مجله دلتا
گردشگري
هرچند كه برخي، بهار تا اواسط تابستان را بهترين زمان براي سفر به دشت ميشان مي‌دانند اما بيشتر خانواده ها در بهار، عكاسان در پاييز و همه كوهنوردان معمولاً زمستان را براي سفر به دشت ميشان انتخاب مي كنند. از سويي زمستان‌هاي اين دشت به شدت ديدني است.

همدان تاريخ دور و طولاني‌اي دارد و جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي زياد. اما علاوه بر جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعت بي‌نظيري هم دارد كه اگر از علاقمندان به ايران بكر هستيد، دشت ميشان در استان همدان را حتما در ليست سفرهاي خود داشته باشيد. يكي از دشت‌هاي رويايي و بهشتي ايران، در دامنه‌هاي كوه الوند كه از جاذبه‌هاي گردشگري استان همدان حساب شده و مجله گردشگري امروز شما را به ديدن دشتي از زيبايي‌ها دعوت مي‌‌كند. با مجله دلتا بمانيد.

مسير دشت ميشان همدان

دشت ميشان همدان

در انتهاي يك جاده زيبا، دشتي سرسبز با نام دشت ميشان قرار گرفته كه در بهار و پاييز شكوه نقاشي خداي خالق را به نمايش مي‌گذارد. تابستانش سبزِ سبز است و زمستانش سپيدِ سپيد. اصلا جلوه‌اي خاص دارد. اين دشت يك زيبايي چهار فصل است. زيبايي زمستانه آن مديون برف و يخ، و بهار و تابستانش با چمنزار و گل‌هاي كوچك زرد پر شده است. منظره‌ چشم‌نواز و ديدني پاييزش را هم كه ديگر برايتان نگويم. در مسير صعود به قله‌ زيباي الوند است و يكي از زيباترين جاهاي ديدني همدان.

دشت ميشان كجاست ؟

دشت ميشان ۱ هكتار مساحت دارد. گفتيم كه در مسير صعود به كوه الوند است و براي رسيدن به آن  بايد از جاده‌اي بگذريد كه در انتهاي آن آبشار گنجنامه و كتيبه تاريخي هخامنشي قرار دارد، آبشار و كتيبه‌اي كه هر كدام زيبايي‌هاي خاص خودشان را دارند. مسير كوهنوردي به الوند هم از همين‌جا شروع مي‌شود تا به دشت ميشان برسيد. علاوه بر كوهنوردي و كوهپيمايي در اين منطقه ديدن زندگي عشاير هم در دامنه‌هاي شمالي الوند بايد برايتان جالب باشد.

اين دشت يكي از جاذبه‌هايي در همدان است كه هر روزه طبيعت‌گردان و كوه‌پيمايان بي‌شماري به آن‌جا سر مي‌زنند. جايي در طول دره زيبا و خرمِ عباس آباد كه پر است از منظره باغ‌ها و درختان بلند كه پاييزش بسيار شكوهمند است.

كوه الوند دشت ميشان

 

مسير دشت ميشان

البته مسير رسيدن به دشت ميشان فقط كوهپيمايي نيست و براي رسيدن به آن دو راه وجود دارد و يكي از آن‌ها كوهپيمايي است. ديگري استفاده از تله كابين است.

اگر از كوهنوردان هستيد، هرچه به سمت قله الوند بالاتر برويد، منظره‌ پشت سرتان زيباتر و چشم‌نواز‌تر مي‌شود. در اين مسير دو پناهگاه كوهنوردي هم وجود دارد كه مدت‌ها پيش ساخته شده‌اند و استراحت كردن در اين ايستگاه‌ها، خالي از لطف نيست. به علاوه مي‌توانيد عكس‌هاي بي‌نظيري را هم براي خود ثبت كنيد.

پناهگاه اول يك بالكن با نماي بسيار زيباي دره است كه اگر در روزهاي ابري روي آن بايستيد، شاهد منظره خارق‌العاده اقيانوس ابر خواهيد بود.

اگر انتخابتان هم تله‌كابين باشد، گنج‌نامه در ايستگاه دوم آن قرار گرفته و منظره‌اي فراموش نشدني را از آن بالا خواهيد ديد. منظره‌اي شبيه به يك كارت پستال كه شما برفراز آن در حال حركت هستيد.

تله كابين دشت ميشان

جاذبه هاي گردشگري دشت ميشان

خود دشت ميشان همدان يك مقصد گردشگري است. عبور كردن از مسيري كه برايتان گفتيم هم براي گردشگران و كوهنوردان جاذبه خاصي است. اما اگر دنبال يك مكان خاص به عنوان جاذبه گردشگري دشت ميشان مي‌گرديد، مسير كاروان‌روي هخامنشيان، كه پادشاهان و همراهانشان از آن عبور مي‌كردند، بايد برايتان جالب باشد.

از سويي اين مسير شما را به كتيبه باستاني گنج نامه خواهد رساند. كتيبه‌اي متعلق به عصر داريوش و خشايار شاه، دو پادشاه بزرگ هخامنشي است.

در نزديكي آبشاري به ارتفاع ۱۲ متر قرار دارد قدمتي چندين هزار ساله دارد.

پيشنهاد مطالعه: مي‌توانيد براي آشنايي بيشتر با گنجنامه مطلب “دهكده گنجنامه همدان” را مطالعه كنيد.

از سويي گاهي آبشار گنجنامه هم مانند آبشار يخي هملون يخ مي‌زند و اگر علاقمند به يخ نوردي باشيد مي‌توانيد به آن هم صعود كنيد.

آبشار گنجنامه

دهكده كول ميشان كجاست؟

بارها شده كه به جاي دشت ميشان همدان عبارت دهكدهكول ميشان را شنيده باشيد. كول روستايي از توابع بخش ميانكوهِ شهرستان اردلاست. در استان چهارمحال و بختياري واقع است، در ۷۰كيلومتري جنوب غربي مركز استان (شهركرد) واقع شده و با دشت ميشان همدان هم نسبتي ندارد.

فصل سفر

هرچند كه برخي، اوايل بهار تا اواسط تابستان و اواسط مهرماه تا اواخر ابان را بهترين زمان براي سفر به دشت ميشان ميدانند اما بيشتر خانواده ها در بهار، عكاسان در پاييز و همه كوهنوردان معمولاً زمستان را براي سفر به دشت ميشان انتخاب مي كنند. از سويي اين دشت در زمستان به قدري ديدني است كه، تماشاي دشت سپيد‌پوش ميشان در زمستان، يكي از فراموش نشدني ترين تجربه سفر هاي آن‌هاست.

جاهاي ديدني همدان

آدرس دشت ميشان همدان

از تهران به سمت همدان را طي چهار ساعت رانندگي كنيد. آنجا از ميدان امام به سمت ميدان قائم حركت كنيد و پس از رسيدن به ميدان قايم سمت راست برويد. كمي بالاتر يك دوراهي است كه يكي به سمت عباس آباد و ديگري به سمت گنج نامه مي‌رود.

مسير گنج نامه را كه ادامه دهيد به ابتداي مسير كوهپيمايي خواهيد رسيد. حالا يا مي توانيد تا دشت را به كوهنوردي بپردازيد و جايزه تان دشت خواهد بود؛ ويا با تله كابين به دشت ميشان مي رويد و از تصاوير لذت مي بريد. عكس هاي زيادي را از عشاير بين راه هم مي توانيد براي آلبوم خاطراتتان به همراه بياوريد.



 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۹:۴۸ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی