مجله دلتا
گردشگري
اصلاً فقط شمال ايران است كه نمي‌توانيم آب و هواي فرح‌ بخشش را ناديده بگيريم. در تعطيلات سراغش نرويم و در سفر به آن‌جا با آلبومي پر از عكس‌هاي زيبا برنگرديم. مثلاً فكرش را بكنيد تعطيلات باشد و جاهاي ديدني مازندران را نديده باشيم!!!
جاهاي ديدني مازندران

مازندارن يك جاذبه پرطرفدار است. اين استان فصل نمي شناسد و هرگاه اراده كني مي‌تواني خود را به آن برساني و لذتش را ببري. گردشگران زيادي را هم در سفر خواهيد ديد. كساني كه به ديدن چشمه ها، دريا، جنگل، روستاهاي اطراف، ديدني هاي جاده، مكان هاي توريستي و مراتع سرسبزش آمده اند. درست هم هست سفر به اين استان روح انسان را جلا مي دهد و به دليل وجود دريا و جنگل هاي بي نظيرش هميشه و هميشه يكي از مقاصد گردشگران بوده و هست. جاهاي ديدني مازندران به هراز، سوادكوه و كندوان تقسيم مي‌شود. سه فرودگاه و خط آهن دارد و صنعت گردشگري را رونق بخشيده است. هر گوشه اين استان دوست‌ داشتني با آن طبيعت و سرسبزي و آرامشي كه دارد احساس خوبي به گردشگران و مسافران مي‌دهد.

ديدني هاي مازندران

جاهاي ديدني مازندران

معروف ترين جاذبه هاي اين استان كه به لحاظ گردشگري اهميت دارند از شهر ها، درياچه ها، جنگل ها، روستاها و مناطق بكر تشكيل شده اند كه در اين مطلب از مجله گردشگري مان به آن ها مي‌پردازيم اما زيبايي بي‌ اندازه‌ طبيعت اين استان بيشتر از آن است كه بتوان در يك سفر به آن ها پرداخت ولي مي‌توانيد طبق مسيري كه مي‌رويد و مقصدي كه انتخاب مي‌كنيد به ديگر جاذبه هاي سر راه هم سر زده و از آن لذت ببريد. با مجله دلتا همراه باشيد.

  • فريدون كنار

    شهر هاي ساحلي درياي خزر همچون بابلسر، آمل، محمودآباد و بابل شهرهايي شناخته شده با جاذبه هاي خاص خود هستند. شهر زيباي فريدون كنار هم در اين بين به دليل قابليت بندرگاهي خود داراي اهميت است و علاوه بر ويژگي تجاري، مكان هاي ديدني جذاب و توريستي وَ برخورداري از آب و هواي مناسب مقصد بسياري گردشگران داخلي و خارجي شده است. گونه هاي مختلفي از پرندگان و پوشش گياهي بي نظيري دارد. شاليزارها، باغ پرندگان، بازار ماهي فروشي و پارك جنگلي و… از ديگر جاذبه هاي اين شهر است. همچنين اينكه در سفرتان مي توانيد به تالاب فريدونكنار هم سر بزنيد و از ديدني هايش بهره مند شويد.
    فريدونكنار مازندران

  • درياچه اليمالات

    تمام خطه شمال ايران، پر است از زيبايي. پرِ از مناظر زيباي نقاشِ جهان. مملوّ از تابلو هاي رنگارنگي كه چهار فصل سال، آرايش مخصوص همان سال را بر چهره دارند. با آن پهنه‌ هاي آبي گسترده بر فرش زمين كه درياچه اليمالات چمستان فقط يكي از آن‎هااست. يكي ديگر از جاهاي ديدني مازندران كه محلي براي گشت و گذار و پيك نيك هاي خانوادگي است.
    در ۸ كيلومتري نور و در مسير جاده نور به چمستان، در قسمت جنوبي دوراهي روستاي كارگركلا، گردشگاهي است كه دنيايي را رقم زده با مناظر تكرار نشدني. مناظري از تازگيِ جنگل، سرسبزيِ بيشه‎زاران، تصويري منعكس ‎شده از شكوه آسمان، نور ملايم خورشيد و سمفونيِ وصف‌ ناپذير سكوت. اينجا درياچه اليمالات است، حتماً به آن سر بزنيد.

  • درياچه آويدر

    در نزديكي جنگل معروف سي‌ سنگان و در ۳۰ كيلومتري شرق نوشهر، درياچه زيباي آويدر زندگي مي‌كند؛ به دليل احداث يك سد خاكي پديد آمده و توجه بسياري از طبيعت گردان و گردشگران را به خود جلب كرده است. علاوه بر زيبايي‌ هايي كه دارد يك جزيره سبز كوچك نيز در وسط درياچه خود نمايي مي‌كند كه جذابيت آن را دوچندان كرده است.
    درياچه آويدر يك تفرجگاه محبوب و بي‌ نظير براي گردشگران وَ مقصد يك سفر جذاب و دل‌نشين براي مسافران خواهد بود. علاوه بر اين؛ امكاناتي مانند سرويس بهداشتي، بوفه، كافه و رستوران‌هاي محلي و امكان برپايي پيك‌نيك در اين منطقه در نظر گرفته‌شده تا بتوان از طبيعت اطراف اين درياچه در كنار تمام زيبايي‌هايش بهره برد. اما فراموش نشود قبل از رفتن به اين مقصد همه وسايل موردنياز كمپ زني را همراه خود ببريد.
    درياچه آويدر از جاهاي ديدني مازندران

  • سي سنگان

    اصلاً فقط شمال ايران است كه نمي‌توانيم آب و هواي فرح‌ بخشش را ناديده بگيريم. در تعطيلات سراغش نرويم و در سفر به آن‌جا با آلبومي پر از عكس‌هاي زيبا برنگرديم. مثلاً فكرش را بكنيد تعطيلات باشد و به مازندران رفته باشيم و جنگل سي سنگان را نبينيم. اين جنگل ميان كوه و دريا قرار گرفته و باعث شده تا چشم انداز ها و مناظر شگفت انگيزي از طبيعت در آن به وجود آيد. مكاني ديدني كه از يك سو سرسبزي جنگل و از سوي ديگر آبي دريا را يك جا در اختيار شما مي گذارد.
    پارك جنگلي سي سنگان زيبا از شمال به درياي خزر و از جنوب به كوه هاي البرز مي رسد. يكي از مشهور ترين پارك هاي جنگلي و ساحلي مازندران، با مساحت زيادي از پوشش گياهي مثل شمشاد ها و درختان بلوط كه گاه ارتفاع آن ها به ۱۰ متر نيز مي‌رسد با سايه‌ ساري بر كرانه درياي خزر، بهترين و با ارزش‌ ترين پارك‌ هاي طبيعت‌ گردي ايران با امكانات اقامتي و رفاهي خوب براي رفاه حال گردشگران وَ زيستگاه سنجاب‌ هاي ايراني.

    جنگل سي سنگان مازندران

  • مازيچال

    مازيچال يكي از ييلاق هاي بسيار ديدني و مشهور در اين بهشت خرم است. به قدري دوست داشتني و ديدني است كه نمي‌توان از كنارش به راحتي گذشت. مي‌توانيد در مطلب “مازيچال كلاردشت كجاست” حسابي با آن آشنا شويد. در ارتفاع ۲۶۰۰ متري از سطح دريا با چشم اندازي از جنگل هاي سرسبز در ميان دريايي از ابر شناور است. زمستان هاي سرد، طبيعت درخشاني دارد و تابستان هايش تابلوي نقاشي است.

    در مطلب “مازيچال ؛ آنچه خوبان همه دارند تو يكجا داري.” از كلبه هاي روستايي، حيوانات اهلي و وحشي، دشت سرسبز، كوهستان و… هم صحبت كرديم و مي‌توانيد پس از مطالعه آن به مازيچال رويايي سر بزنيد.
    روستاي مازيچال ديدني مازندران

  • آبشار آب پري

    آبشار آب ‎پري يا پري رويان و جاده زيباي منتهي به آن يكي از مناطقِ چشم نواز و ديدني و از جاهاي ديدني مازندران است. آبشار آب پري در كنار جاده قرار گرفته. جاده اي پر پيچ و خم و به اصطلاح رانندگان پيچ-واپيچ كه با درختانِ نزديك به هم و دست نخورده به زيبايي شهره است؛ وَ به دليل وجود بازار هاي فصلي هميشه شلوغ است كه البته اگر شما براي گشت و گذار آمده‎ايد حتماً به اين بازار ها هم سري بزنيد.
    اين منطقه در پنج كيلو متري شهر نور نزديك شهر رويان واقع شده. اگر از اين مسير بياييد وارد جاده رويان-بلده شويد چيزي حدود ۱۲ كيلومتر، آبشار سمت چپتان مشخص است. منطقه خوش آب و هوايي كه گاهي اختلاف دماي آن با شهر رويان به ده درجه سانتي گراد مي‌رسد.
    آبشار آب پري ديدني مازندران

  • روستاي فيلبند

    روستاي فيلبند ، در استان مازندران واقع شده؛ روستايي شناور در اقيانوسِ ابرها؛ كه مرتفع‎ترين روستاهاي مازندران محسوب مي‎شود. براي رسيدن به فيلبند، بايد به جاده هراز بزنيد و بعد از طي ۱۰۰ كيلومتر، به فرعي “فيلبند” يا (سنگ چال) برسيد. مسيري آسفالت، اما كوهستاني و پر پيچ‎ و خم، با درختان سرسبز و چشمه‎هايي كم ‎و بيش در دسترس، مانند چشمه لار. آنچه بيش از پيش شما را مسحور زيبايي خود مي‎كند، اين است كه شما به راحتي مي‎توانيد بر فراز ابرها بايستيد و حركت اين اقيانوس پهناور را مقابل چشمان‎تان ببينيد.

  • روستاي جواهرده

    يكي از بي‎ نظير‎ترين ييلاق‎ ها در شمال كشورمان، مازندران، كه مقصد بسياري از گردشگران است، جواهرده رامسر است كه به ييلاق جواهرده معروف است. در اين روستا هم مانند روستاي فيلبند صبح زود و عصرگاهان، تكه ‎ابرهاي بازيگوش را خواهيد ديد كه به كوچه‎ ها، مغازه‎ ها و حياط خانه ‎ها سرك مي‎كشند تا در مقابل چشمان گردشگران و مسافران، بخشي از جلال خداوند را به نمايش بگذارند. اگر از آن دسته از طبيعت‎ گردان و گردشگراني هستيد كه علاقه ‎مند به ديدن طلوع خورشيد هستند، اين ‎جا نقطه‎اي از زمين است كه خورشيد از اقيانوسِ ابرها سر بر مي‎آورد.
    روستاي جواهرده مازندران

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۹:۴۶ ] [ مجله گردشگري دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی