مجله دلتا
گردشگري
آب و هواي خاص و معتدل چابهار، باعث شده است تا اصطلاح "چهار بهار" را به آن بدهند و در زمان هاي مختلف سال مي‌توان به آنجا سفر كرد.

شهري در جنوب شرقي استان سيستان و بلوچستان واقع شده، كه لقب بندر اقيانوسي ايران را دارد. بندر چابهار، كه به دليل آب و هواي بهاري‌ اش به اين نام معروف شد. مكاني شگفت‌ انگيز كه در گذشته بيشتر براي خريد مورد استقبال قرار مي‌گرفت، ولي اين روزها بيشتر طبيعت گردان و گردشگران، زيبايي هاي اين منطقه را شناخته و با برگزاري تورهاي متعدد جاهاي ديدني چابهار را براي همه دوستداران ايران عيان كرده‌اند. به دليل محبوبيت زيادي كه چابهار پيدا كرده و ديدني‌هاي زيادي كه دارد، با مجله گردشگري مان امروز سري به اين شهر دوست داشتني و جاذبه هاي اطراف آن زده ايم و دعوت مي كنيم با مجله دلتا همراه باشيد.

سواحل چابهار در پاييز و زمستان
سواحل چابهار در پاييز و زمستان

چابهار

از غروب‌ هاي دل‌ انگيزي كه در چابهار است بگذريد، صخره‌ هاي تراش خورده آن را كه ناديده بگيريد و نماي اقيانوسش را كه فراموش كنيد، خوب است بدانيد با سفر به اين شهر زيبا مي‌توانيد بسياري از زيبايي هاي ديگر را ببينيد كه شايد در هيچ كجاي تهران نتوانيد نظيرش را بيابيد. تنها شهر بندري كشور كه مي‌توانيد نماي اقيانوس هند را از آن تماشا كنيد. در كنار درياي عمان و اقيانوس هند واقع شده و از نظر اقتصادي موقعيت خاصي دارد.

چابهار در جنوب شرقي استان سيستان و بلوچستان واقع شده و جاذبه هاي طبيعي و بناهاي تاريخي متعددي دارد. آب و هواي خاص و معتدل آن، باعث شده است تا اصطلاح “چهار بهار” را به آن بدهند و در زمان هاي مختلف سال مي توان به آنجا سفر كرد.

صخره هاي چابهار

جاهاي ديدني چابهار

  • پديده گل افشان چابهار

    بين دشت كهير و تنگ، در ۱۰ كيلومتري چابهار سه تپه كوچك گل افشان به ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ متر پديد آمده و يكي از جاهاي ديدني چابهار است. مثل آتشفشاني مي‌جوشد و از آن گل سرد طوسي رنگي خارج مي‌شود. قبلاً مطلب “چابهار و پديده گل فشان كنارك را در همين مجله برايتان به طور مفصل شهر داديم و مي‌توانيد با اين جاذبه بي نظير به طور كامل آشنا شويد.  پديده اي عجيب كه در غرب بندر كنارك در شعاعِ ۹۰ كيلو متري، نزديكيِ روستاي كهير، نرسيده به بندر تنگ واقع شده و وقتي به آن نزديك مي‌شويد صدايي مانند تركيدن حباب را به وضوح خواهيد شنيد.
    پديده گل فشان چابهار

  • كوه هاي مينياتوري چابهار

    كوه هاي مينياتوري را در فاصله ۵۰ كيلومتري شهر چابهار به سمت بندر گواتر  يكي ديگر از جاهاي ديدني چابهار خواهيد يافت. از شگفتي‌هاي طبيعت ايران كه افراد محلي به آنها كالاني يا آريا مي‌گويند. در حوزه شهرستان ساحلي كنارك و روستايي كهير قرار گرفته و دقيقاً سمت چپ جاده شهر چابهار به بندر گواتر است. كاملاً حس بودن در يك سياره ديگر را برايتان ممكن مي سازد. به رنگ سفيد و طوسي است اما اگر در زمان هاي مختلف روز از آن ها عكس بگيريد متوجه مي شويد كه تغيير ميزان نور، جلوه رنگي آن را نيز تغيير مي‌دهد.
    ارتفاع اين كوه ها متغير است. جنس اين كوه‌ ها رسوبي است و شكل مخروطي شكل دارند. تركيب رنگ قرمز و شكل ظاهر آن باعث شده به كوه‌هاي مريخي معروف شوند. در نزديكي اين كوه‌ها يك كمپ گردشگري وجود دارد و از امكانات مناسبي برخوردار است.
    كوه هاي مينياتوري چابهار

  • تالاب نيپار

    كوه‌هاي مينياتوري را كه ديديم  به ديدن تالاب ليپار مي‌رويم. تالاب شگفت‌ انگيز ليپار كه به تالاب صورتي چابهار معروف است. در ۱۵ كيلومتري شرق چابهار و در مسير جاده ساحلي چابهار-گواتر واقع شده و طول آن ۱۴ كيلومتر است. پرندگاني همچون فلامينگو، حواصيل، طاووسكن، تيهو و عقاب دشتي هم در آن زندگي مي‌كنند. نزديك روستاي رمين است.
    دليل صورتي بودن آب اين تالاب وجود فيتوپلانكتون هاي خاص است. يكي ديگر از جذابيت هاي اين درياچه، درختچه هاي گزنه و انواع بلوط در آب آن است.
    درياچه صورتي چابهار

  • درخت مكرزن يا انجير معابد

    ممكن است تا به حال نشنيده باشيد كه شهر هاي جنوبي درختي دارند به نام درخت انجير معابد يا درخت مكرزن. چابهار هم از اين قاعده ديدني مستثني نيست. نوعي درخت بسيار بزرگ كه اصل آن متعلق به هند شرقي است و برگ‌ هاي پهني دارد. عكاسي كردن از اين بخش از جاذبه هاي ديدني چابهار بسيار لذت بخش است.

    محلي‌ها به درخت مكرزن يا همان انجير معابد، كرگ هم مي‌گويند. داخلش شيره سفيد رنگي جريان دارد و ميوه آن هم قابل خوردن است. مي‌توانيد براي ديدن آن ها به روستاهاي رمين، تيس كوپان، ماشي، ليپار و كوپان سر برويد و حسابي عكاسي كنيد.
    درخت انجير معابد چابهار

  • منطقه حفاظت شده گاندو

    رودخانه اي در ۹۰ كيلومتري شرق چابهار جريان دارد كه محل زندگي تمساح پوزه كوتاه “گاندو” يا تمساح ايراني است. از نظرم در سفر به چابهار بايد ديدن اين منطقه حفاظت شده را در برنامه تان بگنجانيد. رودخانه باهوكلات كه طول برخي از تمساح هايش به ۴ متر هم مي‌رسد. غير از تمساح ها حيوانات كمياب ديگري مثل گوزن كوهي هم در گاندو زندگي مي‌كنند و قطعاً برايتان جذاب خواهد بود.
    منطقه حفاظت شده گاندو چابهار

  • روستاي درگ و بندر تنگ

    در ۱۷۰ كيلومتري شهر چابهار و در امتداد مسير سواحل مكران و در فاصله ۱۰ كيلومتري از روستاي زرآباد روستاي درك قرار گرفته است. از روستاهاي  غرب چابهار كه در نزديكي دريا قرار دارند. كوير و دريا را مي توان در اين منطقه كنار هم ديد. يك زمين پوشده از نخل كه به كازابلانكاي ايران معروف است و مي توان گفت ديدن ساحل درك براي گردشگران از واجبات است.
    ساحل درك چابهار

  • مسجد جامع تيس

    مسجد تيس است هم يكي ديگر از جاهاي ديدني چابهار است كه مانند مساجدي كه در پاكستان و هندوستان است فقط يك مناره دارد. صحن اين مسجد هم بسيار زيباست و حتماً خاطره خوشي از آن همراه خود خواهيد آورد به علاوه رنگ سبز و قرمز مناره و گنبدها كه بسيار چشم نوازند. درهايي دارد كه با شيشه‌ كاري‌ هاي رنگارنگ پوشانده شده و آن را زيبا تر كرده است.
    مسجد جامع تيس چابهار

  • ساحل بريس

    در اسكله هاي چابهار مي‌توان ماهيگيران را كه براي صيد به دريا مي‌روند يا از آن برمي‌گردند را تماشا كرد. سه اسكله تپس، رمين و بريس از بقيه ديدني‌ترند. سواحل بريس را با نام بندر صيادي بريس هم مي‌شناسند و در ۶۰ كيلومتري چابهار است. از مكان هاي طبيعي بسيار زيبااست و از جاهاي ديدني چابهار كه در امتداد ساحل درياي عمان واقع شده، ديواره هاي صخره اي دارد كه مي‌توان از بالاي آن مناظر زيباي درياي عمان با آن قايق هاي ماهي گيري و مرغان دريايي درحال پرواز  را مشاهده كرد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۲:۵۶ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی