مجله دلتا
گردشگري
سورتمه سواري با سرعت بالا، سر پيچ‌ هاي مسير بسيار ترسناك است. اما واگن هاداراي ترمز هستند و مي توانيد سرعتتان را كم كنيد، اما بهتر است اين كار ار نكنيد و با همان سرعت بالا آدرنالين خودنتان را هم بالا ببريد.

در مجله مان بارها راجع به تفريحات هيجان انگيز صحبت كرده و تك به تك به آنها و مناطقي كه مي‌توان براي اين تجربه سراغشان رفت اشاره كرده‌ايم. امروز هم مجله گردشگري برايتان از سورتمه مي‌گويد كه چه بود و چه شد. همچنين با شما بگوييم برترين هاي سورتمه تهران كجا هستند و چطور مي توان سراغشان رفت.
آدرس سورتمه مجموعه دربند

سورتمه چيست؟

يكي از لذت بخش ترين و مهيج ترين تفريحات كه اتفاقاً طرفداران بسيار هم دارد. سورتمه است. در دوران باستان هم براي حمل و نقل به كار مي‌رفته و در سطوح پوشيده از برف و يخ، كه حركت وسيله چرخ‌ دار سخت بوده، با داشتن تيغه اي (از جنس چوب، استخوان و يا فلز) به جاي چرخ، به آساني حركت مي كرده است.

سورتمه، نوعي وسيله نقليه بدون چرخ است كه بيشتر در مناطق سردسير، به‌وسيله سگ، اسب يا گوزن شمالي  روي برف كشيده مي‌شود. همان كه معمولاً هم تصاوير بابانوئل را سوار بر آن ديده ايد.

از اين نوع سورتمه هنوز هم در نواحي لاپ‌لند، شمال غرب كانادا، آلاسكا و توندراي آسيا براي نقل و انتقال استفاده مي‌شود. اما در مكان هاي ديگر بيشتر وسيله اي براي تفريح و سرگرمي است. بيشتر سورتمه هايي هم كه امروزه  مي‌بينيد داراي واگن هاي يك نفره و يا قطاري هستند، روي ريل حركت مي‌كنند و خبري از آن سورتمه اي كه در فرهنگ لغت ها ديده مي‌شود، نيست.

بابا نوئل در سورتمه

شايد ديگر دانستني هاي هيجان انگيز در مجله دلتا هم برايتان جذاب باشد.

  • آفرود چيست ؟ كجا سواري كنيم؟
  • كارتينگ چيست ؟ كجا بازي كنيم؟
  • بولينگ چيست ؟ كجا بازي كنيم؟
  • بگ جامپينگ چيست؟
  • زيپ لاين چيست؟ كجا بازي كنيم؟

برترين سورتمه تهران

  • سورتمه توچال

    سورتمه توچال يكي از آن منحصر به فرد هاست. با قيمتي مناسب. به طوري كه اگر بليط آن را همراه با تله سيژ خريداري كنيد، سورتمه تان شامل تخفيف هم مي‌شود. سورتمه هايي يك نفره دارد اما اگر فرزند كوچكي داشته باشيد مي‌توانيد او را هم  همراه خود سوار كنيد. ريل ها واقعاً با كيفيت هستند و مسير سورتمه هم به خوب طراحي شده است.

    در قسمتي از مسير شما به يك ويوي بي نظير از تهران دست پيدا مي‌كنيد كه اگر خيلي از پيچ و خم ها نترسيده باشيد، از اين تصوير بسيار لذت خواهيد برد. راستي قسمت هايي هم دارد كه هيجان را در پيچ و خم هاي مسير حس خواهيد كرد و ترشح آدرنالين ناشي از هراس در بدنتان كلي لذت بخش خواهد بود. هرچند در اين سورتمه مي‌توانيد سرعت آن را با اهرم هايي كه كنار دستتان قرار دارد كم يا زياد كنيد.
    سورتمه توچال

    در انتهاي مسيرتان تابلوي «لبخند بزنيد» قرار داده شده و خوب است بدانيد اين به دليل وجود يك دوربين، با كيفيتي خوب سر راه شماست. پس بهتر است خوب هم ژست بگيريد. دوربين، عكس خوبي از شما مي‌گيرد و وقتي سواري تان تمام شد اپراتور آن را چاپ كرده و به شما هديه مي‌دهد. اگر هم بخواهيد فايل عكس را داشته باشيد مي‌توانيد با پرداخت هزينه اي فايل را در موبايل خودتان داشته باشيد. خيلي هم خوب خيالتان از بابت اينستاگرامتان راحت باشد.
    آدرس سورتمه توچال
    آدرس: 
    بزرگراه شهيد چمران، خيابان يمن، انتهاي خيابان ولنجك، شركت تله كابين توچال

  • سورتمه دربند

    در پارك گلابدره، در شمال تهران سورتمه دربند قرار گرفته است از مرتفع ترين پارك هاي پايتخت و يك مقصد جذاب گردشگري، با كوهنوردي و بدون كوهنوردي است. اين يعني شما مي توانيد بدون انكه بخواهيد كلي كوهنوردي كنيد باز هم مي توانيد تهران را از بالا تماشا كنيد. سورتمه اي كه در اين پارك قرار دارد هم بهترين ويو ها را از زيبايي هاي تهران به شما هديه مي كند. هيجان‌ انگيز ترين و مهم‌ترين تفريح هم در اين مجموعه سورتمه‌ است. استانداردهاي ايمني روز جهان را دارد و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده است. مسافتي حدود ۸۵۰ متر دارد و واگن ها با سرعت ۴۰ كيلومتر در ساعت آن را مي پيمايد.
    دربند
    سورتمه سواري با اين سرعت، سر پيچ‌ هاي مسير بسيار ترسناك است. اين واگن ها هم مثل سورتمه توچال داراي ترمز هستند. اما بهتر است خيلي اين كار را نكنيد و با همان سرعت بالا آدرنالين خودنتان را هم بالا ببريد. به علاوه اينكه اين واگن يا كابين ها دو نفره هستند و كلي مي توانيد سرنشين همراهتان راهم با جيغ و سرو صدا به وجد  بياوريد. البته اگر چشمانش را نبسته باشد.

    همچنين خوب است بدانيد در اين مجموعه، سافاري پارك وحشت، سينما پرواز و ماشين برقي كوبنده هم وجود دارد.

  • سورتمه تهران

    راستش را بخواهيد سورتمه تهران همان سورتمه دربند است. به آن سورتمه گلابدره هم مي گويند. در سال ۱۳۹۲ كه در بوستان گلابدره در مسيري بالاتر از سطح زمين و پيچ در پيچ  روي ريل هاي مطمئن و ايمن افتتاح شد، با آن واگن هاي دو نفره بسيار نو و تميز، پستي و بلندي هاي يكدفعه اي و چرخش ۳۶۰ درجه اش مخاطب را حسابي به وجد آورد. اما همان ابتدا به نام سورتمه تهران معروف شد و اين نام روي آن ماند.
    جالب است بدانيد بعد ها به مجموعه تفريحي دربند تغيير نام داد اما روي نقشه و گوگل مپ هنوز هم به همان نام قبلي ثبت شده است. در اين مجموعه شما فقط با سورتمه تهران طرف نيستيد بلكه كلي امكانات ديگر هم منتظر شماست.
    قيمت سورتمه

امكانات سورتمه تهران

  • سينما پرواز
  • سافاري پارك
  • زمين بازي براي كودكان
  • پيست دوچرخه سواري
  • آلاچيق هاي خانوادگي

آدرس سورتمه تهران

آدرس: ميدان تجريش. خيابان دربند. خيابان اسدالهي. بوستان جنگلي گلاب‌دره.

مترو: در ايستگاه تجريش پياده شويد. از ميدان قدس با يك تاكسي به بوستان گلابدره برويد

تاكسي: خود را به ميدان قدس برسانيد. سواري هاي تاكسي دربند را سوار و خيابان اسدالهي پياده شويد. پس از يك پياده روي ۱۵دقيقه اي به ورودي بوستان گلابدره خواهيد رسيد.

تاكسي۲: به ميدان تجريش برويد. تاكسي هاي” تجريش –آبك”  را سوار شده و مقابل در ورودي بوستان گلاب‌دره پياده شويد.

تاكسي هاي باغ فيض هم همين مسير را تا پارك مي روند.

*نكته: از وردي بوستان تا سورتمه تهران تقريبا ۲ كيلومتر مسير پياده روي در پيش رو خواهيد داشت.

سورتمه دربند

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۲:۴۰ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی