مجله دلتا
گردشگري
ميدان سرخ مسكو با ديدني‌ هايي مثل كاخ كرملين و كليساي سنت باسيل، از جاذبه‌ هاي جهاني مسكو است. باورتان نمي شود كه در سال ۲۰۱۰ تعدادي اثار تاريخي از پشت ديوارهاي برج اسپاسكايا كشف شده است.
ميدان سرخ مسكو

پايتخت روسيه يكي از نمادهاي مهم تاريخي و فرهنگي را در خود جاي داده است. ميدان سرخ كه در قلب مسكو شهر اصلي روسيه جاي دارد. اگر از گردشگران حرفه اي سفر كرده به روسيه هستيد، امكان ندارد ميدان سرخ مسكو را نديده باشيد. جايي كه تاريخ چند صد ساله‌ مسكو را روايت مي‌كند و مانند ميدان نقش جهان خودمان، دور تا دور آن پر است از جاذبه ها و مقاصد گردشگري. مجله گردشگري امروز مي‌خواهد به شما بگويد علت آنكه ديدن از ميدان سرخ مسكو از واجبات جهانگردي‌است، چيست؟

نمايي از ميدان سرخ مسكو

ميدان سرخ مسكو چرا؟

قلب مسكو ميداني است كه از كليسا ها، ديوار هاي حفاظتي و برج و بارو ها، موزه‌ ها، يك قبرستان و يك آرامگاه وَ همچنين يك فروشگاه بزرگ تشكيل شده است. ساختمان هايي از قرون مختلف، از قرن پانزدهم تا بيستم، را در دل خود جاي داده و هدف اصلي تور هاي پياده گردي روسيه است. معماري را به زيبايي هرچه‌ تمام‌ تر به نمايش گذاشته، رژه‌ هاي سالانه را به خود مي‌بيند و ميزبان فستيوال‌ ها، كنسرت‌ ها و جشن‌ هاي خياباني است. در فصل زمستان تبديل به يك پيست اسكي روي يخ مي‌شود. يك موزه‌ رو باز يخ‌ زده. جالب است به شما بگويم در نام ميدان سرخ مسكو واژه‌ «زيبا» اشتباهاً «سرخ» ترجمه شده و روي آن مانده است.

ميدان اصلي پايتخت روسيه

  • حال و هواي يك شهر بزرگ مدرن را القا مي‌كند.
  • ميدان سرخ مسكو همراه ديدني‌ هاي مشهوري مثل كاخ كرملين و كليساي سنت باسيل، يكي از معروف‌ ترين جاذبه‌ هاي جهاني مسكو است.
  • ميداني مربعي‎ شكل است با وسعت ۷۳ هزار متر مربع و يادگار هايي از دوران مختلف روسيه.
  • كاخ كرملين در غرب آن، موزه تاريخي دولت و كليساي زيباي كازان در شمال و بازار گوم در شرق ميدان واقع شده‎اند.
  • ساختمان‌ هايش از قرون پانزدهم تا بيستم در سبك‌هاي مختلف هستند، بنا هاي ياد بود و حتي يك گورستان هم دارد.
  • موزه تاريخي دولت روسيه يافته‌ هاي باستان‌ شناسي، تزئيني و هنر كاربردي را به نمايش گذاشته است.
  • كليساي سنت باسيل در واقع موزه هم هست و از آثاري متعلق به قرون شانزدهم و هفدهم نگهداري مي‌كند.
  • تمام محوطه‌ي اطراف برج و كليساي سنت باسيل به «ميدان زيبا» شهرت دارند و ترجمه‌ معاصر نام «ميدان سرخ» اشتباه است.
  • مقبره‌ي لنين و استالين، در اين ميدان قرار دارد.
  • خالي از وسايل نقليه است و تنها گردشگران و كساني را خواهيد ديد كه در حال گرفتن عكس هستند.
  • شب هنگام برج‌ هاي كرملين و كليساي سنت باسيل غرق در نور مي‌شوند و به شكل صحنه‌ اي خارق‌ العاده مي‌درخشند.

ميدان سرخ در شب

گشت و گذار را از كجا شروع كنيم؟

براي پياده گردي در ميدان بهتر است از يك نقطه آغاز و در همان نقطه تمام كنيد. مثلاً ميدان مانِژنايا (Manezhnaya) را نقطه شروع قرار دهيد و از طريق دروازه رستاخيز وارد ميدان سرخ شويد. در قرن شانزدهم ميلادي ساخته شده و به دروازه‌ شير معروف است. چرا كه در كنار گودالي قرار داشت كه تزار ايوان مخوف، تا سال ۱۵۸۴ در آن شير نگه مي‌داشته است.

پس از آن به دو برج زيبا قرن هفدهم ميلادي مي‌رسيد و دروازه ايبريا (Iberian) كه ورودي اصلي شهر مسكو بود. از خيابان تِوِرسكايا آغاز شده و به ميدان سرخ مي‌رسيد. كليساي ايوِرسكايا (Iverskaya) هم در سال ۱۷۸۱ ساخته شد و يكي از مهم‌ ترين كليسا هاي پر تردد روسيه است.

موزه دولتي تاريخ روسيه، سمت راست دروازه‌ رستاخيز و بخش شمالي ميدان سرخ مسكو قرار گرفته. به دست ولاديمير شروود به سبكي عجيب و مطابق با نماي كاخ كرملين و كليساي سنت باسيل ساخته شده است. ساختماني بزرگ و زيبا دارد و با برج‌ هاي كرملين شكوه خاصي را القا مي‌كند. تالار هاي موزه فضايي تماشايي را به نمايش مي‌گذارند. نقاشي‌ ها، هنرها و صنايع دستي آن براي آشنايي با تاريخ روسيه از دوران باستان تا به امروز عالي است.

تور روسيه پياده گردي

  • كليساي سنت باسيل

    اين معماري باشكوه از قرن شانزدهم، تبديل به نمادي از شهر مسكو و يا حتي روسيه شده است و نقطه‌ كانوني ميدان سرخ مسكو را با فضاي اطرافش شكل مي‌دهد. اين كليسا به دستور ايوان مخوف ساخته شد و از ۹ كليساي مجزا در قالب يك مجموعه‌ واحد تشكيل شده است. براي گرامي‌ داشت فستيوال‌ ها و قديساني ساخته شد كه جشن‌ ها و روز هاي تولد آن‌ ها مطابق با روز هاي پيروزي ارتش روسيه عليه كازان بود.
    هرچند مراسم مختلف مذهبي همچنان در آن برگزار مي‌شود اما نقش يك موزه را ايفا مي‌كند. پر است از نماد هاي زيباي قرون شانزدهم و هفدهم و نقاشي‌ هاي ديواري. سكوي معروف مقابل كليسا يكي از نمادهاي ويژه در سنت باسيل است. با اينكه مي‌گويند اين سكو محلي براي اعدام‌ مجرمان در ملأ عام بود، اما بر عكس اينجا محلي براي ايراد سخنراني و خواندن فرمان‌ هاي تزار هاي روس بوده است.
    كليساي سنت باسيل

  • ديوار كرملين

    يك گورستان با مقبره‌ هايي از استالين، سيمون بوديوني، وُروشيلوف، ژوكوف (Zhukov)، برژنيف و ديگران در كنار ديوار كرملين و مقابل مركز خريد گوم وجود دارد. در دو طرف مقبره لنين واقع و در سال ۱۹۲۰ ساخته شده است. ساختمان اين مقبره به رغم ظاهر تماماً مدرن خود، به‌خوبي با شكل كلي ميدان سرخ مسكو هماهنگ است.
    گورستان مجاور ديوار كرملين، يادگاري از دوران انقلاب روسيه بوده و همچنين نقش محافظتي ديوار كرملين در گذشته را مي‌توان با دندانه‌ هاي موجود روي آن مشاهده كرد. خاندان سلطنتي در اينجا اقامت مي‌كردند و ستاره‌ هاي موجود روي برج‌ هاي كرملين هم نمادي از شوروي سابق است.
    ديوار كرملين

  • برج اسپاسكايا ميدان سرخ مسكو

    يكي از شاخص‌ ترين بنا هاي ميدان سرخ مسكو برج اسپاسكايا است كه اين ميدان را به كرملين متصل مي‌سازد. يادگار قرن هفدهم است و صداي ناقوس زنگ‌ هاي آن براي همه‌ مردم روسيه صدايي آشنا است. باورتان نمي‌شود كه بگوييم در سال ۲۰۱۰ تعدادي آثار تاريخي از پشت ديوار هاي اين برج كشف شده است. يك نقاشي ديواري متعلق به قرن شانزدهم ميلادي، با تصاويري از مسيح منجي، همراه با سنت سرجيوس، رهبر معنوي و پيشواي نهضت اصلاحات در روسيه قرون وسطي همراه مؤسس صومعه تجلي مسيح، از آثار مكشوفه در اين بخش از شهر مسكو است.
    جاهاي ديدني مسكو

  • كليساي جامع بانوي ما از كازان

    در سمت چپ موزه تاريخي دولت روسيه كليساي جامع «بانوي ما از كازان» را خواهيد يافت. بنايي نمادين براي مسكو كه در قرن هفدهم ميلادي ساخته شده و دليل ساخت آن گراميداشت آزادسازي مسكو از دست مهاجمان لهستاني بود. چهارم نوِمبر در كازان روز جشن براي نماد اين شهر، مادر الهي، بود اما امروز، روز ملي اتحاد روسيه در اين تاريخ جشن گرفته مي‌شود.

    كليساي كازان مسكو در زمان خود، ظاهري خاص داشت. يك كليساي بدون ستون است. يك گنبد مجزا دارد و با المان‌ هاي تزئيني نظير تاج‌ هاي سنتي نيم‌ دايره‌ اي روسي و پنجره‌ هايي سنتي در اطراف مزين شده است.
    كليساي بانوي ما كازان مسكو

  • مركز خريد گوم

    مركز خريد گوم (GUM) در مجاورت كليساي كازان و به‌عنوان يك مركز تجارت شناخته مي‌شود؛ در زمان ايوان مخوف به «راسته‌ داد و ستد» معروف بود. در نيمه‌ اول قرن نوزدهم بازسازي و درنهايت يك ساختمان كلاسيك در رديف‌ هاي چند گانه براي تجارت، جايگزين فروشگاه‌ هاي متعدد در اين ميدان شدند. سقف اين فروشگاه‌ ها از جنس شيشه با چهار چوبي فولادي و قوسي شكل طراحي و درنتيجه، اين مجموعه تبديل به بنايي كاربردي، پرزرق‌ و برق با نور طبيعي شد.

    اين مركز خريد ميدان سرخ محلي براي عرضه‌ لوكس‌ ترين محصولات موجود در بازار است. اغلب اهالي مسكو معمولاً براي خريد بستني به اين مركز خريد مي‌آيند و معتقدند كه بستني‌ هاي آن همچنان طعم دوست‌ داشتني ايام شوروي سابق را دارد. يك اغذيه‌ فروشي كه غذاهايش را با قيمت‌ هاي مناسب عرضه مي‌كند هم آنجا هست.
    مي‌توانيد بهترين زمان سفر به روسيه را هم در  مجله دلتا بخوانيد. همراه باشيد.

    مركز خريد گوم GUM



 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جهانگردي، سفر، گردشگري، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۴:۲۵ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی