مجله دلتا
گردشگري
وقتي به ديدن اين جاذبه ديدني در كاشان مي رويد و عكس هاي حمام سلطان امير احمد كاشان را به ديگران نشان مي دهيد همه به شما خواهند گفت كه آنجا يكي از زيبا ترين حمام هاي ايران است.
ديدني هاي كاشان

يكي از توريست پذير ترين شهر هاي ايران، كاشان است. با نگاهي به جاذبه هاي كاشان در مي‌يابيم كه واقعاً در سفر به كاشان بايد حداقل دو روز وقت بگذاريم تا بتوانيم همه جايش را ببينم. ديدني‌ هاي كاشان زيبا تر از آن است كه به سادگي بتوان از كنار آن ها گذشت. پس در اين مطلب از مجله گردشگري به بررسي تعدادي از آن ها مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

خلاصه اي در مورد كاشان

كاشان اولين جامعه شهر نشيني را داشته است. در واقعاً اولين سكونت گاه جمع نشيني با نام تمدن سيلك آنجا بوده. شهري تاريخي است و ده ها ديدني دارد. جاذبه‌ هاي گردشگري اين شهر در دو بخش كوهستاني و كويري قرار گرفته است مانند كوير مرنجاب كه يكي از مقاصد گردشگري بسيار پر تردد است. باغ فينَش در ميراث جهاني يونسكو ثبت شده و آداب و رسوم خاصي مانند گلاب‌ گيري و قالي‌ شويان هم دارد. برخي مي‌گويند كاشان از تركيب «كي آشيان» به معناي جايگاه حاكمان به وجود آمده. با مجله دلتا بمانيد تا بدانيم محبوب ترين نقاط گردشگري آن كدامند.

  • باغ فين
  • خانه طباطبايي ها
  • مسجد آقابزرگ
  • حمام امير احمد
  • تپه سيلك

خانه هاي تاريخي كاشان

برترين ديدني هاي كاشان

با اين ‎كه كاشان شهر كوچكي‎است اما از نظر خيلي‎ ها جاذبه هاي گردشگري آن پر از شاهكار هايي مانند: خانه بروجردي ‎ها، خانه طباطبايي ‎ها، مسجد جامع، مسجد و مدرسه آقابزرگ، آبشار نياسر، كوير مرنجاب، تيمچه امين ‎الدوله، حمام امير احمد و… است و همچنين تپه سيلك كه هنردوستان حتماً يك بار را به آن‎ جا سر زده‎اند.

  • باغ فين

    يكي از جلوه گاه هاي هنر و معماري ايران در گوشه اي از كاشان كويري وجود دارد. باغ فين كاشان است كه معجزه اي جهاني است. معماري اش بي نظير است. گردش آب را در راه آب ها حوض ها و فواره ها به خوبي خواهيد ديد. پر از تفريحات است. بخش هاي مختلفي مثل حمام فين قتلگاه امير كبير را هم در خود جاي داده است.

    باغ فين مهمترين جاذبه كاشان است و نامش در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار گرفته است. اتفاقات تاريخي بسياري را به خود ديده، چايخانه و عكاسخانه هم دارد. مي توانيد لباس هاي بي نظير قجري را بپوشيد و براي هميشه خاطره رفتنتان به باغ فين را براي هميشه در قابي بر ديوار خانه تان حفظ كنيد. در فضاي دل انگيز اين باغ در كنار لذت بردن از جلوه هاي تاريخي، مي‌توانيد به موزه ملي كاشان هم سر بزنيد.
    باغ فين كاشان

  • خانه طباطبايي ها

    كنار امامزاده سلطان امير احمد، خانه‎اي وجود دارد كه به دليل تلفيقي از هنر و معماري به شاهكاري بي ‎نظير تبديل شده و آن را عروس خانه ‎هاي ايران مي‎نامند؛ «خانه طباطبايي ها» در خيابان تاريخيِ علوي قرار دارد و جلوه‎اي باشكوه از هنر معماري ايراني است.

    راستش گاهي فكر مي‌كنم هنگامي كه حاج جعفر طباطبايي، تاجر فرش، تصميم گرفت خانه‎ اي مجلل براي خود بسازد و معمارِ قاجاري، استاد «علي مريم كاشاني» اولين سنگ اين بنا را نهاد، اصلاً فكرش را مي‎كردند پس از سال‎ ها آنچه بنا مي‌شود مشهور ترين و بزرگ ‎ترين و شكوهمند ترين اثر به جاي مانده كاشان مي‌شود؟

    خانه طباطبايي ‎ها با تزئيناتِ چشم نوازي از گچ ‎بري ‎ها، نقاشي ها، شيشه هاي رنگي، ارسي و…. مزين شده است. بخش‎ هاي درون خانه و بيرون آن، به يكديگر ديد نداشتند و ساكنان مي‌توانستند به راحتي در آن تردد كنند. ۴ حياط دارد و فقط يكي از آن‎ ها متعلق به بخش بيروني و سه حياط ديگر در بخش اندروني است. خوب است به شما بگويم ممكن است ورود شما دست خودتان باشد، اما خروج ‎تان از خانه طباطبايي ها، هرگز دست خودتان نخواهد بود.
    خانه طباطبايي ها كاشان

  • مسجد آقابزرگ

    يكي از باشكوه ترين و زيباترين بناهاي دوره قاجار در ايران را مي‌توانيد در كاشان بيابيد. آقا بزرگ نام مجموعه اي شامل مسجد و مدرسه و بسيار چشم نواز است. نگاه هاي بسياري را به خود خيره مي‌‍كند. منسوب به ملا مهدي نراقي است. فرهنگ ايراني و اسلامي را به خوبي با يكديگر آميخته چرا كه معماران و هنرمندان ويژگي هاي اسلامي را به خوبي به هنر ايراني اضافه كردند و در ساخت اين عبادتگاه از آن بهره گرفتند.

    جاذبه اين مسجد بيشتر ديدني است و از لحاظ بصري، بسيار چشم نواز است. عكس هاي بي نظيري هم به شما هديه مي دهد. يكي از زيبا ترين و باشكوه ترين مساجد ايران در دوره قاجار است. خوب است بدانيد اين مسجد تنها مسجد ۵ طبقه جهان است. يكي از ديدني هاي كاشان كه در بين كوچه پس كوچه هاي اين شهر منتظر است تا ساعت هايي شگفت را  به شما هديه دهد. در محدوده تاريخي و بافت قديمي شهر، در محله‌ اي مجاور بقعه خواجه تاج‌ الدين، در خيابان آقابزرگ قرار گرفته است.
    مسجد آقا بزرگ

  • حمام سلطان اميراحمد

    وقتي به ديدن اين جاذبه ديدني در كاشان مي‌رويد و عكس هاي حمام امير سلطان احمد كاشان را به ديگران نشان مي‌دهيد همه به شما خواهند گفت كه آنجا يكي از زيبا ترين حمام هاي ايران است. منحصر به فرد با تزيينات و معماري چشم نواز. بيش از ۱۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و گردشگران زيادي را به سوي خود مي‌كشاند. در محله اي تاريخي واقع شده و در نزديكي ديگر جاذبه ها و ديدني هاي كاشان.

    پشت بام اين حمام يكي از مكان هاي نمادين كاشان است و سوژه بسياري از عكاسان گردشگر. مربوط به دوره قاجار است و با رنگ هاي خيره كننده و معماري بي نظير تزئين شده است. در خيابان علوي، كوچه سلطان امير احمد هم واقع شده و از هر كس در اين شهر آدرس آن را بخواهيد حتماً سر راست شما را راهنمايي خواهد كرد.
    حمام امير احمد

  • تپه سيلك

    تپه سيلك از جاذبه هاي مهم كاشان در جنوب غربي اين شهر واقع شده. در اصل يك زيگورات تاريخي است. براي اولين بار در سال ۱۳۱۱ خورشيدي توسط رباستان شناسي معروف به عنوان كهن ترين زيگورات در ميان ۳۲ زيگورات موجود در ايران و عراق نام گذاري شد. قدمتي ۷ هزار ساله دارد و يكي از قديمي ترين مراكز سكونت بشر ماقبل از تاريخ بوده است.

    مجموعه هايي از ظروف سفالي و ظروف فلزي و همچنين استخوان هاي انساني از آن به دست آمده كه در اكثر كتاب هاي تاريخ هنر حتماً تصوير آن ها را ديده ايد. درواقع تمدني شهر نشيبن در آن دوران در سيلك زندگي مي‌كردند و آثارشان امروزه در موزه ايران باستان نگه داري مي‌شوند. در جنوب غربي كاشان و در سمت راست جاده كاشان به فين قرار گرفته است. ديدن آن ها خالي از لطف نيست.
    تپه سيلك

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۵:۲۲ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی