مجله دلتا
گردشگري
غير از طبيعت چهار فصل كردستان كه بسيار منحصر به فرد است، در سفر گردشگري به اين استان، غاري شگفت‌ انگيز را خواهيد ديد كه زيستگاه بشر اوليه بوده است.
جاهاي ديدني كردستان

سفر به كردستان كوهستاني هميشه لذت بخش است. زمستانش كه مأواي سرد گردها و برف پيماهاست، تابستانش با آن همه زيبايي بي نظير براي سفر هاي خانوادگي جان مي‌دهد و بهار و پاييزش هم كه تابلوي نقاشي است. آب و هواي فرح بخش و مطلوب كردستان همه وقت سال شما را براي رفتن به اين استان ديدني ترغيب مي‌كند. همانطور كه جاهاي ديدني كردستان هم شما را اقناع مي‌كند تا همه اين سرزمين خوش آب و هوا را بگرديد.

از اين روست كه امروز با مجله گردشگري مان سفري داريم به اين استان تا ببينيم در جاي جاي آن چه خبر است. به غير از شهر سنندج كه مركز استان است و پر است از جاذبه هاي گردشگري، ديگر مناطق كردستان را هم سر ميزنيم تا سفر گردشگري مان را كامل كنيم. با مجله دلتا همراه شويد.

طبيعت دانشگاه كردستان

  • بازار سنندج

    دو بازار بزرگ در شهر سنندج و جود دارد. به نام‌ هاي بازار قديمي و بازار سرتپوله. بازار قديمي را تقريباً شبيه ميدان نقش جهان اصفهان ساخته‌اند كه به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم مي‌شود. چهار دروازه داشته كه اكنون فقط سه تا از آن ها باقي است. تاريخ ساخت بازار سنندج به سال ۱۰۴۶ مي رسد زماني كه شاهان صفوي، سليمان خان اردلان را والي كردستان كرده بودند.
    اين بازار بسيار ديدني است و اگر دلتان مي‌خواهد آن لباس‌هاي رنگارنگ و محلي كردستان را كه شايد بارها  ديده باشيد خريداري كنيد، حتماً به اين بازار سر بزنيد. مي‌توانيد كلي گيوه، روسري هاي رنگارنگ، كلاه، شال، قالي و گليم و سقز بخريد و به عنوان سوغاتي با خود بياوريد

  • مسجد جامع سنندج

    مسجد جامع سنندج به مسجد دارالاحسان معروف است. يكي از يادگار هاي دوره قاجار كه به دستور امان الله خان در سال ۱۲۲۸ ساخته شده است . شبستاني بزرگ با ۱۲ ستون دارد. حجره‌ هايي در اطراف حياط اين مسجد وجود دارند كه با آن كاشي‌ هاي هفت رنگ ديوار ها، جلوه اي زيبا به اين مسجد بخشيده‌اند. يكي از جاهاي ديدني كردستان و سنندج است كه هميشه در بازديد از اين مسجد، گردشگران خارجي دوربين به دست را در حياط آن خواهيد ديد.
    مسجد جامع سنندج

  • عمارت آصف

    در سه دوره تاريخي عمارت آصف را در سنندج ساخته اند. سنگ اول بنا را در دوره صفويه گذاشتند و به عبارتي دوره اول احداث بنا در زمان صفويان بود. در دوره قاجار و پهلوي قسمت‌ هاي ديگري نيز به آن اضافه شد و بنايي بسيار ديدني را با حوض بزرگي وسط آن، به وجود آورد. اين عمارت براي ديد عموم آزاد است و بخشي از آن موزه مردم شناسي است.
    عمارت آصف جذابيت‌ هاي ديگري نيز دارد كه حمام يكي از آن هاست. نقش و نگارهايي بي نظير هم سراسر عمارت را پر كرده و ممكن است ساعت ها سرگرم تماشاي آن شويد.

  • عمارت خسرو آباد

    يك عمارت فوق العاده زيبا و با هيبت در بلوار خسرو آباد (شبلي) سنندج قرار گرفته كه به نام عمارت خسرو آباد هم معروف است. ستون هاي بسيار ديدني در ايوانش ديده مي شوند كه رنگ غالب آن سفيد است. در دروره اي مركز حكومت خسرو اردلان، والي منصوب در زمان قاجار بوده و از دو قسمت اصلي قصر سلطنتي با ورودي ستون دار وَ باغ خسروآباد كه اطراف ۴ خيابان را گرفته، تشكيل شده است. از وسط آن جوي آبي مي‌گذرد و مقابل آن هم حوض آب بزرگي قرار گرفته است.
    عمارت خسرو آباد ديدني كردستان

  • درياچه زريوار

    شهر مريوان در شمال غربي كردستان است و به خاطر سرسبزي دشت‌ ها و آب و هواي معتدلش بسيار معروف است. بازار معروفي هم دارد كه قيمت هايش مناسب است. يكي از جاهاي ديدني كرستان هم در همين مريوان قرار دارد.
    درياچه زريوار، يا زريبار كه قبلاً هم مطلبي با عنوان “مريوان ، يك مشت آب شيرين از درياچه زريوار” را درباره آن منتشر كرديم و از زيبايي هايش برايتان گفتيم. همچنين راجع به تفريحات منحصر به فرد و آدرس آن هم مي توانيد از اين مطلب كمك بگيريد.
    بزرگترين و زيبا ترين درياچه آب شيرين غرب ايران است، بيش از ۳۱ نوع پرنده بومي و مهاجر دارد و اطرافش را انواع پيچك‌ ها، درختان سرو و بلوط و نيلوفر آبي پر كرده اند.
    درياچه زريوار ديدني كردستان

  • اورامانات

    روستاي اورامانات در ۶۵ كيلومتري مريوان قرار گرفته و با دره‌ هاي پر پيچ و خم و رود هاي متعدد و آن خانه‌ هاي پلكاني و سنگي به يكي از روستا هاي شبه ماسوله كردستان تبديل شده است. چرا كه تصاويري كه به شما مي‌دهد دقيقاً ماسوله گيلان را برايتان تداعي مي‌كند.
    در اين روستا غير از زيبايي هاي طبيعي، زيبايي هاي بومي و ملي هم به چشم مي‌خورد مثل انجام مراسم پيرشاليار كه دو بار در سال يكي ۱۵ فرودين ماه و ديگري در اواسط ارديبهشت برگزار مي‌شود. يك آيين تاريخي كه همراه رقص محلي و دف‌ نوازي است و گردشگران زيادي را به اين نقطه مي‌كشاند.
    روستاي اورامانات كردستان

  • پالنگان

    يكي ديگر از جاهاي ديدني كردستان روستاي پالنگان است. اين روستا هم از ساختار پلكاني بهره برده و زيبايي اش را به رخ گردشگران مي‌كشد. از سنندج كه به سمت كرمانشاه برويد، به شهر كامياران مي‌رسيد و از آنجا بايد وارد جاده روستاي توبره ريز شويد تا به پالنگان برسيد. در منطقه ژاورود واقع شده و باغ ها، چشمه‌ ها و آب گواراي رودخانه تنگي‌ ور آنجا را زيبا تر كرده است.
    سوغاتي بي نظير هم از اين روستا مي‌توانيد براي خود بخريد. مانند گيوه‌، جاجيم، عسل و انواع ميوه هاي خوش طعم. به علاوه اينجا مراسمي برگزار مي‌شود كه حضور در آن برايتان جالب خواهد بود. مي‌توانيد در مطلب “روستاي پالنگان كردستان” در همين مجله اطلاعات ديگري نيز راجع به آن كسب كنيد.
    روستاي پالنگان دي ديدني كردستان

  • غار كرفتو

    غاري شگفت‌ انگيز در ۷۰ كيلومتري شهر ديواندره وجود دارد كه بسيار بسيار گردشگر پذير و ديدني‌است، “غار كرفتو” نام دارد و زيستگاه بشر اوليه بوده است. كرفتو به معناي خورشيد است؛ غاري آهكي كه گويي به معبد هراكلس نيز معروف است.
    يكي از بزرگترين غار هاي دست كن و طولاني ترين غار تاريخي ايران است كه در ۴ طبقه ساخته شده است. زمين شناسان معتقدند اين غار در دوره اي بين  ۱۰۰ تا ۲۰۰ ميليون سال قبل، زير آب ها پنهان بوده و در اثر بروز خشكسالي، از ميان آب سربر آورده است. به علاوه اينكه هنوز هم آب در همه جاي غار جريان دارد.
    تماشاي دشت‌ هاي وسيع اطراف از آن بالا، يكي از لذت‌ هاي وصف‌ نشدني است. باور نمي‌كنيد اگر بگويم اين غار پنجره دارد. در ورودي و اتاق و … ! مي‌توانيد براي آنكه همه چيز را راجع به اين غار منحصر به فرد بدانيد به مطلب “غار كرفتو ، معبد هراكلس” در همين مجله مراجعه كنيد.
    غار كرفتو ديدني كردستان معبد هراكلس

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۵:۱۱ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی