مجله دلتا
گردشگري
گلدان‌ هاي سفالي شمعداني‌ قرمز و آبپاش‌ هاي مسي لب حوض را كه بنگري انگار همين الان مادربزرگ حياط را شسته و گل ها را آب داده است. انگار فراموش كرده آبپاش را سر جايش بگذارد.

شده گاهي دلتان بخواهد برويد؟ كجايش مهم نيست. فقط برويد و نباشيد. مثلاً جايي برويد كسي شما را نشناسد. برويد براي خودتان دو ساعت بنشينيد حتي با كسي حرف نزنيد. فقط شما باشيد و خودتان و خودتان؟ خوب در مجله گردشگري ما امروز به شما مي‌گوييم اگر اهل اصفهان هستيد و يا به آنجا سفر كرده ايد و يا نه اصلاً قصد سفر به آنجا را داريد، كجا برويد كه بتوانيد فقط خودتان باشيد و خودتان. برويد به جايي بين دو دنيا. به عمارتي دايره اي شكل كه شما را به فضايي سنتي و مدرنيزه مي‌برد. هم در فضاي باز و هم در فضاي سرپوشيده مي‌توانيد از اين دنيا كنده شويد و دمي بياساييد و دوباره زندگي را از نو آغاز كنيد. اينجا عمارت نمكدان است. كافه رستوان عمارت نمكدان اصفهان كه سنت و مدرنيزه را با يكديگر آميخته است.

مجله دلتا
نمكدان

عمارت نمكدان اصفهان

اين عمارت هيچ دست كمي از آنچه ازش انتظار داريد، ندارد. از آن دالان آبي رنگ كه رد شوي و پا به حياط بگذاري دقيقاً به ياد خانه آبا و اجدادي مي‌افتي، با حوضي بسيار زيبا، تزئين شده با كاشي هاي سبزآبي و آن فواره قديمي اش. گلدان‌ هاي سفالي شمعداني‌ قرمز و آبپاش‌ هاي مسي لب حوض را كه بنگري انگار همين الان مادربزرگ حياط را شسته و گل ها را آب داده است. انگار فراموش كرده آبپاش را سر جايش بگذارد. در نگاه اول ايوان را خواهي ديد بانرده هاي چوبي و درهاي سبز شده پشتش.

راستي فيلم مادر علي حاتمي يادتان هست؟ ساختمانش را به ياد مي‌آوريد؟ بناي سفيد رنگ اين عمارت نيز به همان اندازه كهن است. يادگار دوران قاجار  با ديوار هاي كاهگلي. موزيك سنتي معمولاً در آنجا به راه است. خلاصه محيطي نوستالژيك است كه كلي شما رابه سال هاي دور مي‌برد.

چيدمان حياط با ميز و صندلي‌ هاي چوبي است. كنار ديوار ها خمره هاي بزرگ سفالي هم قرار داده شده. در انتهاي حياط هم درهايي وجود دارد كه مي‌توانيد براي نشستن به اتاق هاي داخل ساختمان برويد. نشستن در اين فضا هم بسيار برايتان دل انگيز خواهد بود. صرف غذاهاي ايراني بر ميز هايي كه ديگر عتيقه‌ شده اند بخصوص براي گردشگران خارجي و يا حتي داخلي، بسيار لذت بخش خواهد بود.

رستوران نمكدان

  • داخل عمارت نمكدان اصفهان

    داخل عمارت نمكدان اصفهان هم دست كمي از زيبايي هاي بيرونش ندارد. با همان رنگ و بوي كهن. تزئينات  داخل هم از نظر رنگ آميزي عالي هستند. آن درهاي سبز رنگ و ميز هاي چوبي قهوه اي و فرش هاي گل دار ديدني يك هارموني عالي را آفريده‌اند. امكان ندارد گردشگري باشيد و از اين بخش ده ها عكس نيندازيد. در برخي اتاق ها هم ميز ها درست ميان فضا قرار گرفته اند كه آن هم زيبايي مخصوص به خودش را دارد. ميز توالت‌ هاي چوبي، ديواركوب‌ ها و پارچه‌ هاي خوش طرح و رنگ هم حسابي چشمتان را نوازش مي‌دهند.
    داخل عمارت نمكدان

  • رستوران عمارت نمكدان اصفهان

    رستوران عمارت نمكدان،  غذاهاي خانگي را سرو مي‌كند. طعم لذيذ غذاهاي ايراني. به بهترين شكل طبخ شده. طعم آن به قولي با يك وجب روغن روي آن، تا سفر بعد زير دندانمان مي‌ماند. غذايي مثل پلو ماش كه با همان لقمه اول خودش را حسابي ثابت مي‌كند. با آب گوشت و قلم تهيه شده و محبوب همه مسافران و گردشگران است. آبگوشت هايش هم كه تنها غذاي روز هاي جمعه اين مجموعه است، در بين گردشگران و همه مشتري ها زبانزد است.
    شايد تنها ايرادي كه بتوان به اين منو گرفت آنكه تنوع غذايي‌اش كم است و احتمالاً تقصيرش هم بر گردن كوچك بودن آشپزخانه عمارت است. اما همين تعداد انتخاب هم از آنجا كه نمكدان تازه شروع به كار كرده كافي به نظر مي‌رسد. راستي از ساعت ١٧ هم، ميان وعده آش سرو مي‌شود.
    رستوران نمكدان

  • كافه عمارت نمكدان اصفهان

    تقريباً مي‌توان گفت ليست نوشيدني‌ هاي گرم و قهوه منو كافه عمارت نمكدان كامل است. البته اگر خوراكي هاي مناسب فصل هاي گرم مثل انواع شيك ها و بستني ها را فاكتور بگيريم.
    در مورد منوي كافي‌شاپ، كيفيت طعم آن در رقابت با كافي شاپ‌ هاي خوب اين منطقه است. حضور كارشناس قهوه در كافي‌شاپ اين مجموعه، خيال مشتري را از اين لحاظ كه قهوه مرغوب و اصولي تهيه شده نوش جان مي‌كند راحت مي‌كند.
    كافه عمارت نمكدان

  • آدرس عمارت نمكدان اصفهان

    آدرس: اصفهان، خيابان استانداري، اول كوچه پشت مطبخ
    در ابتداي كوچه‌ پشت مطبخ در خيابان استانداري است از آنجا كه در مجاورت با ميدان نقش‌جهان اصفهان است به راحتي پيدا مي شود. نماي اين مكان ديدني، روبروي ميدان نقش جهان است. ورودي اش هم مانند داخل عمارت كاملا سنتي و چشم نواز است هرچند سرويس بهداشتي كه در ضلع شمالي مجموعه، واقع شده عليرغم در هاي ورودي قديمي‌اش، داخل آن‌ به خوبي نوسازي شده ولوازم بهداشتي مثل دستمال توالت و دستمال حوله‌اي و… داخل آن هم كامل است.
    ساعت كار نمكدان: صبحانه از ٨:٣٠ تا ١٠:٣٠، شام از ٢٠ تا ٢٣، كافه از ۸/۳۰ تا۲۳

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۱:۰۲ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی