مجله دلتا
گردشگري
يكي از جاهاي ديدني دهلي باغي است كه مهاتما گاندي سال هاي آخر عمرش را در آن قدم مي‌زد و مي‌توان با رفتن به موزه اين باغ، ديگر متعلقات وي را هم به خوبي مشاهده كرد.

امروز در مجله گردشگري مان مي‌خواهيم به يك شهر شلوغ و پر جمعيت برويم. شهري كهن و پر از  نكات برجسته براي گردشگران كه سراسرش پر از هنر است ، آن هم هنر هاي مختلف و متنوع. صنايع دستي بسيار زيبا و بنا هاي باشكوه، سالن‌ هاي هنر هاي نمايشي بي‌‌ شمار وَ غذاهاي عالي كه هر بخش از آن مزه مخصوص به خودش را دارد. مي خواهيم به دهلي برويم اما بايد بدانيد جاهاي ديدني دهلي به همين ها خلاصه نمي شود؛ بازارهاي متعدد و مراكز تجاري هم دارد كه يكي از آن ها چاندي چوك (Chandni Chowk) است. با مجله دلتا بمانيد.

جاهاي ديدني دهلي

قلعه سرخ دهلي

قلعه زيباي سرخ (The Red Fort) در سال ۱۶۴۸ ساخته شد و مقر قدرت مغول بود. با ديوار هاي بلند ماسه سنگي به رنگ قرمز و مساحتي حدود دو كيلومتر كه توسط يك خندق محصور شده و ورودي اصلي آن، به سمت لاهور در پاكستان است و به دروازه لاهور مشهور است.

گردشگراني كه از طريق دروازه لاهور، وارد مي‌شوند، ابتدا به چاتا چوك، بازار سر پوشيده‌‌اي مي‌رسند كه متعلق به قرن ۱۷ است و كالا هايي مانند ابريشم، جواهرات، سنگ‌ هاي قيمتي، ظروف نقره و مواد غذايي را مي‌فروشد. داخل قلعه سرخ، زماني محل اقامت موسيقيداناني بوده كه براي امپراطور مي‌‌‌نواختند در نتيجه گالري‌‌‌ هاي عالي كه آلات موسيقي جذابي هم به نمايش گذاشته شده، در آن وجود دارد.

كاخ سرخ The Red Fortدهلي

قطب منار دهلي

منار قطب (Qutub Minar) در قرن دوازدهم تكميل شد. بلند ترين مناره هندوستان است و بسياري از گردشگران بين‌‌ المللي براي صعود به آن مي‌روند. برجي پنج طبقه است، ۷۰ متر ارتفاع دارد و با كنده‌‌ كاري‌‌ هاي پيچيده به همراه كتيبه‌‌ هاي قرآني، مزين شده است. جالب است بدانيد سه طبقه اول از سنگ قرمز ساخته شده‌‌ و طبقه چهارم و پنجم با مرمر و ماسه سنگ. در طبقه اول برج هم مسجد كوات الاسلام، قرار گرفته است.

گواردواراي دهلي

گوردواراي بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib) مهم‌‌ ترين عبادتگاه دهلي است. بنايي متعلق به قرن هجدم كه در نزديكي محله “كونات پليس” دهلي قرار گرفته است. در واقع در نزديكي مرز دهلي نو و كهنه بنا شده، استخري باشكوه دارد و گنبد و ميله پرچم طلاي معروف كه سوژه عكاسان است. به علاوه ساختمان بزرگ معبد و گالري‌‌ هاي هنري آن هم از جاهاي ديدني دهلي به شمار مي روند.

در كنار اين ها يك غذاي بسيار عالي كه در آشپزخانه بزرگ گوردوارا تهيه شده و بدون هيچ هزينه اي براي گردشگران سرو مي‌شود. در آنجا از بازديدكنندگان مي‌‌خواهند موهاي خود را بپوشانند و كفش هاي‌شان را بيرون آورند.

Gurudwara Bangla Sahibگواردوارا ديدني دهلي

بناي لوتوس يا نيلوفر آبي

معبد لوتوس (The Lotus Temple)  ۹ بخش جانبي و گنبد خيره‌‌ كننده‌ اي در مركز خود دارد. شاهكار معماري است و از سيمان سفيد و سنگ مرمر ساخته شده. اگر كل مجموعه را بنگري شبيه به يك گل نيلوفر آبي به نظر مي‌‌رسد. در سال ۱۹۸۶ ساخته شده و در كنار  معبد ايسكن (ISKCON)، از بزرگ‌ترين مجموعه معابد كريشنا به حساب مي‌آيد.

دروازه هند

دروازه هند (India Gate) طاق سنگي باشكوهي است كه شبيه طاق پيروزي پاريس، و از مهمترين جاهاي ديدني دهلي است. يادبودي براي سربازان كشته شده در جنگ جهاني اول و در پاي آن يك آتش ابدي نيز قرار داده گرفته است. روي يك پايه از سنگ سرخ رنگ بنا شده و گنبد كاسه‌‌ اي شكلي هم در بالاي آن وجود دارد كه گاهي با روغن مشتعل پر مي‌‌شود.

India Gate دروازه هند جاهاي ديدني دهلي

مسجد جامع دهلي

يكي از بزرگ‌ ترين مساجد هند و آخرين شاهكار معماري شاه جهان، مسجد جامع دهلي ( Jama Masjid) است. داراي سه ورودي، چهار برج زاويه‌ دار و دو مناره با ارتفاع ۴۰ متر كه با استفاده از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفيد در سال ۱۶۵۸ بنا شده است. ديدن منظره تماشايي دهلي قديم از مناره جنوبي بسيار لذت بخش است.  از استخر بزرگ مركزي براي شست‌ و شو قبل از نماز استفاده مي‌‌شود. (غيرمسلمان‌ها در طول نماز اجازه ورود به داخل مسجد را ندارند.)

معبد آكشاردهام دهلي

آكشاردهام (Akshardham) در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده و جالب اينكه به نظر مي‌‌رسد قرن‌‌ ها قدمت دارد. از جاهاي ديدني دهلي است و مملو از كنده‌‌ كاري‌‌ هاي پيچيده و جذاب و حكاكي‌‌ هاي غني از جمله حيوانات، گياهان، خدايان، رقصنده‌‌ ها و موسيقي دانان كه همگي از ماسه سنگ صورتي و مرمر ساخته شده‌اند. ۲۳۴ ستون پر نقش و نگار دارد و حجاري‌‌ هاي سنگي خيره كننده از فيل‌‌ ها هم، آذين مركزي مجسمه عظيم سه هزار تني يكي از اين جانوران است.

Akshardham

گاندي اسميريتي و بناي يادبود مهاتما گاندي

مهاتما گاندي رهبر استقلال هند بود كه در دهلي نشانه‌‌ هاي بي‌شماري از وي را مي‌‌ توان يافت. هر كدام از آن ها تبديل به جاهاي ديدني دهلي شده است و جاذبه هاي گردشگري. از بهترين‌شان مي توان به گاندي اسميريت (Gandhi Smriti and the Mahatma Gandhi Memorial) ياد بود رهبر شهير جنبش استقلال هند اشاره كرد.

اينجا همان مكاني است كه گاندي در سال ۱۹۴۸ در آن ترور شد. نمايشگاه اشياء و يادبود هاي مرتبط با مرگ و زندگي او، اتاقي كه در آن مستقر بود، موزه چند رسانه‌‌اي گاندي و دستاورد هاي او را مي‌توانيد در اين موزه ملاحظه كنيد. همچنين در باقي قدم بزنيد كه گاندي پيش‌‌ تر، زمان زيادي را در آن سپري مي‌‌كرده است.

پارك ملي جانورشناسي

يكي از بهترين باغ وحش‌‌ هاي آسيا، پارك ملي جانور شناسي (National Zoological Park) است كه يكي از مهمترين جاهاي ديدني دهلي به شمار مي رود. در سال ۱۹۵۹ تأسيس شده و شامل ۱۵۰۰ گونه مختلف از جانوران و پرندگان است كه از تمام قاره‌‌ ها از جمله آفريقا، استراليا و آسيا، گردآوري شده‌‌اند. مانند شامپانزه‌‌ ها، اسب‌‌ هاي آبي، ميمون‌‌ هاي عنكبوتي، گورخرها، كفتارها، آهو، جگوار و ببر ها. همچنين در بخش خزندگان شاه كبري مرگبار را هم مي‌توانيد ببينيد.

پارك ملي جانور شناسي ديدني دهلي National Zoological Park
دانلود تاپ ترين والپيپر براي دسكتاپ , موبايل و تبات

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۱:۰۰ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی