مجله دلتا
گردشگري
قيمت بليت تله كابين توچال متفاوت است از ايستگاه يك به دو قيمتي حدود 20 هزار تومان دارد اما از ايستگاه يك به پنج شما بايد مبلغي در حدود 40 هزار تومان بپردازيد. اگر هم مستقيم از ايستگاه يك به هفت بخواهيد برويد، حدود 60 هزار تومان برايتان هزينه دارد.
تله كابين توچال

براي ما كه كوهنورد نيستيم (چه رسد به اينكه كوهنورد حرفه اي باشيم) رفتن به قله اي مثل توچال آرزوست. اينكه بينيم آن بالا چه خبر است. از كوه و برف و سرما و آن همه زيبايي اش با خبر شويم. اينكه بدانيم نمايي كه زير پايمان قرار مي‌گيرد به چه شكل خواهد بود. اين ها هميشه و هميشه جاي سوال دارد. خوب اين خبر بدي است. اما خبر خوبي هم هست، اينكه با نعمت وجود تله كابين توچال مي‌توانيم ما هم مثل كوه پيمايان به نقطه ۳۸۵۰ متري اين كوه برسيم. و همه آنچه برايتان شمرديم را تجربه كنيم. باور كردني نيست كه چه لذتي دارد. امروز با مجله گردشگري به تله كابين توچال سر زديم تا اين تجربه را با شما در مجله دلتا شريك شويم.

قله توچال

توچال كجاست؟

توچال يكي از قله هاي رشته كوه‌ هاي البرز است و قسمت جنوبي آن تفرجگاهي عالي براي تهراني‌ ها و مسافران شهرستاني است. رو به تهران است و طبيعت و زيبايي آن بي نظير. كلمه توچال معروف هم يعني آبگير. چرا اين اسم را روي آن گذاشتند؟ چون در كنار يك درياچه واقع شده و علت اين نام‌گذاري هم تقصير آن است. تقريباً همه آن را با بامش مي‌شناسند و تا حدودي با آن آشنايي دارند.

ابتدا اينجا پيست اسكي بود كه در سال ۱۳۵۵ در فاصله ۵ كيلومتري از ميدان تجريش تهران همه توانستند اسكي را تجربه كنند. تله كابين توچال هم با هفت ايستگاه در همان سال تا قله توچال رفت. همچنين اين امكان را فراهم كرد كه مردم بتوانند طبيعت را به طرز زيبايي تجربه كنند. جايي فراتر از ابر‌ها كه هيچ خبري از آلودگي و سر و صداي تهران نيست.

اينجا هرچه قدر دلتان بخواهد آسمان داريد. ابرها زير گوشتان هستند. هواي سرد را تا بي نهايت مي‌توانيد ببلعيد و چشمتان را به سپيدي بي نظير رحمت خداوند بدوزيد. بام تهران را هم قبل از رسيدن به توچال مي‌توانيد سر بزنيد و از تفريحاتي نظير بگ جامپينگ و زيپ لاين هم لذت ببريد.

ايستگاههاي تله كابين توچال

تله كابين توچال

اين تله كابين بي نظير است. همانطور كه گفتيم شما را در عرض حدود ۱ ساعت به قله ۳۸۰۰ متري مي‌برد. ۷ ايستگاه دارد و داراي دو تله سيژ و يك تله اسكي است. يك هتل و دو رستوران هم آنجا هست. وقتي كه برسيد به يك پيست بين المللي پا گذاشته ايد. جايي كه تا به حال چندين دوره مسابقه بين المللي اسنو برد را به خود ديده است. نزديك به مركز شهر است و با تله كابين توچال، يك مسير ايمني را تا پيست خواهيد پيمود. خيالتان حسابي راحت باشد و از مناظر به شدت لذت ببريد.

خوب است بدانيد هتل توچال بسيار زيبا و مجهز است. همان نام توچال را هم دارد. همچنين يك مدرسه اسكي هم آنجا وجود دارد كه اين روزها وقت ثبت نامش است. به علاوه يكي ديگر از امكانات تفريحي كه در پيست اسكي توچال قرار دارد، اسنوموبيل راني‌است كه بسيار هم هيجان انگيز است.

پيست اسكي توچال

اطلاعات تله كابين توچال

  • طولاني‌ ترين تله كابين پيوسته دنيااست.
  • سه لاين تله كابين، سه لاين تله سيژ و سه لاين تله اسكي دارد.
  • طول اصلي خط تله كابين حدود ۷۵۰۰ متر است.
  •  ۶۰۰ نفر را در هر ساعت جابجا مي‌كند.
  • در ارتفاع ۴۰۰۰ متري يك هتل دارد.
  • در ايستگاه دوم تله سيژ چشمه، شما را به حوالي چشمه توچال مي‌برد.
  • حتما بايد تا قبل از ساعت دوازده آنجا باشيد، پس از آن، بالا رفتن ممكن نيست و فقط بليت برگشت فروخته مي‌شود.
  • ساعات كاري تله كابين توچال در روز‌هاي عادي از ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه و در آخر هفته از ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه آغاز مي‌شود.
  • بليت خريداري شده را تا انتهاي مسير نگه داريد. در هر ايستگاه بليت شما چك مي‌شود.
  • مي توانيد در ايستگاه اول با كارت شناسايي لوازم اسكي كرايه كنيد.

لوازم اسكي

چگونه به توچال برويم؟

آدرس: تهران- بزرگراه شهيد چمران- خيابان يمن- انتهاي خيابان ولنجك- بام تهران

اتوبوس: مي‌توانيد از اتوبوس خط ۲۲۱  ميدان ولنجك- پايانه شهيد افشار شما را به جايي مي‌برد كه بشود پياده و يا با سواري هاي گذري به ورودي توچال برويد.

مترو: با مترو به ايستگاه تجريش برويد سپس تاكسي‌ هاي بام تهران، شما را به ورودي مجموعه‌ توچال مي‌رساند.

خودرو شخصي: به سمت بام تهران برويد. بايد خود را به ولنجك برسانيد. وارد به خيابان ولنجك شده و تا انتها برانيد تا به پاركينگ توچال برسيد.

  • *نكته: از پاركينگ تا تله كابين را مي‌توانيد پياده بپيماييد و يا اگر براي رفتن حدود ۲ كيلومتر پياده روي آمادگي نداريد مي‌توانيد با اتوبوس‌ هاي مخصوص به سمت تله كابين توچال برويد.

چگونه به توچال برويم

قيمت بليط تله كابين توچال

قيمت بليت تله كابين توچال متفاوت است يعني از ايستگاه يك به دو قيمتي حدود ۲۰ هزار تومان دارد. اما از ايستگاه مثلاً يك به پنج شما بايد مبلغي در حدود ۴۰ هزار تومان بپردازيد. اگر هم مستقيم از ايستگاه يك به هفت بخواهيد برويد و يك اسكي حسابي داشته باشيد، حدود ۶۰ هزار تومان برايتان هزينه دارد. اما نكته مهم اينكه در تمام فصول مي‌توانيد توسط تماس با اين تله كابين از تخفيف تله كابين توچال با خبر شويد.

تخفيف تله كابين توچال

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۳:۵۴ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی