مجله دلتا
گردشگري
اتاق‌هاي طبقه بالاي هتل كاروانسراي عباسي اصفهان، بيشتر هوادار دارند. چشم‎اندازشان دلبرانه‌تر است و مسافران هتل، براي آن سر و دست مي‌شكنند. يك موزه تمام عيار با بهترين نمونه‌هاي مقرنس‎كاري، گچبري، نقاشي ديواري، آينه‎كاري و ...
هتل عباسي اصفهان

در دوره صفـوي، شهر اصفهان از چنان شكوهي بهره مند شد كه آن را نصف جهان نامـيدند. در ميان آثار يادگار عصر صفوي، مجموعـه مدرسـه، بازارچه و كاروانسـرايـي مانـده كه در خيـابان چـهارباغ اصفهان مي‌درخشد. در صفحه معرفي هتل هاي‌ما امروز به يكي از كهن ترين مهمانسراهاي ۵ ستاره اصفهان مي‌رويم، از مجلل‌ترين هتل‌هاي ايران. همان جا كه خارجي‌ها به شوق يك شب خوابيدن در آن راهي ايران مي‌شوند و در رنكينگ‌هاي جهاني هم رتبه بالايي دارد. يكي از زيباترين اقامتگاه‌هاي خاورميانه. با مجله دلتا بمانيد تا به هتل عباسي اصفهان سر بزنيم.
سوئيت صفوي هتل

هتل عباسي اصفهان

هتل كاروانسراي عباسي در اصفهان، خيابان آمادگاه قرار دارد يعني اين هتل در قلب بافت تاريخي اصفهان است. هتلي منحصربه‎فرد و افسونگر، در مركز نصف جهان. چشم‎انداز گنبد زيباي مدرسه علميه چهارباغ از داخل كاروانسرا معلوم است. در فضاي گرگ و ميش صبح و غروب، از فرط زيبايي، دل همه ميهمانان را مي ربايد.

به هتل عباسي اصفهان، “كاروانسراي مادر شاه” هم مي‌گويند. به دستور شاه سلطان حسين صفوي ساخته شد و او، كاروانسرا را به مادرش تقديم كرد. اين يعني اين هتل از همان اول به شكل يك كاروانسرا ساخته شده بود. ۳۰۰ سال پيش هم مهمان پذير بود تا به امروز كه يكي از زيباترين هتل‌هاي ۵ ستاره شده است. مجهز و بزرگ است. دو طبقه دارد و در زماني كه كاروان‌هاي تجاري به اين هتل-كه البته آن روزها هتل نبود- مي‌آمدند، تجار قدرتمند ترجيح مي‌دادند اتاق‌شان در طبقه پايين باشد. اتاق‌هاي پايين در تابستان خنك‌تر و در زمستان گرم‌تر بودند.

امروز اما، اتاق‌هاي طبقه بالا بيشتر هوادار دارند. چشم‎اندازشان دلبرانه‌تر است و مسافران هتل، براي آن سر و دست مي‌شكنند. هتل عباسي اصفهان را بايد يك موزه تمام عيار از دنياي زيبايي ها ناميد. ده ها عكس بي نظير در اينتر نت و شبكه هاي اجتماعي و صفحه هاي گردشگري از آن خواهيد ديد.

هتل كاروانسراي عباسي

اتاق ها و سوئيت هاي هتل عباسي اصفهان

بهترين نمونه‌هاي مقرنس‎كاري، گچبري، نقاشي ديواري، آينه‎كاري و … را مي‌توانيد در فضاهاي داخلي هتل ببينيد. هر اتاق و هر فضا در اين هتل به يك شكل خاص است. يعني هيچ دو اتاقي را پيدا نمي‌كنيد كه كاملاً شبيه به هم باشند. همين آن را جذاب‌تر و خواستني‌تر كرده است.

 ۲۲۵ باب اتاق، سوئيت و آپارتمان دارد. اتاق هاي معمولي يك تخته و دو تخته، چشم انداز و پرديس، سوئيت هاي معمولي، سوئيت قاجار، سوئيت صفوي، سبز و نيز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همه اتاق ها مجهز به سيستم ايمني و استاندارد روز دنيا هستند. نماي استثنائي و زيباي باغ و گنبد فيروزه اي مدرسه چهارباغ منظره اي بي بديل را براي اتاق هاي مشرف به باغ به ارمغان آورده است. سبك معماري قاجار و صفوي در برخي از سوئيت ها از جمله امكاناتي محسوب مي‌شود كه كمتر هتلي در جهان نظير آن را دارد.

سوئيت قاجار هتل عباسي

  • سوئيت قاجار هتل عباسي
    سوئيت هايي دو نفره با سبك معماري قاجار و فضايي رويائي و خيال انگيز، مقرنس هاي زيبا و در و ديوار نگارين همراه با چشم انداز باغ يكي از معروف ترين و خواستني ترين بخش هاي اين هتل است كه معمولاً مورد توجه توريست هاي خارجي است.
  • سوئيت صفوي هتل عباسي
    سوئيت هايي رو به باغ داراي دو اتاق خواب دو نفره؛ كه معماري آن متعلق به دوران صفوي است. به قدري اين سوئيت ها زيبا هستند كه نمي‌توانيد شب موقع خواب هم چشمانتان را ببنديد. تلفيق گچ بري، تشعير، تذهيب و مقرنس، فضايي منحصر به فرد را براي اين سوئيت ها خلق كرده كه مشابه آن به سختي يافت مي شود.
    سوئيت صفوي هتل عباسي

رستوران هاي هتل

  • تالار چهلستون
    رستوران اصلي اين كاروانسراست. در زيبايي و ظرافت بي نظير است. سبك معماري صفوي و قاجار، صندلي هايش الهام گرفته از صندلي داريوش كبير در نقوش سنگي تخت جمشيد است، تزئينات ديوارها و سقف، ستون ها، نرده ها، كفپوش ها، درها و شيشه ها و حتي چراغ ها و آويزهاي سقف، زيبايي را در ميانه اين تالار فوران مي‌كند.
    در دو طبقه و با ظرفيت ۴۰۰ نفر،ساخته شده. انواع اشتهاآورها، غذاهاي ايراني، فرنگي، دريايي و دسر سرو مي گردد.
    ساعات كاري رستوران چهل ستون هتل عباسي ظهرها از ساعت ۱۲ الي ۱۵ و شب ها از ساعت ۱۹ الي ۲۳  مي‌باشد.
  • سالن صبحانه
    يكي از بي نظير ترين زيبايي هاي محض را در اين تالار خواهيد ديد. نقش ها و آئينه كاري هاي اين تالار به سبك قاجار است. طرح هاي گل و مرغ و تك چهره دارد. نماي زيباي گنبد فيروزه اي مدرسه چهارباغ كه از پنجره هاي كوچك چوبي اين تالار لذت صرف صبحانه اي كامل و متنوع را دوچندان مي‌كند.
  • كافه ترياي نقش جهان
    كافي شاپ نقش جهان پر است از نقش هاي زيبا و طرح هاي ماندگار. فضايي دلنشين دارد و ديدارهاي رسمي و دوستانه تان را پشتيباني خواهد كرد. از ساعت ۸ الي ۲۳ با سرو انواع قهوه، كيك و دسر، گلاسه، بستني و همچنين انواع پيتزا و فست فود از شما پذيرايي خواهد كرد.
    كافه تريا
  • سفره خانه سنتي
    در انتهاي محوطه باغ و در ضلع شرقي آن ۲۰ سال پيش بازسازي شد و اكنون در دو بخش سرپوشيده و فضاي باز، مشغول به كار است. در بخش سرپوشيده، طراحي دارد كه شما را به گذشته هاي ناب و خاطره انگيز مي برد. شب هاي بي نظير اقامت در هتل عباسي اصفهان را از ساعت ۱۹ الي ۲۳ مي توانيد براي خود بسازيد.
  • چايخانه سنتي
    در ضلع شمالي مهمانسرا و رو به روي دري كه به سرسراي اصلي، غرفه اي با ديوارها و سقف بلند كاشي كاري شده و دو ايوان دو طبقه در دو طرف آن قرار دارد كه اكنون به عنوان چايخانه از آن استفاده مي شود. با سرو انواع چاي و دمنوش و آش رشته مخصوص عباسي از ساعت ۱۶:۳۰ الي ۲۲:۳۰ ميزباني شما را به عهده دارد.
  • رستوران چشم انداز
    واي كه اينجا يكي از بي نظير ترين بخش هاي مورد علاقه همه مهمانان هتل است. ازبلنداي اين نقطه، تمام شهر زير پاي شما خواهد بود و مي توانيد نمايي ۳۶۰ درجه از شهر اصفهان را ببينيد. تصويري كه نه تنها براي گردشگران داخلي و خارجي كه براي بسياري از شهروندان اصفهاني نيز جالب و هيجان انگيز است. ۲۵۰ نفر ظرفيت دارد و گزينه اي بسيار مناسب براي مهماني هاي خانوادگي، جمع هاي دوستانه و يا گردهمايي شغلي صميمانه است. بي اغراق بگويم كه صدها عكس از همين خنقطه براي خود ثبت خواهيد كرد.
    رستوران چشم انداز هتل

حياط هتل عباسي اصفهان

و اما حياط بي رحمانه زيباي هتل. از زيبايي و دلفريبي‌اش هرچه بگوييم كم است. حياط داخلي هتل نمونه بارز يك باغ ايراني است. حوض دارد. نهري روان و باغچه و فضاي سبز دارد و روح  را نوازش مي‌دهد. در تابستان و بهار، در همين حياط افسونگر ميز و صندلي مي‌گذارند. مي‌توانيد آنجا شام و ناهار نوش جان كنيد و لذت ببريد. براي همين بهترين زمان رفتن به هتل عباسي، بهار و تابستان است. هرچند حيف است قدم زدن در يك روز برفي در اين در حياط باصفاي هتل عباسي اصفهان را از دست بدهيد.

رويدادهاي مهم، مهماني‌هاي خاص و جشن‌هاي ازدواج در حياط اين هتل برگزار مي‌شود. راستش مي خواهو بگويم اگر حتي قصد اقامت نداريد، خودتان را به يك شام يا حتي قهوه در يكي از اين كافه‌ها و رستوران‌ها دعوت كنيد. در واقع اين كاري است كه مي توانيد براي يك سفر فراموش نشدني در قلب تپنده تاريخ اصفهان براي خودتان انجام دهيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هتل، مجله دلتا،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۳:۴۵ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی