مجله دلتا
گردشگري
اگر از آن دسته از افرادي هستيد كه اشياي عتيقه براي‎تان جالب است و يا دوست داريد اطلاعاتي راجع به چگونگي محاسبه ساعت و روز و ماه و سال بدانيد، حتماً به موزه ساعت «تماشاگه زمان» سري بزنيد.
موزه زمان

موزه تماشاگه زمان يكي از آن موزه‌هايي‌است كه به يك موضوع خاص از همه زندگي دوار مي‌پردازد. آن هم زمان است. نام نخستين موزه ساعت ايران را به خود اختصاص داده و ساختماني بسيار زيبا دارد. تزئينات آن ديدني و رستوران موزه زمان هم بسيار مشهور است. مي‌توانيد در ميان درختان و صداي پرندگان بنشينيد و يك كافي يا چاي گرم در يك هواي زمستانه نوش جان كنيد. البته صبحانه‌هاي موزه زمان بيشتر باعث شهرتش شده است. فكر مي‌كنم همه اين‌ها گزينه خوبي است تا مجله گردشگري‌مان را امروز همراهي كنيد كه به اين موزه زيبا سري بزنيم. با مجله دلتا بمانيد.

موزه زمان

تماشاگه زمان، موزه‌اي در تهران بزرگ است كه شما حتي تصورش را هم نمي‌توانيد بكنيد كه هزاران ساعت، هزاران ساعت را منتظر مانده‌اند تا شما براي ديدار از آن‌ها برويد و از خود بپرسيد آيا واقعاً با چند تكه چوب زير نور خورشيد بود كه بشر توانست زمان را تشخيص و روز و ماه و سال را از هم تميز دهد؟

هنگامي كه به باغِ تماشاگه زمان قدم مي‌گذاريد وارد بهشت كوچكي شده‌ايد كه در دوره‌اي، بخشي از باغ فردوس بوده است. با ساختماني قاجاري و آبي رنگ كه شما را به ياد خانه‌هاي عروسكي مي‌اندازد. خانه حسين خداداد، تماشاگهِ زمان. مزين به گچ‎بري‌هايي از گره‌هاي چيني، آينه‌كاري و مقرنس كاري. جايي كه اگر دوستدار هنر معماري باشيد، قطعاً زماني را به عكاسي دور تا دور اين ساختمان اختصاص خواهيد داد.

همچنين در جاي جاي باغ مي‌توانيد انواع ساعت‌هايي را ببينيد كه برخي ۵۵۰۰ سال پيش اختراع شده‌اند؛ مانند يك ساعت آفتابي كه فقط از يك چوب شاخص روي سطحي صاف تشكيل شده است، ساعت آبي، ساعت آبي مكانيكي، ساعت روغني، ساعت طنابي، ساعت شمعي، ساعت شني و …

ساختمان تماشاگه زمان

ساختمان عروسكي موزه زمان

طبقه اول را ساعت‌هاي قديميِ اروپايي از كشورهايي مثل سوئيس، فرانسه، انگليس، آلمان؛ ساعت‌هايي مخصوص شيفت نگهباني، ساعت‌هاي مچي، ساعت كِشتي و… فرا گرفته. ساعت‌هايي مربوط به ناپلئون سوم و لويي شانزدهم. شما حتي ساعتي را خواهيد ديد از قرن ۱۹ ميلادي با پيكره‌اي از هومر شاعر يوناني.

در همين طبقه با اتاقِ بي‌نظير اصفهاني‌ها روبه‌رو خواهيد شد كه به شكلي چشم‌نواز و زيبا طراحي شده است. اتاقي متفاوت از كل بنا كه حسين خداداد خواست اين‌گونه طراحي شود. مملو از تنگ‌بر‌‎هاي (گونه‌اي از آذين‌هاي گچي) استادانه با الهام از اتاق موسيقيِ كاخ عالي قاپوي اصفهان، طراحي تذهيب و تشعير، مينياتور، با سقفي از طرح‌هاي خشتي كه ۹۹ درصد از مس و ۱ درصد از طلاست. همراه تابلويي گچ‌بري در قسمت محراب كه نمادي از آفرينش آدم و حوا وَ هابيل و قابيل در باغ عدن است.

ساعت بازديد موزه زمان

نمايشگاهي در دل تماشاگه

طبقه دوم مكاني براي نمايش آثار هوشنگ فروتن است كه با استفاده از ساعت، كلاژ شده است و برخي از آن‌ها در سال‌هاي ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در شهرهايي از آمريكا به نمايش گذاشته شده‌اند.

همچنين در همين طبقه شاهد ويتريني مدور هستيم از ابزار تعمير ساعت مانند سمبه و سمبه‌دان، سوزن روغن‌زني، چفت، چكش،  فرچه، چاقو و آچار ساعت‌سازي، انبردست و دم‌باريك و …

قسمتي از همين طبقه در موزه تماشاگه زمان به ابزار‎هايي براي سنجش روز و ماه و سال اختصاص داده شده است. اسطرلاب و كرهِ سماوي يكي از آن‌هاست. همچنين شخصيت‌هاي مختلفي از تقويم نويسي و ماكت كتيبه بيستون (قديمي ترين سندِ تاريخ‌دار ايراني) و در نهايت ساعت‌هاي افراد مشهور را همراه با نام و عكس ايشان خواهيد يافت.

تاريخ قاجاري

رستوران موزه زمان ( كافه ريبار )

وارد محوطه موزه زمان كه بشويد، درست سمت چپتان كافه رستوراني را خواهيد ديد كه شايد بيشتر به صبحانه‌هايش معروف است. چرا كه در منطقه زعفرانيه كمتر جايي پيدا مي‌كنيد كه صبحانه‌ منو باز به كيفيت ريبار داشته باشد، شايد هم در كل تهران نيافتيد.

هر چه بخواهيد هست. در نظر داشته باشيد كه براي هر وعده هم دو ساعت تايم استفاده از بوفه داريد. فضاي باز و دل‌انگيزي دارد. منوي آن كامل است و براي كساني كه به موزه زمان سر نمي‌زنند هم سرويس مي‌دهد. فراموش نكنيد اگر قصد داريد صبح جمعه آن‌جا باشيد حتماً از قبل ميزتان را رزرو كنيد.

موزه زمان صبحانه

موزه زمان كجاست ؟

آدرس موزه زمان : تهران، خيابان وليعصر، نبش چهار راه پرزين بغدادي، پلاك ۱۲

روزهاي بازديد موزه زمان : تمامي روزهاي هفته به جز ايام سوگواري.

ساعت كاري موزه زمان : صبح‌ها ۹:۳۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۴:۰۰ تا ۲۱:۳۰ (جمعه‌ها ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۶:۰۰ عصر)

قيمت ورودي موزه زمان : بازديدكنندگان داخلي ۴٫۰۰۰ تومان و بازديدكنندگان خارجي ۳۰٫۰۰۰ تومان

حرف آخر

اغلب موزه‌ها ديگر فقط جايي براي ديدن آثار عتيقه نيستند، بلكه مي‌توانيد به عنوان تفريح‌گاه به اين قبيل مكان‌ها نگاه كرده و اوقات خوشي را در آن‌ها سپري كنيد. براي رسيدن به اين مكان كافي است به خيابان ولي‌عصر، ابتداي خيابان سرلشگر فلاحي (زعفرانيه)، نبش چهارراه پرزين بغدادي، پلاك ۱۲ مراجعه و خاطره‌هاي خوبي را براي خود رقم بزنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۵:۵۹ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی