مجله دلتا
گردشگري
شمشك يك نورپردازي عالي با نورافكن هاي زرد رنگ دارد و براي علاقه‌ منداني كه فرصت رساندن خود به اين پيست را در روز ندارند، هيجان بي نظير اسكي در شب را فراهم كرده است و...
پيست اسكي شمشك

نگوييد راجع به كوه هاي آلپ نشنيده ايد كه باورمان نمي‌شود. اما باور مي‌كنيم اگر بگوييد نمي‌دانستيد آلپ ايران كجاست. آلپ ايران همان شمشك خودمان است. شهري با كلبه‌هاي چوبي و پنهان شده زير تلي از برف، با پيست اسكي برف كوب شده و معروف كه در دامنه كوه‌هاي اطراف تهران قرار دارد. نمي‌شود زمستان برسد و نامي از پيست اسكي شمشك را نشنويد. گذشته از آنكه رستورانگردي ها و اسكي و تماشاي كوه هاي پر از برف آن برايتان جذاب خوهد بود، چه كار ديگري را مي توان در اين شهر انجام داد؟ با مجله دلتا بمانيد تا راجع به آن صحبت كنيم.

شهر شمشك

شمشك شهر بيدار زمستان

تفريحات برفي كه آغاز مي‌شود مقاصد گردشگري زمستانه هم پر تردد تر از قبل شده وَ با شكوه بي نظيري تمام تفريحاتي را كه در چنته دارند همراه زيبايي هاي بي وقفه شان پيش كش گردشگران و مسافران داخلي و خارجي مي‌كنند. يكي از شهر هاي عالي براي سفر گردشگران در زمستان، و به طور خاص براي تهراني ها شهر شمشك است.

وقتي در پيچ‌ و‌ خم جاده عده‌اي را مي‌بينيد كه چوب هاي اسكي شان را روي باربند سواري هايشان بسته ‌ند و در جاده مي‌رانند، پي خواهيد برد كه يك پيست اسكي بين‌المللي سر راهتان است. اما وقتي به مقصد مي‌رسيد مي بينيد كه شمشك دو پيست اسكي دارد نه يكي، هتلي بي نظير با سبك خانه هاي اروپاي شمالي هم داشته و فرصتي بينظير براي برف بازي است. ويلاهايي با معماري متفاوت و شله‌ هاي چوبي با منظره ‌هاي چشم نواز هم سوژه خوبي براي عكاسي تان است.

شهر بيدار زمستان نامي است كه صفحه گردشگري مان براي شمشك در نظر گرفته است. راستش انگار وقتي همه شهر‌ ها به خواب زمستاني فرو مي‌روند و خلوت تر از خلوت مي‌شوند، شمشك هميشه در اين فصل بيدار است. لذت بردن از ورزش، تفريح، عكاسي، طعم نوشيدني‌ هاي گرم در فصل زمستان و غذا‌ هاي ايراني و فرنگي در تلي از برف نو رسيده، همه و همه را مي توانيد در اين شهر زيبا ببينيد. اما! چه چيز بي نظير ديگر؟

شمشك شهر هميشه بيدار

شمشك كجاست؟

جواب سر راست سوال شمشك كجاست : يكي از شهرهاي بخش رودبار قصران شهرستان شميرانات استان تهران است. شامل شمشك بالا ، شمشك پايين ، دربندسر، مزارع و روستاهاي سفيدستان،‌ درود و جيرود است. جاذبه هاي ديگري هم دارد كه در سفرتان خوب است به آن ها هم سر بزنيد. مانند قله دال نشين، چشمه آفتاب نديده و صخره بزرگ بندبن. كه مي‌تواند خاطره يك سفر عالي در زمستان را برايتان بر جاي بگذارد.

مرحوم «بابا جانعلي ساوه شمشكي» در خاطراتش درباره چگونگي به وجود آمدن اسكي در اين شهر مي نويسد:  «مهندس آلماني، رئيس موتور‌خانه معدن زغال ‌سنگ، در روزهاي تعطيل چوب ‌هاي بلند به پا مي‌بست و روي برف سُر مي‌خورد. گاهي از روي يك گودال عميق مي‌پريد. من و چند نفر از بچه‌ هاي شمشك علاقه ‌مند شديم. تخته‌ها را با بوم غلتان به‌ صورت چوب ‌هاي او درست كرديم و مشغول شديم. پس از مدتي بعضي از بچه‌ ها چنان ماهر شدند كه آن ها هم از روي گودال مي‌پريدند.» به اين صورت اولين پيست اسكي در تپه ‌هاي تلو و بعد از آن شمشك ساخته شد.

رفته رفته امكاناتي مانند دستگاه بالابر، تله اسكي چكشي، تله سيژ و تله كابين،‌ ورزش اسكي را در شمشك رونق داد و شهر شمشك با داشتن پيست بين‌المللي اسكي شمشك و پيست اسكي دربند سر به يكي از مهم‌ترين مقصد هاي سفرهاي زمستاني تبديل شده است.

چگونه پيست اسكي به وجود آمد

پيست بين‌المللي اسكي شمشك، اسكي در نيمه شب

شمشك بعد از ديزين، بزرگ‌ ترين پيست اسكي ايران را دارد در شمال شرق تهران با فاصله كمي از شهر شمشك قرار گرفته است. دو دستگاه تله‌ سيژ، دو دستگاه تله‌ اسكي بشقابي، دو دستگاه تله‌ اسكي چكشي و نورافكن زرد رنگ امكانات اين پيست اسكي است. ۲ هتل و ۴ رستوران هم آنجا هست. اما همه اين ها به تنهايي باعث منحصر به فرد شدن اين پيست  نمي‌شود. بلكه امكان اسكي كردن در شب است كه آنجا را بسيار بي‌نظير و منحصر به فرد كرده است.

شمشك يك نورپردازي عالي با نورافكن هاي زرد رنگ دارد و براي علاقه‌ منداني كه فرصت رساندن خود به اين پيست را در روز ندارند يك هيجان بي نظير را به همراه آورده است.  فكرش را بكنيد كه خود را به ارتفاعي كه نور روشن مي‌كند رسانده ايد و از آنجا با صداي دل انگيز سر خوردن چوب هايتان روي برف، خش خش كنان به پايين كوه مي‌تازيد.

اسكي در شب پيست شمشك

پيست اسكي دربند سر براي لاكچري ها

پيست اسكي دربند سر ۳۰۵۰ متر ارتفاع دارد. در سال ۱۳۶۱افتتاح شد و سه تله‌ سيژ، دو تله‌ اسكي چكشي، يك دستگاه تله‌ اسكي بشقابي، تله كابين و دو رستوران هم دارد. دو نكته منحصر به فرد دارد يك اينكه داراي دستگاهِ برف ‌ساز است و دوم اينكه آنجا يك رستوران چوبي در يك و نيم طبقه بنا شده با معماري متفاوت و تمام آن از چوب نراد فنلاندي ساخته شده است. مساحت  آن ۴۰۰ متر‌مربع است و دكوراسيون داخلي ديدني‌ اي دارد.

يكي از بهترين و مجهزترين مدرسه‌ هاي اسكي هم در پيست اسكي دربند سر داير شده است. براي رسيدن به اين پيست اسكي بايد به ۶۰ كيلومتري شمال‌ شرقي تهران در روستاي دربندسر برويد.
پيست اسكي دربندسر

فاصله تهران تا شمشك را چطور برويم؟

بسته به اينكه شما كجا هستيد رسيدن به شمشك راه هاي متفاوتي را جلوي پايتان مي‌گذارد.

  • سه‌راه تهرانپارس، جاجرود، سد لتيان، لواسان بزرگ، لواسان كوچك، لشكرك، رودك، اوشان، فشم، ميگون، شمشك
  • سه‌راهي تهرانپارس، آزمايش، تلو، گردنه هزار دره، لشكرك، رودك،‌ اوشان، فشم، ميگون، شمشك
  • تهرانپارس، استخر، لشكرك، رودك،‌ اوشان، فشم، ميگون، شمشك
  • تهرانپارس، خاك سفيد، گردنه قوچك، لشكرك، رودك،‌ اوشان، فشم، ميگون، شمشك
  •  تجريش، نياوران، ميني سيتي، گردنه قوچك، لشكرك، رودك،‌ اوشان، فشم، ميگون، شمشك
  • لشكرك، لواسان كوچك، راحت آباد، اَمامه، فشم، ميگون، شمشك

مطالب بيشتر در مجله گردشگري دلتا...

 



 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۱:۲۴ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی