مي شود خاطره خوبي را از آن ثبت كنيد. مثلاً اين پارك طوري طراحي شده كه انسان را به گذشته ها ببرد، به طوري كه فضاي پارك با مجسمه‌ ها و مينياتور هايي با معماري تمدن‌ هاي گذشته‌ ايران پر شده و تزيينات آنها را به نمايش گذاشته است. شايد نام پارك را هم به همين دليل است كه تمدن گذاشته اند. شما با دوچرخه سواري در اين پيست علاوه بر لذت بردن از اين ورزش مفرح مي توانيد از ماكت هاي شبيه سازي شده آثار تاريخي تمدن‌ هاي گذشته ايران هم لذت ببريد.

 پيست هاي تهران

دوچرخه سواري در پارك جنگلي چيتگر

  • پارك جنگلي چيتگر

    پارك چيتگر طبيعتي دلنشين و آب و هوايي عالي دارد و بسياري گردشگران و پياده گردها را هم به سوي خود جذب مي‌كند. برخي افرادي كه به اين پارك جنگلي مي‌روند، مقصدشان پيست دو‌چرخه سواري مناسب چيتگر است.

    پيست دوچرخه سواري چيتگر يكي از حرفه اي‌ ترين پيست‌ هاي تهران است. مسير دوچرخه سواري اين پارك با گذر از كنار درختان جنگل، اين پيست را به يكي از محبوب‌ ترين پيست‌ هاي پايتخت تبديل كرده است. جالب اينكه دوچرخه سواران در اين پيست بيمه مي‌شوند و آمبولانس و كمك‌ هاي اوليه در فضاي پارك در دسترس است. همچنين دوچرخه هايي براي كرايه هم آنجا قرار گرفته اند.

    فضاي عمومي درياچه چيتگر

    دور محوطه درياچه چيتگر هم يك پيست دوچرخه سواري تقريباً حرفه اي است. محل اجاره‌ دوچرخه هم در ضلع شمال غربي قرار دارد. با اينكه زمان مناسب براي دوچرخه سواري هم صبح زود يا عصر است، اما شب‌ ها هم نور كافي براي دوچرخه راني وجود دارد. البته آخر هفته‌ ها به علت رفت و آمد جمعيت شايد نتوان به راحتي دوچرخه سواري كرد.
     دوچرخه سواري چيتگر

دوچرخه سواري در پارك الهام

اگر مي‌‌خواهيد شادابي و نشاط دوچرخه سواري را به خوبي احساس كنيد پارك الهام را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. از امكانات ورزشي و تفريحي قابل توجهي برخوردار است و افراد مي‌توانند از پيست دوچرخه‌ سواري نهايت استفاده را ببرند. چندين دستگاه دوچرخه دارد و علاقه مندان اين ورزش مي‌توانند با كرايه اين دوچرخه‌ ها از اين ورزش لذت ببرند. مسير پياده‌ روي اين پارك هم بسيار مطلوب و طولاني است و مي توانيد از آب و هواي سرد زمستان به خوبي لذت ببريد.

باغ راه فدك ايران زمين

با رفتن به اين پارك تجربه دلچسب و خاطره انگيز خواهيد داشت. يك فضاي طبيعي منحصر به فرد با امكانات متنوع. وسايل ورزشي ديگري هم غير از پيست دوچرخه سواري در اين پارم مي‌توانيد بيابيد. مانند  زمين‌ هاي فوتبال و واليبال، بدمينتون و … آلاچيق و نيمكت‌ هايي هم براي گذراندن يك تايم طولاني در اين پارك برايتان فراهم است.  بوفه و رستوران هم دارد. هرچند دوچرخه اجاره اي با كارت شناسايي هم آنجا هست اما شما بهتر است با دوچرخه خودتان به اين پيست برويد. چرا كه ممكن است در زمان مراجعه شما، ايستگاه دوچرخه بسته باشد.

 باغ راه فدك

پيست دوچرخه سواري بانوان بهشت مادران

اين پارك تنها پاركي‌است كه براي بانوان احداث شده و به رفع نيازهاي آموزشي، فرهنگي، هنري، ورزشي، تفريحي و … آنها مي پردازد. غير از پيست دوچرخه سواري در محوطه آنجا مي‌توانيد به امكانات زيادي مانند كلاس‌هاي هنر، موسيقي، قرآن و… كه در دسترس بانوان است، دسترسي داشته باشيد. افراد بيرون از آن نمي‌توانند به داخل ديد داشته باشند و اين ويژگي احساس امنيت و آرامش را براي ورزش كردن به بانوان مي‌دهد. شما مي‌توانيد با دوچرخه‌ هاي شخصي يا با اجاره كردن آن ها از پيست اين پارك لذت ببريد.

 پارك نهج البلاغه

پارك يا بوستان نهج‌ البلاغه يكي از مكان‌ هاي تفريحي و گرشگري بزرگ شهر تهران است. حالت شيب دارد و مسير دوچرخه سواري خوبي هم در اين پارك ايجاد شده است. پيستي به مساحت نه هزار متر مربع دارد و علاقمندان به اين ورزش مفرح همه روزه به اين پارك مي‌روند. مي‌توانيد با كرايه كردن دوچرخه‌ هاي موجود و يا دوچرخه هاي شخصي از اين ورزش لذت ببريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۸:۰۹ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی