مجله دلتا
گردشگري
كشورهايي كه براي سفر در تعطيلات كريسمس مناسبند كم نيستند. اما برخي از آن ها آغاز سال نو ميلادي را متفاوت تر با ساير كشور ها جشن مي گيرند.
تعطيلات كريسمس

سفر كردن در فصل سرد زمستان بسيار فرح بخش است. گذشته از آنكه تصاوير ديدني اين فصل سال را، بهتر از ديگران خواهيد ديد، تجربياتي عالي از اين نوع سفر هاي زمستانه مي‌يابيد كه باز هم شما را يك قدم از بقيه گردشگران و طبيعت گردان جلو تر مي‌برد. به علاوه اينكه آغاز سال نو ميلادي هم با شروع فصل زمستان است، با تولد عيسي مسيح ادغام شده و جشن هاي سال نو را با اين اتفاق پر شور تر مي‌كند. اگر علاقمند به سفر به كشورهايي هستيد كه بتوانيد جشن هاي كريسمس را ببينيد با مجله دلتا همراه شويد. چرا كه مي‌خواهيم همراه با صفحه گردشگري مان تعطيلات كريسمس را  در اين كشور ها بگذرانيم.
در كريسمس به كجا سفر كنيم؟

كريسمس در فرانسه

در همه شهر هاي فرانسه جشن كريسمس با شكوه فراوان بر پا مي‌شود اما در پاريس بسيار پر شور تر است. هرچند شما در تعطيلات كريسمس به هر كجاي فرانسه سفر كنيد رويايي است. از بيست نوامبر، خيابان شانزليزه را با چراغ‌ هاي خيره‌ كننده‌ تزيين مي‌كنند كه تا ۳۱ نوامبر باقي خواهد ماند بين ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۲ بامداد گردشگران زيادي را خواهيد ديد كه در گوشه و كنار شهر با چراغ‌ هاي درخشان اين خيابان و درختان درخشان كريسمس سلفي‌ مي‌گيرند. اگر هم در تعطيلات كريسمس پاريس را انتخاب كرديد به برج ايفل كه برسيد گويا به يك سياره ديگر رفته ايد.
كريسمس در فرانسه

كريسمس در اتريش

اگر اتريش را براي تعطيلات كريسمس انتخاب كرديد خوب است به سالزبورگ هم سر بزنيد. شهر سالزبورگ خيابان‌ هاي رمانتيك و سنگ‌ فرشي دارد، كوچه‌ هايش با چراغ‌ها و شاخه‌ هاي درخت راج (holly) پر مي شود و كافه هايش بهترين شيريني‌ هاي كريسمس را سرو مي‌كنند؛ در نتيجه يكي از بهترين مقاصد سفر براي گذراندن تعطيلات كريسمس است.

در كنار اين جشن ها كشور اتريش برنامه هاي ديگري را نيز براي جشن كريسمس برپا مي كند. مثلاً اگر در همين سالزبورگ بوديد و فيلم اشك‌ ها و لبخند ها را به خوبي به ياد داريد مي توانيد در تور موسيقي اورجينال ساوند (Original Sound) ثبت‌نام كنيد و همراه آن از لوكيشن‌ هاي اين فيلم مانند عمارت خانواده‌ كاپيتان فون تراپ، صومعه‌ ماريا و باغ‌ هايي كه صحنه‌ موزيك “دو- دو شب نخوابيدم… ر- روي ماهت ديدم” را در آن فيلم‌ برداري كرده‌اند، از نزديك ببينيد.

كريسمس در كشور اتريش

كريسمس در سوئيس

اگر دوست داريد تعطيلات كريسمس را در مناطقي شبيه به انيميشن هاي والت ديزني بگذرانيد، حتماً و قطعاً به سوئيس سفر كنيد. در هيچ كجا، اين سرزمين عجايب برفي را نخواهيد ديد. جشن كريسمس در زمستان سوئيس، در فضاي رمانتيك شهر قديمي و قرون‌ وسطايي “برن” با آن همه چراغ‌ هاي پر زرق و برق، بازار هايي پر از درخت كريسمس و كافه‌ هايي با آن شكلات هاي داغ خوشمزه، همه و همه برايتان جذابيتي فراموش نشدني به همراه خواهد داشت.

همه چيز هايي كه گفته شد به كنار، فكر يك پياده‌ روي در شهري ۸۰۰ ساله‌ را بكنيد كه همه مسير هايش چراغاني است و بابا نوئل در هر گوشه اش با لبخند بچه ها را در آغوش گرفته و با آنها عكس مي اندازد. همچنين كه تفريح سورتمه‌ سواري به معناي واقعي اش (يك سورتمه چوبي كه روي زمين برفي حركت مي‌كند و ريل ندارد) بر روي دامنه‌ هاي تپه‌ گورتن است. مطمئنم هيچوقت چنان تجربه هيجان انگيزي را در هيچ وقت سال، غير از تعطيلات كريسمس تجربه نخواهيد كرد.

كريسمس در سوئيس

كريسمس در اسپانيا

وقتي در تعطيلات كريسمس به يك كشور كاتوليك سفر كنيد، بايد مطمئن باشيد كه جشن‌ كريسمس را باشكوه تر از هر كشور ديگري شاهد خواهيد بود. مثلا در سرتاسر شهر مادريد مجسمه هايي از داستان تولد عيسي مسيح، مريم مقدس و فرشته ها را خواهيد ديد. جالب است بدانيد فقط در كاخ سيبلز (Cibeles)، مركز خدمات پستي بيش از ۲۰۰ مجسمه از بيت لحم ( مكان تولد مسيح ) را به نمايش مي گذارند كه تك تك آنها ديدني است و سوژه عكاسي بسياري گردشگران خارجي و حتي داخلي اين كشور است.

رژه نمايشي سه پادشاه در پنجم ژانويه برپا مي شود. به اين صورت كه آن ها براي كودكاني كه در روز ششم ژانويه مصادف با عيد ظهور مسيح به دنيا بيايند، هدايايي مي‌آورند. به رژه مادريد معروف است و با نمايشي فوق‌ العاده از آتش‌ بازي خاتمه مي‌يابد.

كريسمس در اسپانيا

كريسمس در ايتاليا

به نظرم در تعطيلات كريسمس نبايد كشور ايتاليا را از قلم انداخت. يكي از بهترين مكان‌ هاي دنيا براي سفر در اين ايام، شهر رم و واتيكان است. باورتان نمي شود آنجا چه قدر شلوغ خواهد بود. معتقدان مذهب كاتوليك همه شان آرزو دارند پاپ را هنگام اجراي مراسم عشاي رباني در كليساي سنت پيتر باسيليكا ببينند. اين مراسم به قدري براي گردشگران هم جالب است كه حتماً مدت ها قبل براي رسيدن به اين مراسم ديدني، بارِ سفر خود را مي بندند.

گذشته از اين مراسم روحاني، مي توانيد در نزديكي قلعه‌ سنت آنجلو به اسكي بپردازيد و در بازار پرجنب‌ و جوش ميدان ناوونا يا بازار پله‌ هاي اسپانيايي به گشت و گذار و خريد برويد، شهر چراغاني را ببينيد و هر چند قدم يك بار براي ديدن صحنه‌ هايي از داستان تولد عيسي مسيح، بايستيد. ديدن كولوسئوم رم، در زمستان به شدت ديدني خواهد بود. جشنهايي هم كه كنار برج پيزا ، مشهور ترين كج دنيا گرفته مي شود، بي نظير است.

كولوسئوم رم در ايتاليا

كريسمس در آلمان

در پايتخت آلمان، برلين، حدوداً ۷۰ بازار كريسمس برپا مي‌شود كه براي خريد بسياري از سوغاتي هاي مخصوص اين ايام مناسب است. اين بازار ها با شور فراوان از بيست و پنجم نوامبر تا بيست و ششم دسامبر بر پا مي شوند. يكي از جاذبه هاي ديدني كه مي توان كلي با آن وقت صرف كرد، يك سرسره سورتمه‌ سواري به طول ۱۲ متر است كه در “وينتر ورد” قرار دارد.

به علاوه اگر تعطيلات كريسمس را در برلين هستيد، جشن‌ هاي بزرگ در اطراف دروازه‌ براندنبورگ (Brandbenurg Gate)  با آن آتش‌ بازي‌ هاي تماشايي در نيمه‌ شب و برنامه‌ هاي سرگرم‌ كننده در اطراف اين ميدان، صد درصد برايتان جذاب خواهد بود.

كريسمس در آلمان

كريسمس در انگليس

لندن يكي از بهترين مقاصد براي گذراندن تعطيلات كريسمس است. بازار هاي  پر جنب‌ وجوش زمستاني اي در كلبه‌ هاي چوبي نزديك رودخانه تيمز برپا مي شود كه حتي خريد نكردن و فقط ديدن آنها جذاب خواهد بود؛ كلبه هايي پر از انواع مواد غذايي و هداياي ديدني و پر زرق و برق.

آتش‌ بازي‌ هاي شب سال نوي لندن در كنار چرخ‌ و فلك مرتفع چشم لندن هميشه براي گردشگران بي نظير بوده، هست و خواهد بود. اما اگر امسال سال اولي است كه براي تعطيلات كريسمس به لندن مي رويد خوب است بدانيد جمعيت زيادي آنجا خواهد بود، پس بايد ساعت ها زود تر خود را به آنجا برسانيد. هر چند اين مراسم به قدري با شكوه و گسترده است كه مي توانيد آتش بازي ها را از سراسر شهر تماشا كنيد.
سال نو ميلادي در انگليس

كريسمس در فنلاند

اگر تعطيلات كريسمس به فنلاند مي رويد ممكن است با يك بابا نوئل واقعي روبرو شويد. بنابراين اگر تصميم داريد در تعطيلات كريسمس فقط به يك كشور سفر كنيد خوب است آنجا فنلاند باشد با يك تصوير از يخبندان هاي زيبا.

بابانوئل واقعا از اهالي شهر رووانيمي (ROVANIEMI) در منطقه لاپلند فنلاند است

در شهر رووانيمي مي‌توانيد يك خانه‌ اسكيمويي را براي خواب انتخاب كنيد، به يخ نوردي و برف پيمايي برويد، به اسكي بپردازيد و در نهايت در دفتر كار بابانوئل او را ملاقات كنيد. يك بابانوئل پير اما سرزنده كه گوزن‌ هايش را از نزديك خود دور نمي كند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۷:۴۴ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی