مجله دلتا
گردشگري
ساحل درك بسيار تميز است. هيچ نشانه‌اي از زباله ديده نمي‌شود. درك به پاك‌ترين ساحل ايران مشهور است. زيباست و حيف است آن را نبينيم.
ساحل درك

نمي‌دانم تركيب عجيب كوير، نخل و دريا را ديده‌ايد؟ وقتي كه دريا از دور نمايان مي‌شود، صحنه بسيار زيبايي براي گردشگران خواهد بود كه ده‌ها، حتي بيشتر تصوير را براي عكاسي مقابل چشمانتان قرار مي‌دهد. درست شبيه عكس‌هاي رويايي كه قبلاً از اين منطقه ديده بوديد، نخل‌هاي بلند قد كه شاخصه كوير است و ساحل زيبا و آن درياي شگفت‌انگيز كه همه به يكديگر دوخته شده‌اند. امروز به ساحل درك مي‌رويم. فقط اينجاست كه مي‌توانيد اين همه زيبايي را كنار هم ببينيد. درست خوانديد. ساحلِ دَرَك چابهار، در جنوب شرقي استان سيستان و بلوچستان و در روستايي به همين نام قرار گرفته است. با ما همراه باشيد.

روستاي زرآباد چابهار

روستاي درك

براي آن كه به اين ساحل زيبا برسيد بايد به ۱۷۰ كيلومتري شهر چابهار و در امتداد مسير سواحل مكران و در فاصله ۱۰ كيلومتري از روستاي زرآباد برويد. روستاي درك همان‌جاست. جايي كه كوير و دريا به يكديگر دوخته شده‌اند. يك زمين پوشيده از نخل كه به كازابلانكاي ايران معروف است. مي‌توان گفت ديدن ساحل درك براي همه گردشگران از واجبات است.

مردهاي درك بلوچ هستند. پيراهن‌هاي سفيد بلند بر تن دارند. لباس زنان‌شان رنگارنگ است. پر از سوزن دوزي‌هاي ديدني است و پر نقش و نگار. درك ۱۰۴خانواده دارد. همگي مهمان‌نواز و خونگرم هستند. گردشگري بخشي از درآمد روستايي‌ها به شمار مي‌رود. پس خوب است غذاهاي محلي‌شان را سفارش دهيد كه زنان روستا آن‌ها را مي‌پزند. قيمت گراني هم ندارند.

مردم روستاي درك

ساحل درك

گفتيم در ساحل درك ، كوير و دريا به هم پيوند مي‌خورند. فكرش را بكنيد! سواحل مرجاني، ماسه‌اي و صخره‌اي. همه با هم يك جا. يك تركيب فوق‌العاده. اين ساحل نزديك اقيانوس هند است. ممكن است با اين تفاصيل فكر كنيد درك در محدوده‌اي خشك و بياباني است. اما اشتباه نكنيد. درك منابع آب شيرين دارد. زمين را دو متر بكنيد هم به آب مي‌رسيد. همين موضوع باعث شده كشاورزي آن‌جا هم رونق بگيرد.

اتفاقاً جالب است به شما بگويم اين‌جا، بهشت طبيعت‌گردان است. اين ساحل بكر خيلي اتفاقي به عنوان يك پديده گردشگري كشف شد. يكي از كاربران توييتر اين كار را كرده است. او از بوميان محدوده درك بود. عكس‌هاي غروب و طلوع خورشيد درك را منتشر كرد. بعد از آن گردشگران زيادي عاشق درك شدند.

ساحل درك بسيار تميز است. هيچ نشانه‌اي از زباله ديده نمي‌شود. درك به پاك‌ترين ساحل ايران هم مشهور است. غروب اين ساحل بسيار زيباست، درختان نخل در پس‌زمينه نارنجي آسمان و انعكاسي كه خورشيد در آب انداخته است بسيار لذت بخش است. ستارگان بي‌شمار هم كه دست كمي از آسمان كوير ندارند، كنار تركيب ماه و نخل‌ و دريا به شكل ديوانه كننده‌اي مي‌درخشند.

ديدني هاي كازابلانكاي ايران

روستاي درك كجاست؟

بايد به استان سيستان و بلوچستان برويد و به چابهار برسيد. خط ساحل را در كنار درياي عمان پيش بگيريد و به سمت شهر كنارك برانيد. دهستان زرآباد شرقي را پيدا كنيد. بهشت گمشده ايران همان‌جاست. روستاي درك. بار و بنديل‌تان را ببنديد. به سيستان و بلوچستان سفر كنيد. شگفت‌انگيزترين چشم‌انداز دنيا منتظر شماست. ساحل درك ۱۷۰ كيلومتر با چابهار فاصله دارد. از روستاي درك نيز ۱۰ كيلومتر دورتر است.

اقامت در روستاي درك

ساحل درك تازه كشف شده است. هنوز امكانات گردشگري زيادي آن‌جا نيست. مي‎توانيد روي سكوهاي ساحل چادر بزنيد. همچنين مي‌توانيد به خود روستاي درك برويد. در خانه‌هاي روستايي با هزينه‌اي معقول اقامت كنيد. به نفع روستاييان هم هست. فروشگاه و پمپ بنزين دور است. حواستان به نيازهاي فوري خودتان باشد.

اقامت در روستاي درك

تور روستاي درك

چابهار و آن حوالي، از خنك‌ترين بنادر دنيا است. بنابراين خيلي از تورهاي گردشگري برنامه سفر خود را به روستاي درك از اوايل زمستان تا اواخر بهار مي‌چينند. براي اين كه از همه جذابيت‌هاي اين روستا و ساحل زيباي آن بهره ببريد مي‌توانيد در تور روستاي درك و يا تور چابهار نام‌نويسي كرده و با كلي خاطره خوب بازگرديد. درك از نيمه زمستان تا نيمه‌هاي بهار عالي است. اوايل پاييز تا نيمه‌هاي آن هم زمان خوبي است. هوا و چشم‌اندازهاي منحصربه‌فردي خواهيد ديد.

حرف آخر

سيستان و بلوچستان و ساحل درك ديدني و لذت‌بخش است. پس خوب است سعي كنيم به طبيعتش آسيب نزنيم. زيبايي‌هاي زمين براي همه نسل‌هاست. در ساحل درك غريق نجات وجود ندارد. امكانات پزشكي و كمك‌هاي اوليه دور است. حتي اگر شناگر حرفه‌اي هستيد باز هم لطفاً به آب نزنيد. خودتان را به دردسر نيندازيد. به ريسكش نمي‌ارزد. به علاوه خبر خوب اين كه كلنگ احداث كمپ گردشگري در روستاي درك به زمين خورده است. با احداث يك كمپ، رفاه عمومي گردشگران منطقه بالاتر مي‌رود و امكان اقامت و شب‌ماني راحت‌تر هم مهيا مي‌شود.

براي خواندن مطالب بيشتر گردشگري به مجله دلتا مراجعه كنيد و مجله گردشگري آن را حسابي بگرديد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۵:۴۰ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی