مجله دلتا
گردشگري
موزه خودروهاي تاريخي ايران ، تعداي از بهترين،قديمي ترين وگرانترين اتومبيل هاي جهان را از عهد قاجار تاكنون را يكجا گرد هم آورده تا در برابر چشمان شما به نمايش بگذارد.
موزه خودروهاي تهران

 بسياري از افراد هستندكه با ديدن ماشين هاي قديمي از خود بيخود مي‌شوند وبراي ديدنشان وقت مي‌گذارند ويا حتي سعي مي كنند يكي از آن‌ها را بخرند و به اصطلاح تميز كنند و سوارشوند. آن‌ها همه خودرو‌هاي جديد و قديمي را مي‌شناسند، به اين افراد مي گويند «عشق ماشين» اگر شما هم جزو آن‌ دسته از عشق ماشين‌ها هستيد. مجله گردشگري به شما پيشنهاد مي‌دهد حتماً سري به موزه خودرو تهران بزنيد. اصلاً بياييد با مجله دلتا همه با هم به ديدن اين خانه سالمندان اتومبيل ها برويم.

موزه خودروهاي ايران

ورود خودرو به ايران

در دوره قاجار دستگاهي براي حمل‌ونقل پادشاه قجري و درباريان وارد ايران شد، هياهوي بسياري را  به دنبال داشت. در سال‌هاي نخست فقط مورد استفادۀ پادشاه، درباريان و اشخاص تراز اول كشور بود، اما پس از ۲۶ سال يعني از سال ۱۳۰۵ مورد توجه مردم هم قرار گرفت و آنها هم سراغ اين پديده رفتند.

موزه خودرو تهران

موزه خودرو تهران در زميني به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و  ۱۰ هزار متر مربع آن فضاي مسقف است و سالن نمايش آن ۳۰۰۰ متر مربع. در حال حاضر ۴۵ دستگاه اتومبيل، ۲ ارابه كالسكه، ۳ دستگاه موتور سيكلت در سالن نمايش در معرض ديد عموم قرار داده شده كه هركدام از اين اتومبيل ها براي خود داستاني دارند.

اتومبيل هاي كلاسيك تهران

كالسكه هاي موزه خودرو

  • كالسكه نادري يا ناصري
    به محض ورود به موزه، سمت راست خود را نگاه كنيد، نخستين چيزي كه مي‌بينيد ارابۀ كالسكه‌اي با نام كالسكه «ناصري» يا نادري است كه در نوع خود قديمي‌ترين ايران است و ۱۲۰ سال پيش در وين پايتخت اتريش ساخته شد و پس از ترور ناصرالدين شاه در حرم شاه عبدالعظيم حسني او را در كالسكه گذاشتند و به كاخ منتقل كردند.
    پس از ناصرالدين شاه هم از اين كالسكه براي انجام مراسم‌هاي تشريفاتي ساير شاهان استفاده شد كه حتي گفته مي‌شود اتاق اين كالسكه حالتي شناور دارد كه سبب مي‌شود سرنشين آن احساس ناهمواري نكند.
  • كالسكه تاجگذاري
    كالسكه مخصوص تاجگذاري هم ساخت كارگاه‌هاي معروف كالسكه سازي در اتريش است. نمونه ديگري كه حداقل يكصد سال قدمت دارد. در آن دوران كالسكه به رنگ آبي لاجوردي بود. نماي بيروني آن از طلاست. حتي تا دوران پهلوي نيز كاربرد سلطنتي داشت.
    در دوران پهلوي اما، اين كالسكه را به رنگ مشكي در آوردند و از آن در مراسم تاج‌گذاري استفاده كردند. كالسكه تاج‌گذاري نيز در موزه خودرو تهران كنار كالسكه نادري قرار دارد.
    كالسكه تاج گذاري

خودرو هاي موزه خودرو

در اين موزه ده ها اتومبيل قديمي از شركت ها و برندهاي درجه يك و لاكچري را خواهيد ديد. مجموعه اي از بهترين ها و در پاره اي موارد منحصر به فردترين هاي صنعت خودروسازي. اين ثروت ملي و نمايش آنها نمونه هايي نادر هستند مانند مجموعه غني از مدلهاي رولز-رويس از جمله رولز –رويس سيلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه اي فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳، مجموعه مرسدس بنزها، مدل استثنائي ۵۰۰ كا، ليموزين، ۱۹۰ SL كه همه اينها وتعداد ديگري از خودروهاي استثنايي را در اين موزه مي توان ديد. بازديد از اين موزه مي تواند روزي به ياد ماندني را براي همه گردشگران رقم بزند.

  • رولزرويس
    يك اتومبيل رولزرويس فانتوم چهار در اين موزه وجود دارد. زمان توليد آن از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ ميلادي بود و فقط ۱۸ دستگاه از آن در كل دنيا داشت. جالب است به شما بگويم يك دستگاه آن ضدگلوله بود كه براي خانواده سلطنتي ساخته شده بود!
  • موريس آكسفورد
    خودروي موريس آكسفورد در سال ۱۹۱۲ توليد شد. كه در موزه خودروهاي تهران يكي از آن‌ها را به رنگ قرمز خواهيد ديد. حجم موتور اين خودروي يكصد ساله هزار و ۱۸ سي سي است و تا ۱۰ اسب بخار قدرت توليد كند كه براي زمان خود بسيار مطلوب بوده است.
  • مرسدس بنز K500
    مرسدس بنز K500، جزء با ارزش‌ترين اموال موزه به شمار مي‌آيد و مسئولين موزه خودرو  هم بر همين باورند. رنگ سبز دارد. در سال ۱۹۳۴ ساخته شده است و جزء اولين خودروهاي سوپر اسپرت جهان به شمار مي‌آمده. اين خودرو تنها ۳۵۴ دستگاه از آن در سطح جهاني توليد شد كه يكي از آن‌ها در ايران است.
    رولزرويس كلاسك K500
  • لامبورگيني
    لامبورگيني كانتاش، جزء خودروهاي سوپر اسپرت دهه هفتاد ميلادي و ساخت كشور ايتاليا است. موفق‌ترين نمونه‌هاي لامبورگيني در تمام طول تاريخ. كانتاش موزه خودرو تهران در سال ۱۹۷۴ ساخته شده و داراي يك پيشرانه ۱۲ سيلندر خطي‌است. تا سرعت ۳۱۰ كيلومتر در ساعت مي تازد و نمونه بي نظير و ديدني ميراث ارزشمند ايران است.
  • ليموزين
    داخل سالن موزه خودرو، دو ليموزين قرار دارد. اولي يك دستگاه بنز ۶۰۰ است و در طرف ديگر سالن، يك ليموزين بزرگ شش سيلندر وجود دارد كه چراغ‌هاي جلوي آن روي سپر نصب شده و در ساخت آن ۶ كيلو طلا استفاده شده است.
  • پورشه بنز فلكس واگن !
    شايد تعجب كنيد اين ديگر چه شتر گاو پلنگي بايد باشد. به شما ميگويم. در برهه‌اي از زمان، سه خودروساز آلماني، پورشه، بنز و فولكس واگن، تصميم به همكاري مشترك گرفتند. يك خودرو شد  هرچند در بازار عمومي از آن استقبال نكردند و اين همكاري اول و آخر سه خودروساز معروف آلماني بود اما اين شگفت انگيز است كه آخرين بازمانده از اين همكاري در موزه خودرو تهران قرار گرفته است.

موزه خودرو تهران كجاست؟

آدرس موزه خودرو تهران: بين كيلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص كرج -جنب بانك توسعه تعاون- داخل خيابان بيست و پنجم -موزه خودروهاي تاريخي ايران

خودرو هاي با ارزش موزه

وسيله نقليه شخصي: به كمربندي آزادگان برويد. با استفاده از تابلوهاي راهنما، وارد خروجي جاده مخصوص كرج شويد. توجه داشته باشيد كه سه خروجي ديگر هم به سمت كرج مي‌روند اما شما بايد وارد جاده مخصوص يا همان لشگري بشويد. بين كيلومتر ۱۰ و ۱۱، وارد لاين كندرو شويد و بعد از كارخانه مينو، وارد خيابان بيست و پنجم شويد.

مترو: در ايستگاه چيتگر پيادهشويد و با استفاده از اتوبوس‌هاي شهرك دانشگاه، دقيقاً جلوي در موزه پياده شويد.

اتوبوس: به ترمينال آزادي برويد و از آنجا اتوبوس‌هاي شهرك دانشگاه را سوار شويد و به موزه برويد.

تاكسي: در ضلع غربي ميدان آزادي، تاكسي‌هايي هستند كه شما را دقيقا جلوي موزه پياده مي‌كنند.

موزه خودرو تهران ساعت بازديد

ساعات بازديد از موزه خودرو ،همه روزه ۸صبح تا ۸ شب است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۶:۳۳ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی